Ga naar inhoud

Kaartlezer werkt niet meer

Bart G

Aanbevolen berichten

De interne kaartlezer blijkt plots niet meer te werken. Heb al een en ander geprobeerd maar zonder resultaat.

In apparatenbeheer wordt aangegeven dat verwisselbare schijf f en g correct werken. Maar als ik in configuratiescherm bij pc bladeren in bestanden aanklik zijn f en g niet te openen.

Ook bij 'mijn computer' is bij verwisselbare schijven geen icoontje meer te zien.

Er is plots wel bij vaste schijfstations een 'lokale schijf q opgedoken' die overigens niet te openen is.

Via Google heb ik ook al gezien dat probleem ook bij statische elektriciteit kan liggen. Heb pc al losgekoppeld, startknop aantal keren gedrukt en weer opgestart zoals aangeven maar zonder resultaat.

Heb ook al andere geheugenkaart geprobeerd, maar werkt even min.

USB-stick daarentegen wel. Dus probleem ligt blijkbaar alleen bij kaartlezer.

Iemand nog mogelijke oplossingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een cd/dvd met drivers voor de kaartlezer?

Probeer deze dan opnieuw te installeren.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de print van speccy is de kaartlezer aangesloten op een interne usb poort.

Ga naar start en typ apparaatbeheer in het zoekvak.

Klik bovenaan de resultatenlijst op apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geinstalleerd worden en de poorten worden geinitialiseerd.

Werkt de kaartlezer nur weer goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.