Ga naar inhoud

5 ghz

TSAR

Aanbevolen berichten

Een tijdje terug kocht ik mij een Netgear WNDR3700 RangeMax dual band 802.11n wireless-N gigabit router.

Nu ik deze week mijn nieuwe laptop binnenkreeg (een HP DV7-4190EB) wou ik mij connecteren met de 5 GHZ band. Echter krijg ik enkel de 2.4 ghz band te zien...

Moet ik ergens iets instellen onder windows 7 of ligt het aan een instelling van de router ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dezelfde router maar dan als tweede router ingesteld.

Je kan enkel 5 Ghz signaal zien als uw netwerkkaart dat ook ondersteund en dat is heel waarschijnlijk niet aanwezig op uw laptop.

Want je dient ook een dualband netwerkkaart te hebben.

Je kan eventueel een usb-netwerkkaart kopen zoals DWA-160

Het is niet zo dat 5 Ghz sterker signaal is maar is bedoeld als tweede signaal.

Doch je kan in de router instellen hoeveel vermogen naar 2.4 en 5 Ghz wilt hebben.

Dit kan je doen bij Instelling / draadloos instelling

Standaard is beiden om 300 Mbps doch je kan het niet verhogen.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in elk geval al de instelling van de 2.4 Ghz gebracht naar 300 Mbps ipv 130 Mbps.

Dus als ik het goed begrijp gaat het niet vlugger tussen de 2.4 en de 5 Ghz, maar gebeurt de overdracht gewoon op een andere frequentie (waarbij de 5 Ghz veelal minder last heeft van storingen van andere apparatuur).

Wat mij wel verwondert is dat die nieuwe laptop (of liever de netwerkkaart) die 5 Ghz niet aankan. Ik dacht dat die 802.11 b/g/n, dus die n, hierop betrekking had. Maar volgens je uitleg is het dus gewoon het aankunnen van die snelheid van 300 Mbps en dus niet die 5 Ghz. Klopt mij stelling ?

Hierbij de link van mijn laptop : HP Pavilion dv7-4190eb Entertainment notebook pc (XE298EA) specificaties - HP Particulieren & zelfstandigen producten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ervaring in onze netwerk is het zo dat 5 Ghz minder goed signaal geeft dan 2,4 Ghz

Dat uw nieuwe laptop dat niet heeft is niet zo verwondert hoor want ik heb nog geen laptop gezien die dual wireless heeft.

Daarbij kan je toch geen 2 signalen gelijktijdig doen tenzij met 2 draadloos netwerkkaarten maar dat heb ik nog niet getest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.