Ga naar inhoud

probleem met men geluid en vanalles en nog wat wie helpt mij aub!!

Gast steftjeuuuh

Aanbevolen berichten

Gast steftjeuuuh

hallo,

Ik zit met een aantal vervelende problemen en heb al vanalles geprobeerd en opgezocht maar vind nergens een echt oplossing!:bawling:

als 1ste: ik heb onlangs een nieuw moederbord gekocht en laten plaatsen nl een MSI PM8M-V toen ik thuis kwam heb ik meteen de installatie cd rom van xp in mijn pc gestopt omdat men mij had verteld dat mijn oude xp zou crashen omdat er een nieuwe chipset opzat dan eerst

ik heb xp geistalleerd en daarna onmiddelijk de drivers van het moederbord geinstalleerd, en nu zit ik met het probleem dat ik wel muziek kan afspelen met media player maar ik hoor niks, de pc is aangesloten op een stereo installatie en als je hem echt op het luidste volume zet hoor je de muziek lichtjes op de achtergrond, ik heb al mijn instellingen voor volume gecontroleerd, nieuwe drivers afgehaald van de MSI site en zelfs een andere audio aansluiting kabel aangekocht niks helpt! :stupid: om zot te worden kan iemand mij aub helpen???

:pcguru:

nu het 2de probleem:

mijn pc start sinds dat ik het nieuw moederbord heb constant (ieder uur 1 keer) spontaan opnieuw op in het pc logboek sta daarbij het volgende :deMSICPL- service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Alvast bedankt voor de reddende engel die mij hier uit helpt:ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast steftjeuuuh

heb ondertussen een foutcode in het logboek gevonden als oorzaak van het constante rebooten:

foutcode;1000008e,parameter1:c0000005,parameter2:bf81425d,parameter3:b369c54c,parameter4:00000000

oja en heb ondertussen zelfs al een nieuwe harde schijf gestoken en OPNIEUW xp geinstalleerd ik weet het niet meer:bawling::bawling:

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad een hoop problemen.

eerst en vooral een prettig eindejaar voor ik het zou vergeten te vermelden

ik heb even rondgezocht op uw gegeven foutmeldingen ivm de MSICPL melding. Het vreemde is dat heel veel verschillende dingen aangeven. de melding ' The MSICPL service failed to start due to the following error:' geeft bijna niks van resultaten

Uit eigen ervaring zou ik denken dat dit iets te maken heeft met de grafische kaart. Kijk even na op de site van de makers dat u over de laatste drivers beschikt.

Mijn collega Psolutions kan u misschien nog wat verdere info geven dus wachten we even op zijn reactie.

Met vriendelijke groet,

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast steftjeuuuh

bedankt en ook prettige feestdagen gewenst :)

ivm met die grafische kaart dat is er een die ingebouwd zit in het moederbord en heb van de site van msi onderutssen al alle nieuwste drivers afgehaald en heb nog steeds het probleem :viking:

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus bijna alles is nieuw in uw pc dan?

Echt een vreemd probleem, u hebt ook al een format gedaan zie ik.

herstart deze dan ook al voordat u iets hebt geïnstalleerd?

Ook dat van uw geluid is vreemd, ik neem aan dat de volume instellingen op uw pc op maximum staan.

Mocht u echt blijvend problemen hebben dan zou ik toch even kijken of dat moederbord nog in garantie is. Dat is de veilige en gemakkelijkste manier uiteraard. Het kan voorbeeld een defect zijn op het moederbord he

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast steftjeuuuh

Ik heb het moederbord gekocht bij een vriend van mij die ook wat in pc's doet heb dus jammer genoeg geen garantie erop:bawling:

en ja alle volumes van de pc staan op max heb al bijna alles geprobeerd ivm dat geluid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het niet kunnen dat op je installatiecd van je moederbord ook nog audio drivers staan die geïnstalleerd moeten worden?

kijk eens bij systeem - apparaatbeheer- Staan er ergens vraagtekens?

In de instructiemanual van het moederbord zal wel ergens staan welke audiochipset gebruikt wordt. Daarvoor kan je drivers downloaden en installeren.

Wat je beschrijft is typisch voor Realteknaudiodrivers...

Misschien iets doms maar zitten de stekkers in de juiste gaatjes? Krijg je muziek op je hoofdtelefoon?

MSI -- MICRO-STAR INT'L CO., LTD.

daar vindt je de juiste driver voor Realtek ALC Series AC97 Audio Driver

Staat in je bios de on board audio wel enabled?

Succes gewenst,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast steftjeuuuh

bedankt voor je reactie sananjin

als antwoord op je vragen:ja alle nieuwste drivers had ik al van de site gehaald en heb de stekkers al in alle gaatjes uitgeprobeerd en ook in de bios gecheckt of de geluidskaart wel aan stond,

ivm met het geluid heb ik echt alles al geprobeerd en ik snap het echt niet of kan dat zijn dat die 2 problemen met mijn geluid en dat rebooten met elkaar te maken hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast steftjeuuuh

o ja en met mijn hoofdtelefoon komt er ook niks uit en in de manual staat bij audio:integrated hardware soundblaster/direct sound AC97 audio

AC97 link controller integrated in VT8237R

realtek ALC655 6-Channel software audio codec

-compliant with AC97 v2.2 spec.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast steftjeuuuh

:tongue::tongue::tongue:

Ok probleem met geluid: opgelost

merci sanjin want toen jij me vragen stelde over de manual ben ik er eens goed in beginnen kijken en wat bleek, er waren 2 pinnetjes op mijn moederbord waar een jumpertje over moest en nu heb ik dus geluid!

maar het reboot probleem is er nog steeds dus als iemand weet hoe dat te verhelpen zijn voorstellen altijd welkom:santaclaus:

:ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.