Ga naar inhoud

De slaapstand aanklikken werkt niet meer.


WaWa

Aanbevolen berichten

  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Idem dito hier...

Op 2 laptops en op netbook meteen na aankoop slaapstand uitgeschakeld...

Maar, zoals Jean-Pierre reeds schreef ben je niet echt geholpen met die wetenschap...

@Wawa : over welk merk en type pc hebben we het hier, dat vind ik niet zo meteen terug?...

Probeer je het nog eens met alle usb-apparatuur uitgeplugd?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean-Pierre,

Er valt te leven zonder. Dat begrijp ik. Ik denk vooral aan het feit dat de disc blijft doordraaien en te vroegge slijtage zou veroorzaken. Voor zolang we (lees: ik) nog geen SSD hebben. De energiebesparing zal wel geen fortuin opbrengen.

geef het toch nog niet op...

Groetjes

WW

Ook het beklimmen van de hoogste berg begint onderaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.

Probeer Wake On Lan (WOL) uit te schakelen. Soms heet het ook Wake Up of iets dergelijks.

Bekijk deze afbeeldingen eens waar je Wake On Lan of Wake Up vindt:

2. Soms kan de minste muisbeweging je computer ook uit slaapstand halen!

3. Check ook eens je virus en firewall instellingen, die kunnen er ook voor zorgen dat je computer uit slaapstand gehaald wordt

4. Opgelet bij Windows 7!

De 'defintie' van slaapstand en standby is bij Windows 7 door elkaar gehaald.

5. Ook internet kan je computer uit slaapstand halen. Om dit te beletten doe je dit:

- Druk onderaan links op de blauwe startknop en typ app

Tussen de lijst zie je staan Apparaatbeheer. Klik erop.

- Dubbelklik dan op Netwerkadapters. Er klapt weer iets openen. Rechtsklik nu op wat je dan krijgt (dat is namelijk de naam van je netwerkkaart) en kies Eigenschappen. Ga naar het tabje Energiebeheer en doe het vinkje weg bij "Dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen". en doe ook het vinkje weg bij "Alleen een magic pakket mag de computer uit slaapstand halen".

6. Je kan nagaan welk apparaat je computer uit slaapstand heeft gehaald:

- Ga naar de blauwe startknop onderaan je scherm en typ cmd

- typ vervolgens in het zwarte scherm dat je dan krijgt powercfg -lastwake

of nog beter dit commando powercfg -devicequery wake_armed

Wat geeft hij dan als antwoord?

7. U kan ook de energieinstellingen aanpassen

- klik onderaan op de blauwe startknop. Typ het woord energiebeheer

- klik dan vanboven op energiebeheer

- je ziet dat "gebalanceerd aanbevolen" is aangeklikt. Klik rechts op "De schema-instellingen wijzigen". Daarna onderaan in het klein staat "Geavanceerde energie-instellingen wijzigen". Dan klikt u onderaan op Multimedia-instellingen. Daarna klikt u op "Wanneer media worden gedeeld" en zorg dat je daar kiest voor "Slaapstand kan worden ingeschakeld".

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus®, Clarkie, Kweezie Wabbit, Jean-Pierre en Kurtt,

Ik ben vereerd met zoveel helpers. Bijna gegeneerd.

In het BIOS, bij Powermanagement heb ik (nog) geen Wake on LAN of zoiets gezien. De vele BIOS beeldjes die ik op je link zie zullen me misschien helpen om dat te vinden.

Asus vraagt de PC specs te zien. Hier zijn ze:

Operating System: MS Windows 7 32-bit | CPU: Intel Pentium E5300 @ 2.60GHz, Wolfdale 45nm Technology | RAM: 2.0GB Single-Channel DDR3 @ 399MHz (6-6-6-15) | Page file: 3757MB available | Motherboard: Acer EG43LMK (CPU 1) | Graphics: Monitor: HP LP2065 @ 1600x1200p | Video: 2x Intel® G45/G43 Express Chipset | Hard drive C: 160 GB Western Digital WD1600AAJS-22L7A0 | External Hard Drives: D: 1 TB (1024 GB) iOmega ST31000520AS (eSATA) | F: 500 GB Samsung S2 | Optical Drive E: HL-DT-ST DVDRAM GT30N | Audio: Realtek High Definition Audio

Ondertussen bekijk ik de BIOS eens op zoek naar de Wake on Lan in kwestie. Ter herinnering Kurtt: het ‘probleem’ is niet het onbedoeld ontwaken, maar het feit dat ik de PC niet meer in slaapstand kan zetten. Zowel via «start > pijltje rechts > nog eens pijltje rechts en Enter» als met tijdsinstelling in Energiebeheer.

O.K. Ik probeer nog eens met alle USB’s er uit. Hopelijk brengt dat de stuurprogramma’s niet in de problemen. Dat vis ik dan wel uit met «perfmon /report».

Tot na het experiment.

WW

aangepast door WaWa
correctie in tekst
Link naar reactie
Delen op andere sites

IK weet niet of je dit gaat helpen, maar dan kan je al weer iets uitsluiten indien het ook niet werkt.

Als je naar je energiebeheer gaat.

Dan naar schema- instellingen wijzigen.

In het volgende scherm kan je dan op geavanceerde instellingen wijzigen Klikken.

Dan klik je op het plusteken dat voor multimedia- instellingen staat.

Daar moet je eens kijken of de slaapstand niet inschakelen na een niet actieve periode ingesteld is.

Misschien dat hierdoor je slaapstand niet correct werkt.

post-23245-1417704314,5745_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Allemaal,

Beste Clarkie,

Het stond op «slaapstand niet inschakelen na een niet-actieve periode». Toch heb ik het eens verzet op «Slaapstand kan worden ingeschakeld». Ik heb een Desktop, dus geen vermelding voor Accu. Moet ik het weer terugzetten?

Jammer, ik had wat hoop, maar niets is veranderd.

Met alle USB’s er uit heb ik het ‘in slaapstand zetten’ moeten testen met in Energiebeheer de Slaapstand te doen ingaan na een paar minuutjes.

Bij het heropstarten in het BIOS / Powermanagement naar «Wake up on Lan» of zoiets gezocht en niets gevonden. Alleen, zoals al vermeld, «Wake Up by USB KB/Mouse». Geen andere wake Up gevonden. Hopelijk blijven we elkaar verstaan, dat het «Ontwaken» geen probleem is, maar het bewust «in Slaapstand zetten».

Dank voor het zondags werk. Spijtig: (nog) niets gevonden.

Vriendelijke groet.

WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer je het nog eens met alle usb-apparatuur uitgeplugd?...

Op dit moment vliegen de tips rond Wawa's oren, maar ik wou toch nog even weten of de tip hier boven geprobeerd werd ?...

Kwestie van -ook dat- te kunnen uitsluiten... ;-)

Antwoord op mijn vraag net hier boven gelezen, thx.

aangepast door Asus
overlappende berichten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.