Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik probeer op het moment zoveel mogelijk ruimte op mijn harde schijf vrij te krijgen maar dat is spijtig genoeg niet zo simpel ... Alle files die o.a. op -.tmp, -.bak, -.log en dergelijke eindigen heb ik al gedeleted maar nog win ik zovele plaats niet ...

Terwijl ik door mijn program files aan het scrollen was (op zoek naar brol) kwam ik de Java folder tegen waarin blijkbaar 2 verschillende folders zitten, eentje van februari 2009 (genaamd jre1.5.0) en eentje van augustus 2010 genaamd jre6. De inhoud lijkt van beide folders lijkt me gelijkaardig. Mag ik er zo maar van uitgaan dat de folder van 2010 een nieuwere versie is en mag ik de folder van februari 2009 klakkeloos deleten?

Andere tips om ruimte vrij te krijgen zijn altijd welkom!

Geplaatst:

Voer even onderstaande uit om je systeem op te ruimen.

Download CCleaner. Klik op “Download Latest Version”, dan start de download automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Geplaatst:

Je mag in program files zomaar geen mappen verwijderen.

Dat is enkel goed om problemen te krijgen.

Als je programma's wil verwijderen die je niet meer gebruikt moet je dat doen via configuratiescherm en dan software.

Zo geraken die mappen ook weg en of leeg in je program files.

Geplaatst:

Die Java JRE 1.5.0 kan je probleemloos verwijderen (normaal via Configuratiescherm -> Software). Met de versie JRE 6 heb je een meer actuele versie aan boord. En dat volstaat !

Geplaatst:

Hallo,

indien je systeem goed werkt én je beschikt over goede back-ups, dan kan je overwegen om alle oude herstelpunten (behalve het laatste) te verwijderen...dit gaat zowiezo de nodige 'vrije ruimte' opleveren.

Hoe je de oude herstelpunten verwijderd vind je hier ( Eigen herstelpunten maken en gebruiken ), je scrolt naar beneden tot bij 'oud herstelpunt verwijderen'.

Hoe je een back-up maakt in Xp vind je hier : ( http://www.pc-helpforum.be/f206/hoe-een-backup-maken-xp-28109/ ).

Succes !

• 4 weken later...
Geplaatst:

Dag IkkeltjeKramikkeltje,

Is je probleem opgelost?

Indien ja dan mag je op de knop "opgelost" klikken.

Zo weet iedereen dat er niet meer verder hoeft gezocht te worden. ;-)

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.