Ga naar inhoud

Welke GPS is echt een goede keus?

kristof28

Aanbevolen berichten

Hoi,

Kan iemand mij wat info geven in verband met gps.

Ik zoek een goede gps die mij echt de snelste weg van punt a naar punt b brengt.

Mijn huidige gps is al een paar jaar oud. En die stuurt mij vaak via omwegen naar een adres. Wat vervelend is. Bestaat er trouwens een gps dat je niet via via stuurt terwijl het veel gemakkelijker en sneller kan?? En die vooral duidelijk zegt wanneer je moet afslaan en dit op voldoende herhaalt! Niet zoals tomtom. sla hier af en dat is het.

Dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kristof28,

de aankoop van een gps is (voor een groot stuk) een puur subjectief gegeven.

In mijn auto zat bij de aankoop een autoradio (Blaupunkt) met ingebouwde gps...een collega vindt dat een zeer handig systeem, terwijl ik altijd mijn ouwe trouwe Tomtom uit mijn handschoenenkastje haal.

Mijn eerste gps was eentje 'van het PDA-type', die heb ik na een week al terug naar de winkel gedaan.

Ik heb Mio's en Garmins in bruikleen gehad, maar grijp telkens weer naar mijn Tomtom.

En, inderdaad, soms maakt de Tomtom het je niet makkelijk, ik heb er ook al een paar keer op gevloekt... ;-)

Bij verplaatsingen naar het (verre) onbekende check ik altijd eerst de route via Google-maps, meestal print ik ze zelfs af...

En, in mijn auto liggen (nog altijd) van zowat alle Europese landen de ouwe getrouwe Michelinkaarten.

Probeer gewoon eens diverse types en merken uit, liefst nog op dezelfde routes...

Ik gok dat als je wat rondkijkt in je vriendenkring, je meteen aan een diverse merken kan geraken.

Als je graag nog online wat info wil lezen, dan vind je veel terug op deze site : ( GpsPasSion - Reference site GPS POIs Radars ).

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kristof28,

de aankoop van een gps is (voor een groot stuk) een puur subjectief gegeven.

In mijn auto zat bij de aankoop een autoradio (Blaupunkt) met ingebouwde gps...een collega vindt dat een zeer handig systeem, terwijl ik altijd mijn ouwe trouwe Tomtom uit mijn handschoenenkastje haal.

Mijn eerste gps was eentje 'van het PDA-type', die heb ik na een week al terug naar de winkel gedaan.

Ik heb Mio's en Garmins in bruikleen gehad, maar grijp telkens weer naar mijn Tomtom.

En, inderdaad, soms maakt de Tomtom het je niet makkelijk, ik heb er ook al een paar keer op gevloekt... ;-)

Bij verplaatsingen naar het (verre) onbekende check ik altijd eerst de route via Google-maps, meestal print ik ze zelfs af...

En, in mijn auto liggen (nog altijd) van zowat alle Europese landen de ouwe getrouwe Michelinkaarten.

Probeer gewoon eens diverse types en merken uit, liefst nog op dezelfde routes...

Ik gok dat als je wat rondkijkt in je vriendenkring, je meteen aan een diverse merken kan geraken.

Als je graag nog online wat info wil lezen, dan vind je veel terug op deze site : ( GpsPasSion - Reference site GPS POIs Radars ).

Grtjs.

Hallo Asus.

Dank u voor de informatie.

Maar ikzelf heb niet veel vrienden. Dus ook geen gps'en. Lol :-)

En gps'en kopen om uit te testen gaat dus ook niet he. :(

Ik denk dat ik het ga houden als er eens een nieuwe mio uitkomt. Want tomtom vertrouw ik echt niet. Ik heb zo een tomtom gratis gekregen en dat ding spreekt veel te onvoldoende. Is veel te gevaarlijk. Ook is dat van de hollanders. Van die dieven moet ik helemaal niets hebben. :-)Mijn sony gps daarintegen laat perfect van zich horen maar die stuurt mij altijd via omwegen. Gelijk onder welke gekozen rijweg. Ik denk niet dat sony nog gps'en maakt??

groetjes

aangepast door kristof28
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi kristof28,

ik denk dat Sony idd geen gps'en meer maakt...

Ombouw van PSP naar gps is wel mogelijk.

Een ruim aanbod vind je o.a. bij winkels zoals Vandenborre, MediaMarkt, Pixmania.

Misschien is het ook interessant om eens eventjes de grens over te steken, in Aken heb je een grote MediaMarkt waar een zeer ruim aanbod is. Prijzen liggen daar gewoonlijk iets lager dan in Belgie, BTW (MwSt in Duitsland) is daar 19% ipv 21% bij ons.

Link naar site MediaMarkt Duitsland : ( Media Markt. MP3 & Navigation. Navigationsgerte-Kaufberater. )

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik TomTom XL LIVE Europa en die geeft van te voren aan dat je moet afslaan.

Zodra je bijna aankomt dan zegt het nog eens.

Ten opzichte van mijn vorige TomTom is het een betere soort en meer duidelijkheid.

Is ook sneller dan vorige versie.

Als je de weg niet kent dan weet je ook niet wat de korste weg is maar kent je de weg wel dan valt het op dat het niet altijd de korste weg opgeeft.

Sterkste punt is wel dat het een snelle weg opgeeft maar als je instelt op korste weg dan is dat niet zo.

Het stomme ervan is dat korste weg steeds van dorpkern naar dorpkern is en dat zouden ze moeten veranderen.

Niks is vervelende dan van dorpkern naar dorpkern.

Maar ik zou ook niet van andere merk veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik TomTom XL LIVE Europa en die geeft van te voren aan dat je moet afslaan.

Zodra je bijna aankomt dan zegt het nog eens.

Ten opzichte van mijn vorige TomTom is het een betere soort en meer duidelijkheid.

Is ook sneller dan vorige versie.

Als je de weg niet kent dan weet je ook niet wat de korste weg is maar kent je de weg wel dan valt het op dat het niet altijd de korste weg opgeeft.

Sterkste punt is wel dat het een snelle weg opgeeft maar als je instelt op korste weg dan is dat niet zo.

Het stomme ervan is dat korste weg steeds van dorpkern naar dorpkern is en dat zouden ze moeten veranderen.

Niks is vervelende dan van dorpkern naar dorpkern.

Maar ik zou ook niet van andere merk veranderen.

Dank u.

Mss zijn er andere merken die wel degelijk de snelste weg geven en je daarbij geen omwegen laten rijden...

En een update van mijn sony gps is eentje tot halfweg 2009 en dat kost nog 70€. Voor dat geld heb je bijna een nieuwe.

aangepast door kristof28
Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's inderdaad een pak geld, zeker als je dan de nieuwprijzen bekijkt en rekening houdt met de mogelijkheden van die toestellen...

Nu, ik heb eerlijk gezegd mijn Tomtom nog nooit geupdate en die is ondertussen toch al zo'n 7 jaar oud...

Een oldtimer! lol :-)

Ondertussen is er toch veel op de baan veranderd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook een sony, heel goeie GPS.

Maar die kaarten- updates, o zo duur, 99€, om één keer een update te doen.

Een Gps is een heel goed systeem maar je moet de kaarten toch regelmatig vernieuwen om je GPS zijn werk goed te laten doen.

Nu heb ik een tomtom XL IQ routes ed2.

Heel goede GPS.

Goed verstaanbaar.

Je hebt er map share bij.

Geavanceerde rijstrookaanwijzigingen.

En als je de GPS instelt dat hij de korste weg moet aangeven dan doet hij dat ook.:D

Je kan zelf je route aanpassen om van dorp tot dorp te vermijden.

Maar welk merk je zelf wil nemen kunnen wij je niet zeggen.

Heb je hem veel nodig, welke functies wil je zeker?

Bekijk en vergelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook een sony, heel goeie GPS.

Maar die kaarten- updates, o zo duur, 99€, om één keer een update te doen.

Een Gps is een heel goed systeem maar je moet de kaarten toch regelmatig vernieuwen om je GPS zijn werk goed te laten doen.

Nu heb ik een tomtom XL IQ routes ed2.

Heel goede GPS.

Goed verstaanbaar.

Je hebt er map share bij.

Geavanceerde rijstrookaanwijzigingen.

En als je de GPS instelt dat hij de korste weg moet aangeven dan doet hij dat ook.:D

Je kan zelf je route aanpassen om van dorp tot dorp te vermijden.

Maar welk merk je zelf wil nemen kunnen wij je niet zeggen.

Heb je hem veel nodig, welke functies wil je zeker?

Bekijk en vergelijk.

Ahzo. Ik heb hem niet veel nodig. Ik heb hem nodig om van punt a naar punt b te rijden maar zonder OMWEGEN. Zo direct en efficent en snel mogelijk.

Ik heb een gps in het oog maar op het internet vind ik geen revieuws. Staat in promo bij colruyt.

TomTom Via 125

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.