Ga naar inhoud

Pc Valt uit, en start zichzelf weer op o.o


XazorozaX

Aanbevolen berichten

Ok, ik heb nu ongeveer 2/3 maanden een nieuwe pc,

doet het geweldig, maar hij heeft (volgends mij vanaf het begin) één rare kuur:

Soms, het maakt niet uit hoe lang ik bezig ben, valt hij gewoon, uit, alles stopt volgends mij met werken, fans gaan uit, en dan na 3 seconde's ofzo, start hij zichzelf weer op, alsof hij een reset krijgt.

Elke x na het opstarten, nadat hij is uitgevallen, start hij wat trager op, dat is een ding dat ik wel weet.

maar voor de rest zou ik echt niet weten wat het zou kunnen zijn,register fouten zijn al verwijderd met "Advanced systemCare" van "Iorbit"( volgends een vriend van mij zou dat de oorzaak kunnen zijn, hielp alleen niets, valt soms nog steeds uit.)

Het ligt er dus niet aan, hoe lang ik al bezig ben, soms gebeurt het na een hele dag intensief gebruik, soms 5 minuten na het opstarten.... gebeurt ongeveer 1x per 2 dagen.

en, het ligt dus denk ik ook echt niet aan oververhitting, alles word Goed gekoeld, kast is geweldig gekoeld.

heb wel eens gehoord dat mensen last hebben van uitvallende door een slechte voeding(laag in Watt's? ),

volgends mij kan dit ook niet het probleem zijn, er zit een "cooler master gx rs-750-acaa-e3" in, met 750 watt. moet toch genoeg zijn?

iemand ervaring, of een idee wat er zou kunnen zijn+ wat ik er aan zou kunnen doen ?

win7 64bit.

aangepast door XazorozaX
voeding erbij gezet :S
Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm... zoiets?

waarschijnlijk is dit wat het heeft veroorzaakt ?

"

Log Name: System

Source: Microsoft-Windows-Kernel-Power

Date: 17-2-2011 18:42:51

Event ID: 41

Task Category: (63)

Level: Critical

Keywords: (2)

User: SYSTEM

Computer: Marijn-PC

Description:

The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.

Event Xml:

<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">

<System>

<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />

<EventID>41</EventID>

<Version>2</Version>

<Level>1</Level>

<Task>63</Task>

<Opcode>0</Opcode>

<Keywords>0x8000000000000002</Keywords>

<TimeCreated SystemTime="2011-02-17T17:42:51.892432300Z" />

<EventRecordID>25416</EventRecordID>

<Correlation />

<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />

<Channel>System</Channel>

<Computer>Marijn-PC</Computer>

<Security UserID="S-1-5-18" />

</System>

<EventData>

<Data Name="BugcheckCode">0</Data>

<Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>

<Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>

<Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>

<Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>

<Data Name="SleepInProgress">false</Data>

<Data Name="PowerButtonTimestamp">129424380420734619</Data>

</EventData>

</Event>

zo iets stond er, en staat er inderdaad meerdere keren tussen, wat volgends mij elke x overeenkomt met de dag waarop het ook echt gebeurde ja!

Mischien anders, mischien hetzelfde maar dit vond ik daar ook bij :

- System

- Provider

[ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power

[ Guid] {331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}

EventID 41

Version 2

Level 1

Task 63

Opcode 0

Keywords 0x8000000000000002

- TimeCreated

[ SystemTime] 2011-02-11T22:24:56.611631800Z

EventRecordID 17165

Correlation

- Execution

[ ProcessID] 4

[ ThreadID] 8

Channel System

Computer Marijn-PC

- Security

[ UserID] S-1-5-18

- EventData

BugcheckCode 0

BugcheckParameter1 0x0

BugcheckParameter2 0x0

BugcheckParameter3 0x0

BugcheckParameter4 0x0

SleepInProgress false

PowerButtonTimestamp 0

"

aangepast door XazorozaX
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier lees je alles over die Kritieke fout " Microsoft-Windows-Kernel-Power id 41".(lees vooral Scenario 3)

Zelf heb ik dit ook 14 dagen geleden meegemaakt maar het waren geen uitvallen maar vastlopers maar ik had dezelfde melding in mijn Logboeken.:hmmmm:

Vorige week heb ik dan mijn voeding vervangen en sindsdien is dat niet meer gebeurd.;-)

Ik zou dus zoals kweeziewabbit zegt met de pc terug gaan naar de winkel en dit grondig laten nakijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

ter verduidelijking nog deze vraag : was het probleem er voor de installatie van Advanced System Care of heb je dit geinstalleerd als mogelijke oplossing?...

Persoonlijk heb ik zeer slechte ervaringen met ASC, zie dit topic ( http://www.pc-helpforum.be/f163/combinatie-advanced-systemcare-avast-goed-idee-30429/ ), bericht 5.

Soms is het beter om eventjes door te bijten, zeker als je nog in volle garantie zit...volg het advies van Kweezie Wabbit en Jean-Pierre : neem contact op met de verkoper om de problemen in garantie op te lossen. Nu kan het nog kostenloos!

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, Dan zou ik dus gehele samenstelling van azerty dus moeten retouneren?

Of is het puur een probleem met mijn voeding aangezien er word verteld:"The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly." (lost power : voeding die vaag doet ofzo?)

het probleem was er al voor ASC, en ik heb win7 er al eens opnieuw opgezet, gek genoeg, heb ik er de afgelopen week nog geen last van gehad, ik zal eens even kijken waneer het weer gebeurt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

kernel 41 kan idd door je voeding veroorzaakt worden, maar er zijn ook andere gevallen (met name mezelf, een nagelnieuwe voeding/moederbord loste dit niet op)

ook intressant om te weten is dat als er een data staat bij "PowerButtonTimestamp" bijhalve 0, wil dat zeggen dat je de pc afsloot door de aanknop in te houden... Dat kan ook een eventuele reden zijn dat je die errors terug vind. bij de laatste error is dit niet het geval maar daar heb ik geen verklaring voor :(

mijn vraagjes.

-Gebruik je zonealarm? heb gevallen gelezen waar zonealarm verwijderen het probleem oploste

-Hoeveel items staan er tussen je apparaat beheer bij 'besturing voor geluid,video en spelletjes? heb je deze error nog als je alles uitschakelt behalve het default?

-Gebruik je windows aero? (rechtsklik bureaublad 'aan persoonlijke voorkeur aanpassen kiezen) als je dit soort themas gebruikt, probeer dan eens een basisthema. VOORLOPIG heb ik met dit te doen geen enkele uitval gehad, maar ik hou hout vast!

Dit kan je ook proberen, nadat ik dit deed kreeg ik ook geen uitval meer (deed deze en de vorige optie beide)

-configuratiescherm

-energiebeheer

-gebalanceerd schema selecteren en de schemainstellingen wijzigen

-ga naar geavanceerde instellingen

-zoek slaapstand, klik erop, kies hybride slaapstand toestaan en schakel deze uit

Geen van deze dingen zijn door windows geadviseerd te doen tegen dit probleem, maar deze dingen hebben voor sommige mensen (en tot nu toe mezelf) gewerkt.

aangepast door Nervevar
meer info
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, eerlijk gezegd, om een of andere reden heb ik al 8 dagen ofzo, geen last gehad van dit, terwijl het hiervoor ongeveer 1x per dag of net iets minder gebeurde,

ff denken wat ik heb aangepast, in de tussen tijd :o

Maar als nog:

geen Zone Alarm, zeker niet.

er staan 2 items? ATI High Definition Audio device, en Realtek High Defenition Audio"

, niets raars aan op te merken eigenlijk

Aero is uitgeschakelt,

hmmm :)

*crosses fingers*

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.