Ga naar inhoud

Surfen en downloaden draadloos en keuze met draad?

RCduck7

Aanbevolen berichten

Ik surf draadloos met een laptop en WindowsXP maar bij downloaden heb ik veel problemen, alsook met de PS3 gaat het voor geen meter tov met draad.

Ik wil dus voor downloaden het met draad kunnen via de laptop.

Mijn vorige PC (die nu defect is) kon probleemloos met draad of draadloos online zonder dat ik het één en ander moest instellen maar met de Laptop is het een ander paar mouwen.

Ik heb al het één en ander geprobeerd om via de laptop met draad online te geraken via de setup wizard en andere verbindingsinstellingen zonder resultaat.

Weet iemand hoe ik een verbinding met draad kan opzetten zonder dat ik het draadloos surfen moet opgeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk moet je knopje draadloos uitzetten want windows zal draadloos altijd eerst kiezen.

Ofwel

Ga naar configuratiescherm / netwerkverbinding

Klik daar op draadloos en dan met de rechtermuisknop op uitschakelen.

Controleer ook of lan is ingeschakeld.

Geprobeerd maar helaas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mac adres vindt je zo:

Ga naar start

Typ in uitvoeren dit: cmd

Typ nu achter > dit: ipconfig /all

Bij Fysieke adres ziet je uw mac adres.

Zo moet je doen bij ieder computer / laptop

Ok, heb dit gevonden en zag dat het draadloos adres (dat werkt) verschillend was van het LAN adres. Via een filmpje op youtube heb ik kunnen zien hoe je het MAC, dus fysiek adres kunt aanpassen. Ik heb dan dezelfde nummer ingevoerd aan Lan adres van het draadloos adres en ben dan terug naar "uitvoeren" en "ipconfig / all" gegaan en zag de aanpassing geslaagd was, beidde verbindingen vertoonden dezelfde nummer.

Voor de zekerheid draadloos dan uitgeschakeld en Lan verbinding ingeschakeld maar ik kan nog steeds niet op internet met draad.

Heb ik wat verkeerd gedaan of verkeerd begrepen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag niet dezelfde mac adres geven.

Ieder netwerkkaart heeft een unieke mac adres.

Je dient enkel in de router opgeven welke mac adres toe gelaten moet worden.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.