Ga naar inhoud

Beeldscherm probleem en Processor/GFX kaart veranderen


coddict

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik heb een 22 inch Acer beeldscherm. 1680 x 1050 resolutie. Nou heb ik deze aan mijn pc aangesloten. Ik heb een ati radeon hd 2400 pro videokaart. Nou zie ik als ik goed kijk allemaal strepen van de ene kant naar de andere. het stoort niet in kleur maar het is zo lelijk. Wat kan ik hier aan doen?

Ik heb een stock pc van Acer. ik heb een amd athlon 64 x2 4400+ processor. Kan ik deze vervangen door bv een quadcore of een i3 / i5? Moet ik dan de hele boel vervangen of kan dit met een stock pc niet? Ik zou niet weten wat voor moederbord ik heb. of kan ik anders mijn gfx kaart vervangen door een betere?

ik wacht met spanning af op antwoorden

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi coddict,

Strepen in beeld kan meerdere oorzaken hebben, is je grafische kaart voorzien van een active koeler en wordt hier de koeling niet belemmert door stof?

De kaart uit je pc verwijderen en terug monteren wil ook nog eens helpen maar zorg dan wel dat je statisch ontladen bent.

Het kan ook een indicatie zijn dat je grafische kaart aan het overlijden is.

Een i3 of een i5 Intel processor zal niet passen op een moederbord met een AMD socket.

Je zal dan een ander moederbord, geheugen en processor nodig hebben.

Ik zou niet weten wat voor moederbord ik heb. of kan ik anders mijn gfx kaart vervangen door een betere?

Je zou je grafische kaart kunnen vervangen door een betere.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er wordt een overzicht gemaakt van je hardware.

Als dit klaar is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en bevestig die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Zo komen we meer te weten over je hardware en je gepast advies geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi coddict,

Strepen in beeld kan meerdere oorzaken hebben, is je grafische kaart voorzien van een active koeler en wordt hier de koeling niet belemmert door stof?

De kaart uit je pc verwijderen en terug monteren wil ook nog eens helpen maar zorg dan wel dat je statisch ontladen bent.

Het kan ook een indicatie zijn dat je grafische kaart aan het overlijden is.

Een i3 of een i5 Intel processor zal niet passen op een moederbord met een AMD socket.

Je zal dan een ander moederbord, geheugen en processor nodig hebben.

Je zou je grafische kaart kunnen vervangen door een betere.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er wordt een overzicht gemaakt van je hardware.

Als dit klaar is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en bevestig die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Zo komen we meer te weten over je hardware en je gepast advies geven.

http://speccy.piriform.com/results/7nHC1U4Yh0KeAC6JPbGEZTe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het nakijken op stof enig soelaas heeft gebracht?

Indien je voor een andere grafische kaart zou gaan zijn er 2 dingen die je in het oog zult moeten houden.

Daar de voedingen in de meeste kant en klaar pc's redelijk krap bemeten zijn zul je er rekening mee moeten houden bij een upgrade dat je misschien een andere voeding nodig hebt. Heeft je huidige voeding eventueel de nodige extra stroomaansluitingen.

Indien je een gelijkwaardige grafische kaart neemt hoeft dit waarschijnlijk niet.

Dan de grote van de kaart, daar de zwaardere grafische kaarten in omvang toch heel wat plaats innemen in je kast is het aangeraden om op voorhand te checken of ze wel in de kast past.

Zou je dan een ATI of een Nvidia kaart willen?

De upgrade van je processor is niet zo eenvoudig daar je voor het AM2 platform weinig of niets meer kunt vinden in de online shops. Misschien dat je ze tweedehands nog kunt vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het nakijken op stof enig soelaas heeft gebracht?

Indien je voor een andere grafische kaart zou gaan zijn er 2 dingen die je in het oog zult moeten houden.

Daar de voedingen in de meeste kant en klaar pc's redelijk krap bemeten zijn zul je er rekening mee moeten houden bij een upgrade dat je misschien een andere voeding nodig hebt. Heeft je huidige voeding eventueel de nodige extra stroomaansluitingen.

Indien je een gelijkwaardige grafische kaart neemt hoeft dit waarschijnlijk niet.

Dan de grote van de kaart, daar de zwaardere grafische kaarten in omvang toch heel wat plaats innemen in je kast is het aangeraden om op voorhand te checken of ze wel in de kast past.

Zou je dan een ATI of een Nvidia kaart willen?

De upgrade van je processor is niet zo eenvoudig daar je voor het AM2 platform weinig of niets meer kunt vinden in de online shops. Misschien dat je ze tweedehands nog kunt vinden.

Het probleem met de strepen is eenvoudig verholpen door een dvi kabel te gebruiken ipv een vga kabel. Ik vind het dan ook niet nodig om een andere gfx kaart aan te schaffen. Ik denk nog na over een processor. Als ik dan een quadcore wil van amd bijvoorbeeld een amd ahtlon x4 . dan ben ik ook verplicht mijn moederbord te vervangen. Moet ik ook iets aan mijn werkgeheugen doen? Op Azerty heb ik een quadcore amd gezien voor 100 euro en een moederbord voor 50. Is dit het waard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk nog na over een processor. Als ik dan een quadcore wil van amd bijvoorbeeld een amd ahtlon x4 . dan ben ik ook verplicht mijn moederbord te vervangen.

Als het niet echt dringend is zou ik nog even wachten.

Vanaf het 2 kwartaal van 2011 wordt een nieuwere processor reeks van AMD verwacht.

Waarschijnlijk zal de prijs van de AMD3 CPU's en moederborden dan nog dalen.

Ik zou de kat nog even uit de boom kijken ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het niet echt dringend is zou ik nog even wachten.

Vanaf het 2 kwartaal van 2011 wordt een nieuwere processor reeks van AMD verwacht.

Waarschijnlijk zal de prijs van de AMD3 CPU's en moederborden dan nog dalen.

Ik zou de kat nog even uit de boom kijken ;-)

Slim idee zou ik zeggen. Nee ik heb helemaal geen haast maar ik kan dan nu wel mijn gfx kaart verandere. Iemand een voorkeur? Ik wil er niet meer dan 80 euro aan besteden. Minder is mooier voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een voorkeur voor ATI of Nvidia.

Mag ik aannemen dat als jij je pc upgrade dat je deze grafische kaart in je nieuwe pc stopt?

ATI > PCIe kaarten ATI - Radeon HD5000 - ASUS EAH5570 SILENT/DI/1GD2

Nvidia > PCIe kaarten NVIDIA - GeForce GT - MSI N430GT-MD1GD3/OC

de ati lijkt me goed. Zal deze goed zijn voor mij pc ivm voeding of iets dergelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.