Ga naar inhoud

Budget Game PC

dalanza

Aanbevolen berichten

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Sommige mensen gebruiken hun PC om te gamen, anderen dan weer voor fotobewerking. Wat wil je met een PC gaan doen ? Wil hem gebruiken om games mee te spelen . internet msn, tekstverwerken.
  2. Wat is mijn budget ? - Uiteraard hangt er aan een PC een prijskaartje. Hoeveel wil je er aan uitgeven ? tussen 800 en 900 Euro
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Er zijn heel wat merken in de computerwereld. De systemen van deze merken zijn echter niet gebalanceerd. Met een samenstelling loop je dat risico niet. Met een samenstelling kan je je PC perfect aanpassen naar je wensen. Vaak komt het nog goedkoper uit. Als je voor een merkcomputer kiest, kan je de stappen 7,8,9 en 10 overslaan. Waarschijnlijk samenstellen maar weet niet hoe en waar heb gehoord dat dat goedkoper is.
  4. Ga ik overklokken ? - Overklokken is het opschroeven van de snelheid van de processor, geheugenmodules of grafische kaart. Met overklokken kan je je systeem een pak sneller laten lopen, maar je verliest er ook je garantie mee. Weet niet wat dat precies is.
  5. Ga ik later upgraden ? - Als je PC na een jaartje of twee niet meer up-to-date is, gaan de meeste mensen upgraden. Je kan bijvoorbeeld je grafische kaart vervangen of een tweede bijsteken. Dit is van belang voor de keuze van de voeding. Ja Denk het wel.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Computeronderdelen hebben tegenwoordig enorm veel functies. Denk maar aan USB 3.0. en Sata600. Uiteraard zijn de functies wel handig voor de toekomst, maar als je ze echt overbodig vindt, kan je best een goedkoper onderdeel nemen. Denk dat ik voor goedkoper onderdeel ga
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Een samenstelling moet uiteraard nog gemonteerd worden. Je kan dit zelf doen, maar de webshop kan dit ook mits een kleine vergoeding. Als de winkel assembleert, loop je geen risico dat je een niet-werkend onderdeel thuis krijgt en dat je zelf een onderdeel stuk maakt. Kan dit niet zelf dus iemand moet het voor me doen
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Om een computer werkend te krijgen, heb je uiteraard een besturingssysteem nodig. Meestal is dit nu Windows 7. Denk ook even na welke versie je wilt, Home Premium of een duurdere versie ? Ja 7 home premium
  9. Ga ik zelf installeren ? - Windows moet nog geïnstalleerd worden op een samenstelling. Dit is in het algemeen vrij gemakkelijk, maar de webshop kan dit eventueel ook doen. als daar op kan besparen kan ik dat wel zelf.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Heb je een mooie behuizing gezien of wil je alleen een specifiek merk gebruiken ? nee
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Wil je daar nog een monitor, speakers of een muis bij ? heb zelf een monitor keybord en muis
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Wil je bijvoorbeeld een stille PC ? Of heb je nog een specifiek onderdeel nodig ? nee maar niet te veel lawaai als dat kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb even gekeken, maar ik kon geen windows 7 home premium vinden bij azerty :S. misschien dat ze door een foutje die er niet tussen hebben staan, dus ik zal even een mailtje wagen naar azerty en kijken wat ze zeggen.

ik heb een samenstelling gemaakt, maar let op het moederbord dat er bij zit heeft een defecte socket en dus zal er nog even gewacht moeten worden met het bestellen er van omdat deze eind maart (dacht ik) vervangen zullen worden met de betere versie van de socket (die het wel goed zou moeten doen). azertysamenstelling

de processor I7-2600 is momenteel 1 van de beste processoren, er zit 4 gb aan ram in wat genoeg is, de kast heeft geluid absorptie materiaal, de voeding is een stille editie en zal meer dan genoeg zijn voorlopig, de videokaart is voorlopig ook zeker genoeg ook als je nog eens een spelletje wil doen, de prijs zal nog omlaag gaan als er een windows 7 home premium bij komt in plaats van professional waardoor je nog eventuele dingen zou kunnen aan passen. er zitten trouwens ook nieuwe functies bij, sata-600 en usb3.0

verder heb ik nog een leuke samenstelling van azerty gezien die misschien wel iets is voor je, azerty.

aangepast door bergkid
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.