Ga naar inhoud

mailbox verplaatsten

LL89

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik werk met MS Outlook 2007 en heb nu een nieuwe computer.

Ik zou nu graag al mijn mails (inbox, verzonden, verwijderd,...) verzetten naar die nieuwe PC, ook met MS Oulook 2007.

Ik vond al op internet dat dit normaal gaat via de import/export functie of dat je manueel alle bestanden uit de map \Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook moet kopiëren naar de nieuwe PC.

Wat is volgens jullie het beste op alles zeker te hebben overgezet?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de manuele methode opletten dat je de juiste bestanden kopieert en op de juiste plaats terugzet.

Via Extra >Opties >tabblad E-mailinstellingen >knop Gegevensbestanden kan je zien waar outlook je archiefmap en pst - map opslaat.

Die moet je kopiëren en dan op je nieuwe Pc na installatie van outlook daar ook op de juiste plaats terug zetten.

Windows Vista/7 op de locatie C:\Gebruikers\inlognaam\AppData\Local\Microsoft\Outlook (standaard verborgen).

Dus moet je in de verkenner > organiseren > map en zoekopties > tabblad weergave, bij geavanceerde instellingen een vinkje plaatsen bij verborgen mappen en bestanden en stations weergeven.

Klik dan op toepassen en OK.

post-23245-1417704316,9848_thumb.png

Het is verstandig vooraf via Taakbeheer (CTRL-SHIFT-ESC), tabblad Processen te controleren of het proces OUTLOOK.EXE is afgesloten zodat onherstelbare schade aan het archiefbestand wordt voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.