Ga naar inhoud

Pc voor Renderen

Prosper

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe pc voor een vriend die deze puur gaat gebruiken om zeer lange render opdrachten uit te voeren (5 dagen non stop) en heeft nu vastlopers (vanwege slechte behuizing en weinig airflow o.a.). Hij werkt met Artlantis 3. Nu is het probleem dat artlantis alleen op 32-bit werkt, maar zag gisteren op hun site dat er een beta versie is voor een 64 bit versie. Voor renderen is het erg belangrijk om veel geheugen te hebben dus dat gaat voor een 32 bit al moeilijk. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb het volgende systeem samengesteld en zou graag jullie mening willen weten of verbeter punten.

Processor Intel i7 2600 € 254,00

Proc. Fan Scythe*Mugen 2 Rev. B € 34,00

Geheugen Corsair XMS3 8GB DDR3-1333 CL9 kit € 95,00

SSD OCZ*Vertex 2 Extended 60GB € 102,00

HDD Samsung*Spinpoint F3 1TB € 48,00

VideoKaart ASUS ENGTX460 DirectCU/2DI/1GD5 € 160,00

Behuizing Antec 300 € 50,00

MOBO MSI*P67A-GD65 € 148,00

Voeding Cooler Master Real Power M620 € 95,00

Besturingsyst Windows 7 Home Premium 64 Bit € 90,00

€ 1.076,00

Is dit een beetje in orde of moet ik iets aanpassen? En ik kom er niet echt uit met de videokaart. Hij gaat er dus niet mee gamen maar echt puur renderen. Is dit dan de beste optie of ...? En wellicht 16 GB ipv 8 GB geheugen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor zover ik net gelezen heb is een videokaart inderdaad meer voor 3d modellen.

ik heb wat samengesteld, nou weet ik niet of hij van plan was om zelf te gaan installeren maar dit zou wel schelen in de kosten (45 euro) en ik wist ook niet of hij ging overklokken of dit later van plan was. dus hier is nog niet echt rekening mee gehouden (qua processor). er zat ook geen assemblage kosten bij jouw er in dus ik neem aan dat jullie dat doen, maar ik heb dit ook door de winkel laten doen (45 euro).

azerty

ik heb de processor het zelfde gelaten, maar ik zou deze minderen en een beter videokaart halen. ik was het wel eens met het moederbord, de hardeschijf en processor koeler (al is het misschien een idee om een waterkoeling te nemen).

als je zelf gaat installeren en assembleren zou ik een betere videokaart halen.

de kast is trouwens wel goed maar ik vraag mij af hoe die is als je die een paar uur achter elkaar op volle toeren laat lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de ssd is trouwens niet nodig voor renderen omdat een normale hdd snel genoeg zou zijn

---------- Post toegevoegd om 12:34 ---------- Vorige post was om 12:32 ----------

ik zag trouwens je post op hardware.nl en ik zie dat je 4X2GB hebt genomen maar je kunt beter 2X4GB nemen dan kun je eventueel nog een keer 2X4 GB er in zetten (dan kom je dus op 4X4GB)

---------- Post toegevoegd om 12:35 ---------- Vorige post was om 12:34 ----------

ik had trouwens een zwaardere voeding genomen omdat je dan ruimte hebt om een extra videokaart er in te steken

---------- Post toegevoegd om 12:47 ---------- Vorige post was om 12:35 ----------

is het trouwens niet slimmer om water koeling te nemen

---------- Post toegevoegd om 12:49 ---------- Vorige post was om 12:47 ----------

de videokaart word trouwens bij real-time renderen gebruikt. bij offline renderen word de cpu voornamelijk gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stuur mij anders eens een berichtje, ik bouw zware werkstations op maar (dual processor en 64gb ram etc).

Wieweet kunnen we iets voor elkaar betekenen.

contact [at] yannickdekoeijer [punt] nl

@ bergkid, het socket gaat niet kapot, de chipset is niet inorde, een te dunne laag metaal op de gate van een transistor in de sata-controller van de chipset kan na verloop van tijd de sata-poorten onbetrouwbaar maken.

Wat Jean Pierre zegt klopt inderdaad, er is een nieuwe (b3) stepping uitgebracht van de cougar point chipset, welke nu al in productie is en aan OEM's geleverd word, retail moet nog even wachten op de uiteindelijke versie hiervan.

aangepast door Yannick
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.