Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb al een tijdje Acronis Drive monitor op mijn Vista Pc staan.

Sinds vorige week vermeldt die dat er foutberichten in het Windows logboek staan.

Daardoor ben ik daar nu regelmatig in gaan kijken en ik zie steeds weer terugkerende fouten rode cirkel met uitroepingsteken.

Daarbij maak ik mij vooral zorgen over :

In Windows toepassingen Fout in de initialisatie van de Volume Shadow Copy-service : besturingsdispatcher kan niet worden gestart 0x80070427

In Windows Systeem :

Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\DR1

Ik heb al het volgende gedaan:

Checkdisk met herstel op al mijn partities.

Dell diagnostics gedraaid - geen enkel probleem

Malwarebytes anti-malware

Superantispyware

Comodo systeemscan

Ben met Acronis teruggekeerd naar image van januari.

Ik keek vroeger nooit in die logboeken. Ben ik nu paranoide geworden?

Wel is mijn systeem de vorige week 2 keer volledig vastgelopen. Ik heb stroom moeten afzetten. Dat is mij in de 3 jaar dat ik het heb nog nooit overkomen.

Er is dus toch wel iets aan de hand denk ik.

Geplaatst:

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Geplaatst:

Bedankt kweezie wabbit. Ik stuur hier de logfile.

Ik ben nu al bijna 1 week compleet op de sukkel met mijn systeem dat 3 jaar liep als een koerspaard.

Een paar zaken : Afsluiten duurt ellendig lang (Afmelden na enkele seconden - maar dan ongeveer 3 minuten om af te sluiten)

Systeem is op 14 dagen al 3 keer volledig vastgelopen zodat ik stroom moest afzetten.

Hier dus eerst de Hijack logfile:

C:\Windows\system32\svchost.exe

C:\Windows\system32\SLsvc.exe

C:\Windows\system32\svchost.exe

C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe

C:\Windows\System32\spoolsv.exe

C:\Windows\system32\svchost.exe

C:\Program Files\Soluto\soluto.exe

C:\Windows\system32\Dwm.exe

C:\Windows\Explorer.EXE

C:\Windows\system32\taskeng.exe

C:\Windows\system32\taskeng.exe

C:\Program Files\Acronis\TrueImageHome\TrueImageMonitor.exe

C:\Program Files\Acronis\TrueImageHome\TimounterMonitor.exe

C:\Program Files\ThreatFire\TFTray.exe

C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cfp.exe

C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe

C:\Program Files\MailWasher Pro\MailWasher.exe

C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedul2.exe

C:\Windows\system32\svchost.exe

C:\Program Files\Chameleon Clock\settime.exe

C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe

C:\Windows\system32\svchost.exe

C:\Program Files\Soluto\SolutoService.exe

C:\Windows\system32\svchost.exe

C:\Program Files\ThreatFire\TFService.exe

C:\Program Files\Common Files\Acronis\Fomatik\TrueImageTryStartService.exe

C:\Windows\system32\SearchIndexer.exe

C:\Windows\system32\wbem\wmiprvse.exe

C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE

C:\program files\chameleon clock\chamclock.exe

C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\EXCEL.EXE

C:\Windows\Explorer.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbarUser_32.exe

C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10l_ActiveX.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

C:\Windows\system32\NOTEPAD.EXE

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = iGoogle

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = proxy.telenet.be:8080

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\Windows\system32\userinit.exe,C:\Program Files\Soluto\soluto.exe /userinit

O1 - Hosts: ::1 localhost

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: LastPass Browser Helper Object - {95D9ECF5-2A4D-4550-BE49-70D42F71296E} - C:\Program Files\LastPass\LPBar.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.6.5805.1910\swg.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll

O3 - Toolbar: LastPass Toolbar - {9f6b5cc3-5c7b-4b5c-97af-19dec1e380e5} - C:\Program Files\LastPass\LPBar.dll

O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Acronis Scheduler2 Service] "C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [TrueImageMonitor.exe] C:\Program Files\Acronis\TrueImageHome\TrueImageMonitor.exe

O4 - HKLM\..\Run: [AcronisTimounterMonitor] C:\Program Files\Acronis\TrueImageHome\TimounterMonitor.exe

O4 - HKLM\..\Run: [ThreatFire] C:\Program Files\ThreatFire\TFTray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [COMODO Internet Security] "C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cfp.exe" -h

O4 - HKCU\..\Run: [sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')

O4 - Startup: MailWasher.exe.lnk = C:\Program Files\MailWasher Pro\MailWasher.exe

O6 - HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present

O6 - HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present

O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000

O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_950DF09FAB501E03.dll/cmsidewiki.html

O8 - Extra context menu item: LastPass - file://C:\Program Files\LastPass\context.html?cmd=lastpass

O8 - Extra context menu item: LastPass Fill Forms - file://C:\Program Files\LastPass\context.html?cmd=fillforms

O8 - Extra context menu item: LastPass Invulformulieren - file://C:\Program Files\LastPass\context.html?cmd=fillforms

O9 - Extra button: LastPass - {43699cd0-e34f-11de-8a39-0800200c9a66} - C:\Program Files\LastPass\LPBar.dll

O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

O13 - Gopher Prefix:

O15 - Trusted Zone: *.dexia.be

O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab

O20 - AppInit_DLLs:

O22 - SharedTaskScheduler: FencesShellExt - {1984DD45-52CF-49cd-AB77-18F378FEA264} - C:\Program Files\Stardock\Fences\FencesMenu.dll

O23 - Service: McAfee Application Installer Cleanup (0166481267635846) (0166481267635846mcinstcleanup) - Unknown owner - C:\Users\Dany\AppData\Local\Temp\016648~1.EXE (file missing)

O23 - Service: Acronis Scheduler2 Service (AcrSch2Svc) - Acronis - C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedul2.exe

O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe

O23 - Service: Chameleon Clock Set Time for Vista (ChamClock Set Time Service for Vista) - Unknown owner - C:\Program Files\Chameleon Clock\settime.exe

O23 - Service: COMODO Internet Security Helper Service (cmdAgent) - COMODO - C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cmdagent.exe

O23 - Service: Google Updateservice (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: Soluto PCGenome Core Service (SolutoService) - Soluto - C:\Program Files\Soluto\SolutoService.exe

O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - C:\Program Files\Common Files\SureThing Shared\stllssvr.exe

O23 - Service: ThreatFire - PC Tools - C:\Program Files\ThreatFire\TFService.exe

O23 - Service: TomTomHOMEService - TomTom - C:\Program Files\TomTom HOME 2\TomTomHOMEService.exe

O23 - Service: Acronis Try And Decide Service (TryAndDecideService) - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Acronis\Fomatik\TrueImageTryStartService.exe

--

End of file - 8228 bytes

Geplaatst:

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc stop 0166481267635846mcinstcleanup

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc delete 0166481267635846mcinstcleanup

Druk op Enter.

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista of windows 7 kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator".

Selecteer “Do a system scan only”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O6 - HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present

O6 - HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present

O13 - Gopher Prefix:

O20 - AppInit_DLLs:

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Geplaatst:

MBAM heeft niets gevonden (draai ik trouwens regelmatig.

Dit is log:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.50.1.1100

www.malwarebytes.org

Databaseversie: 5850

Windows 6.0.6002 Service Pack 2

Internet Explorer 8.0.6001.19019

23/02/2011 10:29:26

mbam-log-2011-02-23 (10-29-26).txt

Scantype: Snelle scan

Objecten gescand: 136444

Verstreken tijd: 3 minuut/minuten, 39 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0

Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0

Registersleutels geïnfecteerd: 0

Registerwaarden geïnfecteerd: 0

Registerdata geïnfecteerd: 0

Mappen geïnfecteerd: 0

Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registersleutels geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerwaarden geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerdata geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Dit is nieuwe Hijack log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 10:36:40, on 23/02/2011

Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.19019)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\Windows\System32\smss.exe

C:\Windows\system32\csrss.exe

C:\Windows\system32\wininit.exe

C:\Windows\system32\csrss.exe

C:\Windows\system32\services.exe

C:\Windows\system32\lsass.exe

C:\Windows\system32\lsm.exe

C:\Windows\system32\winlogon.exe

C:\Windows\system32\svchost.exe

C:\Windows\Microsoft.Net\Framework\v3.0\WPF\PresentationFontCache.exe

C:\Windows\system32\svchost.exe

C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cmdagent.exe

C:\Windows\system32\svchost.exe

C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe

C:\Windows\System32\svchost.exe

C:\Windows\System32\svchost.exe

C:\Windows\system32\svchost.exe

C:\Windows\system32\svchost.exe

C:\Windows\system32\SLsvc.exe

C:\Windows\system32\svchost.exe

C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe

C:\Windows\System32\spoolsv.exe

C:\Windows\system32\svchost.exe

C:\Windows\system32\taskeng.exe

C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedul2.exe

C:\Windows\system32\svchost.exe

C:\Program Files\Chameleon Clock\settime.exe

C:\Windows\system32\svchost.exe

C:\Windows\system32\svchost.exe

C:\Program Files\ThreatFire\TFService.exe

C:\Program Files\Western Digital\WD SmartWare\WD Drive Manager\WDDMService.exe

C:\Program Files\Western Digital\WD SmartWare\Front Parlor\WDFME\WDFME.exe

C:\Program Files\Western Digital\WD SmartWare\Front Parlor\WDSC.exe

C:\Windows\system32\SearchIndexer.exe

C:\Windows\system32\wbem\wmiprvse.exe

C:\Windows\system32\Dwm.exe

C:\Windows\Explorer.EXE

C:\Windows\system32\taskeng.exe

C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe

C:\Program Files\ThreatFire\TFTray.exe

C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cfp.exe

C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe

C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe

C:\Program Files\Western Digital\WD SmartWare\WD Drive Manager\WDDMStatus.exe

C:\Program Files\MailWasher Pro\MailWasher.exe

C:\Windows\system32\wuauclt.exe

C:\program files\acronis\trueimagehome\trueimagemonitor.exe

C:\program files\acronis\trueimagehome\timountermonitor.exe

C:\program files\chameleon clock\chamclock.exe

C:\Program Files\Common Files\Acronis\Fomatik\TrueImageTryStartService.exe

C:\program files\acronis\drivemonitor\adm_tray.exe

C:\Windows\system32\conime.exe

C:\Windows\Explorer.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbarUser_32.exe

C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10m_ActiveX.exe

C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE

C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE

C:\Windows\System32\SnippingTool.exe

C:\Windows\SYSTEM32\WISPTIS.EXE

C:\Windows\system32\prevhost.exe

C:\Windows\system32\taskeng.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = iGoogle

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = proxy.telenet.be:8080

F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\Windows\system32\userinit.exe,C:\Program Files\Soluto\soluto.exe /userinit

O1 - Hosts: ::1 localhost

O2 - BHO: LastPass Browser Helper Object - {95D9ECF5-2A4D-4550-BE49-70D42F71296E} - C:\Program Files\LastPass\LPBar.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll

O3 - Toolbar: LastPass Toolbar - {9f6b5cc3-5c7b-4b5c-97af-19dec1e380e5} - C:\Program Files\LastPass\LPBar.dll

O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Acronis Scheduler2 Service] "C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [ThreatFire] C:\Program Files\ThreatFire\TFTray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [COMODO Internet Security] "C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cfp.exe" -h

O4 - HKCU\..\Run: [sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')

O4 - Startup: MailWasher.exe.lnk = C:\Program Files\MailWasher Pro\MailWasher.exe

O4 - Global Startup: WDDMStatus.lnk = C:\Program Files\Western Digital\WD SmartWare\WD Drive Manager\WDDMStatus.exe

O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200

O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000

O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_E11712C84EA7E12B.dll/cmsidewiki.html

O8 - Extra context menu item: LastPass - file://C:\Program Files\LastPass\context.html?cmd=lastpass

O8 - Extra context menu item: LastPass Fill Forms - file://C:\Program Files\LastPass\context.html?cmd=fillforms

O8 - Extra context menu item: LastPass Invulformulieren - file://C:\Program Files\LastPass\context.html?cmd=fillforms

O9 - Extra button: LastPass - {43699cd0-e34f-11de-8a39-0800200c9a66} - C:\Program Files\LastPass\LPBar.dll

O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

O15 - Trusted Zone: *.dexia.be

O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1298380696110

O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab

O20 - AppInit_DLLs: C:\Windows\system32\guard32.dll

O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\Windows\system32\browseui.dll

O22 - SharedTaskScheduler: FencesShellExt - {1984DD45-52CF-49cd-AB77-18F378FEA264} - C:\Program Files\Stardock\Fences\FencesMenu.dll

O23 - Service: Acronis Scheduler2 Service (AcrSch2Svc) - Acronis - C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedul2.exe

O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe

O23 - Service: Chameleon Clock Set Time for Vista (ChamClock Set Time Service for Vista) - Unknown owner - C:\Program Files\Chameleon Clock\settime.exe

O23 - Service: COMODO Internet Security Helper Service (cmdAgent) - COMODO - C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cmdagent.exe

O23 - Service: Google Updateservice (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: Soluto PCGenome Core Service (SolutoService) - Soluto - C:\Program Files\Soluto\SolutoService.exe

O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - C:\Program Files\Common Files\SureThing Shared\stllssvr.exe

O23 - Service: ThreatFire - PC Tools - C:\Program Files\ThreatFire\TFService.exe

O23 - Service: TomTomHOMEService - TomTom - C:\Program Files\TomTom HOME 2\TomTomHOMEService.exe

O23 - Service: Acronis Try And Decide Service (TryAndDecideService) - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Acronis\Fomatik\TrueImageTryStartService.exe

O23 - Service: WDDMService - WDC - C:\Program Files\Western Digital\WD SmartWare\WD Drive Manager\WDDMService.exe

O23 - Service: WD File Management Engine (WDFME) - Unknown owner - C:\Program Files\Western Digital\WD SmartWare\Front Parlor\WDFME\WDFME.exe

O23 - Service: WD File Management Shadow Engine (WDSC) - Unknown owner - C:\Program Files\Western Digital\WD SmartWare\Front Parlor\WDSC.exe

--

End of file - 8538 bytes

---------- Post toegevoegd om 10:54 ---------- Vorige post was om 10:40 ----------

Ik zet mijn vragen voor alle duidelijkheid even in apart bericht:

Wat betreft de RO meldingen heb ik gedaan wat je vroeg maar ze verdwijnen niet echt. Dat had ik vorige keer ook toen we hier de logfile onderzochten.

Het rare is dat al de rest van de zaken, die ik moest verbeteren al weg waren.

Ik zie dat java updater alweer loopt op mijn systeem:

C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe

Ik heb net een java update gedaan zal wel daardoor komen.

Hoe geraak ik dat nu weer kwijt?

Geplaatst:

Beide logjes zijn OK.

Die R0 lijnen zijn een "schoonheidsfoutje" van IE en kunnen geen kwaad.

De Java Updater kan geen kwaad. Die zorgt er enkel voor dat je verwittigd wordt als er een nieuwe versie van Java beschikbaar is.

Hoe staat het met het oorspronkelijke probleem?

Geplaatst:

Kweezie Wabbit,

Tof dat je bezorgd bent over mijn oorspronkelijk probleem.

De laatste twee dagen heeft mijn systeem nog niet vastgehangen maar dat gebeurde daarvoor ook maar 2 keer op 2 weken.

Het afsluiten blijft voor mij tergend traag.

Ik heb taskmanager aangezet bij het afsluiten en heb met mijn camera gefilmd wat er dan gebeurt. Op enkele seconden zijn er allerlei processen afgesloten. Als er nog 9 aanstaan valt het scherm weg en krijg je "Afmelden" (enkele seconden) en dan "Afsluiten" minimum 2 minuten.

Via de camera heb ik gezien welke de laatste openstaande services zijn. Die ga ik nu een voor een stoppen voor ik afsluit om te zien of het afsluiten dan sneller gaat. Zodra ik daar meer over weet meld ik het hier.

Een ander probleem dat ik heb heb ik hier beschreven:

http://www.pc-helpforum.be/f167/windows-update-probleem-31997/

Ik ben hierover ook met Windows bezig.

Wat betreft de logboekmeldingen:

In Windows toepassingen Fout in de initialisatie van de Volume Shadow Copy-service : besturingsdispatcher kan niet worden gestart 0x80070427

In Windows Systeem :

Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\DR1

De eerste is volgens mij gelinkt aan de nieuwe externe schijf MyPassport van Western Digital. Ik heb hier WDSmartware bij geïnstalleerd en de schijf wachtwoord beveiligd. Als ik de pc opstart moet ik telkens dat paswoord ingeven en ik ben er vrij zeker van dat de waarschuwingen gebeuren in de periode voor de ingave van het wachtwoord.

De melding "Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\DR1" heb ik gisteren weer gehad.

Als ik de meldingen ervoor (I) bekijk is dit gebeurd bij een heropstart

Ik begin de indruk te krijgen dat je best zo weinig mogelijk naar die logboeken kijkt en dat die rode bollen met uitroepteken toch niet zo'n ernstige fouten weergeven.

Ik heb intussen bij Acronis drive monitor de controle op de logboeken afgezet.

Wel is het een feit dat dat programma mij de maanden ervoor geen waarschuwingen gaf????

Heb jij overigens enig idee wat bedoeld wordt met Device\Harddisk1\DR1???

Geplaatst:

Probeer eens het volgende.

Verwijder de externe schijf via het icoon hardware veilig verwijderen en sluit de pc af op een normale manier.

Koppel de schijf ook effectief los.

Start de pc zonder dat de externe schijf is aangsloten.

Duurt het afsluiten dan nog zo lang ?

Heb je dan nog fouten in het logboek bij het opstarten?

Krijg je fouten als je dan de externe schijf aansluit?

Geplaatst:

Ik heb vandaag de externe schijf losgekoppeld. Afsluiten duurt evenlang. Rond 16 uur kreeg ik plots 500 msdtc fouten - daarover heb ik andere post gemaakt.

Nu had ik ze wel terug aangekoppeld rond 20:00 en rond 00:40 allemaal disk errors (gisterennacht bijna zelfde uur hetzelfde).

Zal de schijf nu ook 's nachts losgekoppeld laten en kom hier dan terug

Ben wel even intaakplner gaa kijken wat er rond 00:40 zoal gebeurt.

Daar vind ik een massa zaken. Dat zal mij weer heel wat tijd kosten.

Ik vraag mij trouwens af of het niet ergens een taak is, die het afsluiten verlengt.

Geplaatst:

Amazone (getrouwe probleemhebber... Sorry),

Als ik een foutmelding heb zet ik het nummer alléén in de Engelse Google. Je krijgt een stortvloed aan suggesties. Natuurlijk moet je het Engels wat machtig zijn. Veeelal vind je een handige oplossing. Het zou goed zijn dat je eerst »McAfee Site adviser« en ook »WOT« (Web of Trust) als invoegtoepassing in je browser hebt. Als je internationaal gaat zijn en vele gevaarlijke sites op je weg - altijd!).

Deze invoegtoepassingen zetten een gekleurd bolletje achter de sites en zo zie waar je vanaf moet blijven - en het zijn er véél! Maar, aan de goede heb je een serieuze hulp. Krijg je het zo niet voor elkaar? Dan kan je op een help-site verder gaan. Je bent op een goeie en misschien met wat vooraf ging al goed geholpen. | tot later | WaWa

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.