Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een acer 5043WLMI laptob met een externgeheugen (111 gb). Het geheel draait onder Windows XP. Tot voor een maand terug kon ik zonder problemen, via windowsverkenner, mijn computer, mijn cd via het lokaal station onder D openen. Het externe geheugen vond ik dan onder lokaal station E. Op dit moment vind ik het externe geheugen onder lokaal station F en vind ik de stations E en D überhaupt niet meer. Wanneer alles draait zoals het behoort draait het externe geheugen onder E en het station voor het branden en afspelen van mijn cd's onder D.

Hoe krijg ik het zaakje weer normaal zodat ik mijn cd's weer kan branden, kopiëren en afspelen.

Geplaatst:

Maak een screen van je schijfbeheer, dat doe je zo:

Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ compmgmt.msc en klik op OK.

Klik in de consolestructuur op Schijfbeheer.

Het venster Schijfbeheer wordt weergegeven.

Of

Klik op Start en klik op Configuratiescherm.

Klik op Prestaties en onderhoud , klik op Systeembeheer en klik op Computerbeheer.

Klik in de consolestructuur op Schijfbeheer.

Maak hiervan een screen en plaats de afbeelding in een nieuw bericht.

Geplaatst:

Clarkie hartelijk bedankt zover maar ik heb geen idee wat je bedoelt met "Maak hiervan een screen en plaats de afbeelding in een nieuw bericht". Hoe moet ik dat doen. In ieder geval alvast bedankt voor gedane moeite.

Geplaatst: (aangepast)

Als je schijfbeheer op je scherm hebt staan, klik je op de knop printscreen.

Die staat rechtsboven aan je toetsenbord.

Open het programma paint en kies plakken.

Sla die afbeelding op en plaats die in een nieuw bericht.

De afbeelding in een nieuw bericht plaatsen:

kies meer opties onderaan rechts naast opslaan.

Klik op de paperclip.

Klik op bestand toevoegen dan bestand kiezen.

Zoek in dat scherm je afbeelding.

Klik op uploaden.

Klik op voeg toe in bericht en op klaar.

aangepast door clarkie
Geplaatst:

Beste Clarkie, voor zover alles gelukt. Ik heb het bericht opgeslagen ( printsreen via paint zoals je adviseerde) Nu staat de afbeelding in picture manager met de extensie bmp. op de c-schijf. ( Ik denk dat je met bericht bestand bedoeld) Ik vind de aanduiding meer opties niet waar moet ik zoeken? Ik ben maar een beginnertje zoals je ziet ..sorr.

Geplaatst:

Beste Clarkie, ik heb de procedure uitgevoerd en nu staat onder beheer bijlage het bestand naamloos1.bmp (750,1 KB). Ik heb het bestand onder in het venster gesleept. Ik heb de extensie gecontrolerd. Het F station bestaat nog steeds en E is er nog steeds niet.

Ik denk dat ik iets fout heb gedaan.

naamloos1.bmp

Geplaatst:

Beste Clarkie, ik heb nog een tweede bijlage toegevoegd waarbij ik eerst het externe geheugen heb los gekoppeld. Het station F is daar mee verdwenen. Ik heb conformjouw voorstel de procedure nog een keer uitgeboerd waarbij je ziet dat de bijgevoegde afbeelding onder naamloos2.bmp. Maar er gebeurd nog steds niets. Wat doe ik verkeerd.

Geplaatst:

Laurlennards

Beste Clarkie, ik heb nog een tweede bijlage toegevoegd waarbij ik eerst het externe geheugen heb los gekoppeld. Het station F is daar mee verdwenen. Ik heb conformjouw voorstel de procedure nog een keer uitgeboerd waarbij je ziet dat de bijgevoegde afbeelding onder naamloos2.bmp. Maar er gebeurd nog steds niets. Wat doe ik verkeerd.

naamloos2.bmp

Geplaatst:

Je cd-rom is totaal niet aanwezig in schijfbeheer.

Kan je eens een afbeelding maken van je apparaatbeheer.

Via het configuratiescherm, onderdeel Systeem, tabblad Hardware, knop Apparaatbeheer staan de inmiddels door Windows gedetecteerde hardware-items.

Daar moet je dus eens een afbeelding van maken zoals je voor schijfbeheer deed.

De met een geel vraagteken gemarkeerde hardware-items zijn voor Windows onbekend.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.