Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn scherm van mijn laptop word groen als ik hem opstart.Het window vista scherm vertekent zich,net of je een glas water gooit over een tekening met waterverf.Volgens mij is het gebeurt tijdens het downloaden van een film.Ik kreeg toen een waarschuwing van mijn virusscanner pc gelijk opnieuw op te starten maar heb dat niet gedaan.De 2 trojanhorses heb ik later verwijderd STOM nu weet ik niet hoe of wat.

Wie weet raad?

roy

Geplaatst:

Kan je nog normaal opstarten in veilige modus?

Heb je al geprobeerd om een extern scherm te bevestigen aan je laptop om na te gaan of je dan wel normaal beeld hebt?

Geplaatst:

Ik ben geen kenner veilige mode?

Ik heb nog geen externe monitor geprobeurt,maar waarom vertekenen deze paginas niet en alleen bij films en achtergronden van fotos en reclame dat dat groen erdoor heen komt?

Geplaatst:

Dus deze website kan je normaal bekijken? Dat zei je niet in je eerste bericht.

Om na te gaan of er eventueel nog resten van virussen op je pc zijn achter gebleven mag je het volgende doen:

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Geplaatst:

nou sorry het kopieren wil niet erg lukken ik heb wel dat schema maar krijg het niet geplaatst.

Ik heb pas gehoord van TEAM VIEUWER jouw vast wel bekend is dat niet beter ik bak er weinig van

Geplaatst:

sorry voor late reactie,hij doet die scan en rapport laat die zien maar kan geen kopie maken hij wijst dan naar een fout die je handmatig moet verwijderen(repareren?) ik zal de foutmelding zo plaatsen

---------- Post toegevoegd om 16:58 ---------- Vorige post was om 16:44 ----------

nee ik begrijp er niks van sorry,ik ben blijven hangen bij de cmmodore 64

Geplaatst: (aangepast)

Als de scan gedaan is klik je op 'save log'.

post-20447-1417704323,9924_thumb.jpg

Nu opent zich een kladblokvenster.

Zet je cursor in dat kladblok en klik op een willekeurige plaats zonder iets te verwijderen.

Nu doe duw je tegelijkertijd op CTRL-toets en A-toets.

Dan doe je CTRL en C-toets.

Nadien kom je naar je bericht hier, dat je wil plaatsen.

Je klikt in het berichtveld en dan duw je op CTRL-toets en V-toets.

Daardoor plak je je log hier, nu klik je op reactie versturen.

aangepast door Asus
spellingsfoutje verbeterd
Geplaatst:

Als je een scan en een save log hebt gedaan, kan je het hijackthis.txt bestandje terugvinden in de map C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis (of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis bij een 64 bits windows).

Je mag ook dit bestandje als bijlage toeboegen aan je volgende bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

• 3 weken later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.