Ga naar inhoud

Nieuwe PC, Samsung Monitor " Check Signal Cable - Analog "

Jurisivis

Aanbevolen berichten

Ik heb zojuist een vriend die wat meer verstand heeft van computers even laten kijken naar mijn pc.

Die merkte al snel op dat het probleem niet bij de monitor ligt. Want mijn moederbord gaf een bepaalde code aan.

Code 2A. ( AMIBIOS8 Checkpoint and Beep Code List PUB ) Pagina 12 van 15!

De reactie van Afuture was trouwens kort, bondig en erg behulpzaam, "Goedemorgen, Krijgt u dit probleem ook wanneer u de monitor op een ander systeem aansluit?".

Mijn vriend wist echter niet wat hij hiermee aan moest.

aangepast door Jurisivis
Link naar reactie
Delen op andere sites

M.a.w wil het zeggen dat het bij het starten van je pc al mis gaat, fout code 2A duid erop dat als je bios op zoek gaat naar diverse systeem onderdelen op je mobo deze zeg maar niet kan vinden /configureren.

Dit kan zowel aan je moederbord liggen als aan andere hardware denk maar je grafische kaart of een PCI device.

Ik zou contact oppakken met Afuture en ze alles eens rustig uitleggen.

Daar het om een nieuwe pc gaat en je hem ook door hun hebt laten samenbouwen, kun je toch terugvallen op garantie. Als je zelf aan de slag zou gaan kan je garantie vervallen met alle gevolgen van dien.

De reactie van Afuture was trouwens kort, bondig en erg behulpzaam, "Goedemorgen, Krijgt u dit probleem ook wanneer u de monitor op een ander systeem aansluit?".

Mijn vriend wist echter niet wat hij hiermee aan moest.

Hiermee bedoelde ze eigenlijk of het probleem met je monitor zich ook voordeed als je hem aan zou sluiten op een andere pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ik bedoelde eigenlijk dat mijn vriend niet aan wist wat hij moest doen met de code die op het moederbord verscheen. Zodra ik een andere monitor kon aansluiten, heb ik dat natuurlijk geprobeerd. Maar het probleem ligt ergens in de pc. Het is echter nog steeds mogelijk dat er ook iets met de monitor is. Want toen ik die op mijn laptop aansloot gaf hij wel beeld, maar viel na een paar minuten weg.

Moet helaas tot maandag wachten tot ik Afuture kan bellen. Heb het meerdere keren geprobeerd vandaag, maar kwam er niet door. Qua aftersales kan ik niet bepaald zeggen dat ik tevreden ben. Stuur woensdag avond een mail, krijg pas ergens vrijdag een reactie en slechts 1 zinnetje. Op de telefoon zijn ze extreem moeilijk te pakken te krijgen en ik durf te wedden dat het terugzenden ook nog een gedoe word.

Ze hadden mij en zichzelf enorm veel moeite bespaard door gewoon even de kast aan te sluiten en te controleren dat hij kan opstartten. Want je zou toch hopelijk mogen verwachten dat wanneer je een duur systeem besteld + professionele assemblage dat men tenminste even een minuut te tijd zou nemen om te controleren of het wel werkt voordat het opstuurt.

In ieder geval bedankt en dit probleem is voorlopig opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.