Ga naar inhoud

Nieuwe PC, Samsung Monitor " Check Signal Cable - Analog "


Jurisivis

Aanbevolen berichten

Het was weer hoog tijd voor een nieuwe gaming pc. Daarom heb ik na enig onderzoek besloten om de tweakers best-buy-guide te volgen en het gamesysteem te bestellen bij Snel, sneller, Afuture Homepage - 58727 producten online

Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2011 | Game- en high-end gamesysteem | Core | Tweakers.net

Aangezien ik geen kaas gegeten heb van assembleren heb ik dat door de webwinkel laten doen. Ik had echter al een windows 7 schijfje liggen dus besloot ik om niet ook nog een nieuw OS te bestellen.

Toen de pc arriveerde heb ik alle kabels en stekkers aangesloten en startte ik de pc op om mijn besturingssysteem te installeren. Dit was echter onmogelijk omdat het beeldscherm niet mee werkte.

Ik kreeg het bericht " Check Signal Cable - Analog ". Aangezien mijn pc enkel DVI aansluitingen heeft en het scherm dus automatisch op " digital " zou moeten gaan veroorzaakte dit nogal een probleem.

De online troubleshooting van Samsung was niet echt handig voor mij, want hoe vaak ik ook op het source knopje drukte of de kabels opnieuw aansloot, ik kreeg nooit wat anders te zien.

Heeft iemand misschien enig idee hoe ik dit probleem verhelp?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is precies dezelfde monitor ( Samsung Syncmaster 2433BW prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch ). Alleen mijn voeding verschilt van het tweakers-systeem. De rest is precies hetzelfde, dus ik had eigenlijk geen problemen verwacht. Want ik heb nog specifiek gevraagd of de combinatie van onderdelen problemen kon veroorzaken.

Aan de zijkant zitten 5 knopjes, van boven naar beneden. Hoewel er inderdaad pijltjes opstaan. Kan ik niet zelf tussen digital en analog kiezen. Wanneer ik op het " source " knopje drukt, reageert het beeldscherm door linksboven steeds tussen digital en analog te switchen voor ongeveer 20 seconden. Daarna krijg het " Check Signal Cable - Analog ".

Ik heb ook de zijkant van mijn kast geopend en gekeken of de videokaart goed aangesloten zat. Hij leek goed vast te zitten, dit weet ik echter niet zeker. Anders had ik de pc wel zelf geassembleerd. Hoop dat ik toch mag aannemen dat hij tenminste goed geassembleerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een tijdje zitten switchen tussen de specificaties van je monitor en grafische kaart.

Nu viel me iets op

Je Samsung monitor >> Video in D-Sub (VGA), DVI-D

Je grafische kaart>> Video uit 2x DVI-I, HDMI, 2x Mini Display Port

Ken zelf het verschil niet tussen DVI-D en DVI-I maar dat is iets voor uit te zoeken :hmmmm:

---------- Post toegevoegd om 00:25 ---------- Vorige post was om 00:19 ----------

Digital Visual Interface - Wikipedia

De DVI-D van je monitor zou enkel digitale signalen ondersteunen en de DVI-I zou zowel digitale als analoge signalen ondersteunen.

Zat er misschien een verloopstukje bij je monitor of grafische kaart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik deze vraag ook op een ander forum kreeg, heb ik natuurlijk goed alle dozen, doosjes en andere dingen doorgezocht. Kon echter geen verloopstukje vinden. Ik ben wel van plan om er straks er een te gaan kopen om te zien of dat werkt. Maar de monitor heeft aan de achterkant een DVI aansluiting en een VGA aansluiting. Ik kreeg een DVI kabel en een VGA kabel mee. De computerkast heeft echter enkel 2x DVI aansluiting. Dus de VGA kabel kan ik nergens kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist bij mijn lokale pc winkel een verloopstukje voor de VGA kabel gekocht. Toen ik hem echter aansloot kreeg ik niks nieuws te zien. Op dit moment dus DVI + VGA kabel aangesloten.

Na het indrukken van het source knopje kreeg ik voorheen te zien " Check Signal Cable - Analog ". Nu bleef het scherm na twintig seconden gewoon zwart en bleef het blauwe licht van het scherm zo'n iedere seconden een keer knipperen. Daarna geprobeerd om met alleen de VGA kabel het scherm aan de praat te krijgen.

Toen kreeg ik echter het bericht " Check Signal Cable - Digital "

Volgens de samsung troubleshooting zou dit moeten betekenen dat het scherm goed werkt en dat het probleem mogelijk met de videokaart of aan de computer ligt. De computer is echter nieuw, staat nog geen OS op en de videokaart lijkt goed aangesloten te zitten.

Heb natuurlijk al een mail gestuurd naar Afuture om hulp te vragen. Maar tot nu toe nog geen reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de samsung troubleshooting zou dit moeten betekenen dat het scherm goed werkt en dat het probleem mogelijk met de videokaart of aan de computer ligt. De computer is echter nieuw, staat nog geen OS op en de videokaart lijkt goed aangesloten te zitten.

Hoewel de kans dat het aan de hardware ligt is bij een nieuwe pc wel klein, maar uitsluiten kun je het zeker nooit.

Ben benieuwd naar de reactie van Afuture.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zojuist geprobeerd mijn monitor op mijn laptop aan te sluiten.

De monitor herkende mijn laptop onmiddellijk en gaf dus ook meteen beeld.

Aangezien mijn laptop geen DVI verbinding heeft had ik hier niet eerder aan gedacht.

Maar meestal na een paar minuten schiet het scherm weer naar totaal zwart met het licht knipperend.

Dus het is nog steeds mogelijk dat het aan het scherm ligt, maar zou ook aan de pc kunnen liggen.

aangepast door Jurisivis
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekijk de volgende afbeelding van DVI connectors eens.

1297967195-850.jpg

De onderste linkse connector is de uitgang van je grafische kaart.

Kijk eens hoe de connector op je beeldscherm eruit ziet en kijk dan ook eens naar de pennetjes in de aansluitingen van de kabel.

Heb je een Dual Link kabel of Single?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.