Ga naar inhoud

Verbinding laptop naar pc.

VDT

Aanbevolen berichten

Bestaande situatie: de netwerkkabel gaat vanuit de muur naar het TN modem (CBN SVG6540E) en vervolgens naar een Sitecom router (DC-202). Op deze router gaat een kabel naar de nieuwe (bij Fibernet geleverde) D-Link switch (DES1005D). Op deze switch zitten de beide PC's aangesloten.

Sinds het nieuwe TN modem + switch), ziet de laptop de twee andere PC's niet meer. Ook niet via ping, andersom wel, de pc's zien de laptop op IP-adres wel.

Beide pc's zien elkaar trouwens ook gewoon.

Ik kan overigens wel gewoon op internet met de laptop, het TN modem ziet de laptop wel, (via WPS-knop geregeld).

Dacht dat het wellicht kwam omdat beide pc's op de switch zijn aangesloten dus heb ik een pc op de router aangesloten. Ook nu geen verbinding tussen de laptop en de pc, (wel weer ping van pc naar laptop, andersom niet), nog steeds wel verbinding tussen beide pc's.

Ik heb alle settings in Netwerkcentrum - delen, gecontroleerd en die staan op alle drie apparaten goed.

Het is waarschijnlijk een kleinigheidje, iets waar ik overheen kijk, dus experts, wie heeft de gouden tip??

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, helaas ....

Dacht er ineens aan dat de laptop misschien in een andere werkgroep staat, maar ook dat is bij alle drie hetzelfde.

Ik heb het ook eens getest met kabel en dan blijkt dat als ik de kabel verbindt met de Sitecom, (meerdere poorten geprobeerd), ik geen verbinding kan krijgen met de andere pc's en via de D-Link wel.

aangepast door VDT
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit een pc met netwerkkabel aan de sitecom op de vrije poort. (Modem kabel moet in de aparte poort wan aangesloten zijn)

Open de browser en typ 192.168.2.1

Kijk eens bij mac adres of de mac adres van de pc overeenkomt.

Als je met 192.168.2.1 niet binnen komt dat zo:

Klik op netwerkadapter (lan) en dan op eigenschappen.

Klik op TCP/IP en dan eigenschappen.

Vul daar zo in:

IP 192.168.2.10

subnet: 255.255.0.0

Standaard-gateaway: 192.168.2.1

Open de browser en dan 192.168.2.1 typen.

Mac adres van computer

Ga naar start

Typ in uitvoeren of zoekopdracht dit: cmd

Typ nu achter > dit: ipconfig /all

Bij lan ziet je fysieke adres de mac adres zoals 00 25 DC 15 DF 01

Schrijft dat op en vergelijk het met de mac adres van de router (sitecom)

Daarna TCP/IP weer op automatisch instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 192.168.2.1 kom ik niet binnen, ook niet via de tweede methode.

Maar als het er om ging het MAC-adres van zowel de router als de netwerkkaart van de pc te bepalen: die zijn niet hetzelfde.

Van de router kende ik nl al (ander ip-adres om te benaderen), en via cmd ipconfig heb ik die van de pc achterhaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik doe wat je beschrijft krijg ik een blank scherm met verbindingsprobleem. Na ipconfig /all krijg ik dan als ip: 0.0.0.0.

Als ik via het ip-adres van de router in de settings van de sitecom kijk, vind ik als IP: 192.168.0.219.

Helaas heb ik komende periode geen tijd om hier verder in te duiken.

Ging er stiekem vanuit dat het wat sneller opgelost zou kunnen worden, maar dat ligt uiteraard niet aan jou!

Mag ik je ontzettend bedanken voor je hulp, als ik wat meer tijd heb, en het probleem er nog steeds is, meld ik me weer.

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.