Ga naar inhoud

Kleurpatroon Draaigrafiek

Cold

Aanbevolen berichten

Ik heb een draaigrafiek met op de x as een aantal projectnamen. In mijn data kunnen deze projecten 2 verschillende statussen hebben: OPEN en CLOSED. Als het project CLOSED is wil ik een groene weergave in de grafiek, bij een OPEN project een rode weergave in de grafiek.

Telkens ik mijn draaigarfiek vernieuw springen de kleuren terug naar een soort default instelling.

Kan ik ergens een kleurpatroon instellen gekoppeld aan de OPEN en CLOSED status ?

Ik gebruik excel 2007.

Thx

Cold

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ik wil inderdaad geen macro gebruiken.

Ik dacht eens een draaitabel gezien te hebben die een vast kleurpatroon had (zelfde kleuren na updaten status), maar heb geen idee meer hoe dit te maken.

Vandaar mijn hoop hier :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
  • 2 weken later...

Het is werk gerelateerd dus een bestand doorsturen is lastig.

Eigenlijk kan je het heel simpel zien. In kolom A staan verschillende projectnamen onder elkaar (in rijen), in kolom B staat de status ervan namelijk "open" of "closed". Dit staat in een draaitabel/draaigrafiek. Op de X-as van de grafiek de verschillende projecten. Mijn doel is als ik de draaigrafiek vernieuw dat de open projecten in het rood staan, de closed projecten in het groen.

Wanneer ik in mijn huidige file op vernieuwen klik spingen de kleuren van de draaigrafiek op een soort default en moet ik hand matig de kleur van de open en de closed aanpassen naar respectievelijk rood en groen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.