Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste lezer,

Mijn laptop: Toshiba 90 GB Windows XP 32 bit sp3

Ik krijg de melding: Toepassing niet juist te initialiseren (0xc0000142)

Op het forum heb ik gevonden dat ik dan:

Update Net framework 1.1 sp1 moet downloaden.

Tijdens deze download krijg ik de melding:

"Onvoldoende geheugen" en stopt de download.

Kan dat niet goed begrijpen want ik heb toch 90 GB en dat is nog

LANG niet vol.

Wie weet raad?????????? Alvast bedankt voor reacties, Bubbel

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Die melding van het geheugen heeft betrekking tot het intern werkgeheugen en niet de vrije schijfruimte.

Druk op start-Uitvoeren en type in het zoekvak "msconfig" en druk enter.

Er opent nu een venster,klik daar op de tab "Opstarten" en maak daar eens een screenshot van dat je dan post in je volgende bericht.

Dan kijken we eens of we daar het een en ander kunnen uitschakelen waardoor je toch weer wat cpu en geheugen gebruik gaat vrij maken.

post-8298-1417704322,2028_thumb.jpg

Geplaatst:

Beste Jean Pierre,

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik kan dat bestand wel oproepen maar weet niet hoe ik dat

in mijn antwoord aan U moet krijgen via een screenshot.

Wilt U dat aangeven?

Geplaatst:

Net onder je bericht venster heb je een knop "Meer opties" daar klik je op.

Scrol nu een beetje naar onder en daar zie je een knop "Beheer bijlagen" ook daar klik je nu op.

Er opent nu een venster in je browser en daar klik je "Bestand toevoegen" en vervolgens op "Bladeren".

Zoek nu naar de eerder gemaakte screenshot en selecteer die en nu klik je op de knop "Uploaden".

Je afbeelding verschijnt nu onderaan dat venstertje en dan klik je onderaan op "Klaar".

Ik hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is.;-)

Hoe je een Printscreen maakt dat kun je in deze handleiding lezen.(die geld voor alle windows versies)

Geplaatst:

Open dat venster opnieuw en haal alle vinkjes weg behalve die dat betrekking hebben met je Antivirus-Firewal en Laptop.

Alle andere (bv. MSN-Nero-Adobe en dat soort zaken) mag je uitvinken en dan klikken op Toepassen.

Herstart nu je Laptop en voer dan post 4 nog eens uit om te kijken wat er terug kan/moet ingeschakeld worden.

Geplaatst:

Het wil helaas niet lukken; heb wel alles uitgevoerd als in Uw laatste bericht

aangegeven maar uiteindelijk is de printscreen niet op te halen c.q. niet te

vinden.Wel krijg ik de volgende mededelingen:

Er is geprobeert een bestand in het register terug te zetten maar het bestand

heeft geen register-bestandsindeling,De computer wordt opgestart in het hulp

programma. In die status heb ik alles nogmaals uitgevoerd om een printscreen

te maken maar wederom niet te vinden.

Mogelijk heeft U wat aan bovenstaande meldingen?

Wat kan ik nog meer doen? s.v.p. niet opgeven! Bubbel

Geplaatst: (aangepast)

Zo snel geven we het niet op hoor.:top:

Even het postje eens goed doorlezen en kijken wat we eventueel nog kunnen uitvoeren.

Ik heb een collega gevraagd met een grotere xp kennis om even naar je vraag te kijken en u indien mogelijk verder te helpen.

aangepast door Jean-Pierre
Geplaatst:

Oke, Ik heb nog het volgende gedaan:

In voornoemde status heb ik nogmaals uitgevoerd:

Update Net framework 1.1 sp1 te downladen en krijg geen

melding meer over geheugen.

Vervolgens is de update zonder problemen geinstalleerd en staat

in de Software.

Daarop heb ik Office 2010 (staat nog steeds op mijn laptop) weer te installer

maar wederom in het begin van het installeren afgebroken met de melding

Er is een fout opgetreden.

Sp1 installeren heeft dus geen oplossing geboden.

Dit ter informatie voor U. Groet Bubbel

Geplaatst: (aangepast)

1. Laat met dit commando Windows eventuele corrupte systeembestanden te vinden:

sfc /scannow

________________________________________________________________________________

2. Ik zou ook eerst alle .NET Framework versies verwijderen, en daarna een propere .NET Framework versie er op plaatsen, volg onderstaande stappen: (.NET Framework is reeds aan versie 3/4)

1. Download hier de .NET Framework Cleanup Tool. (klik op het gele mapje)

2. Pak het uit (of dubbelklik op de zip file) , en dubbelklik op cleanup_tool.exe

3. Daarna kies je bij "Product to cleanup" uit de lijst voor .NET Framework - All versions.

Druk dan op de knop Cleanup Now.

4. Herstart de pc

5. Installeer nu opnieuw .NET Framework hier: http://www.microsoft.com/downloads/n...5-25634c3bf043

_________________________________________________________________________________

3. Laat je register scannen op fouten met CCleaner. (zeer belangrijke stap bij zulke error-codes!)

Download CCleaner. Klik op “Download Latest Version”, dan start de download automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

aangepast door Kurtt

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.