Ga naar inhoud

mediaplayer en printer draadloos???

tjongejonge

Aanbevolen berichten

HAllo,

Ik ben in het bezit van een draadloze router Netgear WNDR3700. Nu wil ik graag mijn mediaplayer (in beschrijving staat dat met dongle deze draadloos kan) en printer (heeft een USB poort) draadloos in het netwerk hangen.

Nu heb ik eigenlijk helemaal geen verstand hiervan. Draadloos internet werkt via de laptop, maar das makkelijk.

Ik heb hier een netgear WNDA3100 wireless dual band usb adapter. Kan hier hier iets mee voor een van de apparaten?

Wie o wie kan me vertellen hoe ik bovenstaand moet aansluiten, instellen, etc en wat ik evt nodig heb?

Alvast grote dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb een Canon IP4200.

wellicht heb ik een vrij domme vraag. Maar als ik de dongle in de mediaplayer doe (mijn mediaplayer heeft een geheugen van 1gb), hoe kan ik hem dan zichtbaar krijgen binnen het netwerk en dus dat ik van mijn computer bestanden over kan zetten draadloos naar de mediaplayer?

U schrijft dat de netgear een eigen mediacenter heeft. Wat houdt dit in?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat betekend dat Netgear een harddisk heeft om uw media of andere bestanden op te zetten.

Als je naar uw netwerk gaat dan zie je in uw netwerk netgear share of zo.

Kan je in uw mediaplayer in de instelling komen?

Welk merk en type is het?

Uw printer heeft enkel usb-poort en geen netwerkpoort.

In dat geval kan je zoiets kopen en dan kan je uw printer draadloos laten aansluiten op uw netwerk.

Je kan dan aansluiten op switch, router enz.

Dit kan ook maar dan meteen draadloos.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke bedankt, die printer is dan helder, had gehoopt dat dat ook met een usb adapter kon.

Wat betreft de mediaplayer. Ik ga eens uitzoeken wat je schrijft over de eigen harddisk van netgear.

Maar wat betreft het komen in de mediaplayer. DAt lukt mij niet. Ik begrijp ook niet hoe ik dit doen moet, komen in mijn netwerk, apparaten toevoegen, etc. Waarschijnlijk moet ik al 10 stappen terug, want het enige wat ik nu heb is draadloos internet, maar het hoe en wat van een netwerk en daarin apparaten verbinden etc, geen idee. Heb alleen de mediaplayer weten in te stellen dat ie zichtbaar wordt voor anderen binnen het netwerk, maar verder echt helemaal geen idee....

Het is overigens een Argosy, een wat onbekend maar zeer prettig apparaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt je verbinding met een ander computer?

Zo nee, welke windows hebt je?

Als het merk van de mediaplayer laat weten dan kan ik eens in de handleiding kijken.

Nota: je kan ook de printer op een computer aansluiten en dan delen en dan kan je ook op die manier draadloos doen mits je draadloos netwerkkaart hebt.

Nadeel is dat de computer aan moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eerst of je de laatste firmware hebt van VH335T

Je vindt daar ook de handleiding dutch en op bladzijde 10 (14/36 bovenaan) staat het duidelijk hoe je moet doen.

Wel dient je de juiste usb poort te nemen voor uw draadloos dongle want je hebt A type usb voor dongle rechts en usb B voor PC links.

Als je op netwerk gaat dan moet je wel de usb kabel van de PC naar mediaplayer uittrekken.

Maar je kan ook kiezen om met netwerkkabel aan te sluiten zoals op bladzijde 9 (13/36) is vermeldt.

In dat geval hebt je een switch nodig of aansluiten op de router.

Niet dongle en netwerkkabel gebruiken !!!

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.