Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste experts, xD

Mijn laptop heeft het probleem dat wanneer er een venster(tje) geopend wordt en je dient te scrollen om bijv. een taal te kiezen tijdens een installatie, dat de scroll/cursor, gelijk naar het einde gaat van de mogelijkheden. En dat is nou net vaak niet de goede. Ook in de verkenner als ik een map open dan vliegt de cursus gelijk naar de laatste map en kan ik dus niet scrollen. Zo gauw ik de muis los laat vliegt de cursor gelijk weer naar het laatste item. Ik kan zelfs de tijdzone niet eens instellen. Ik woon nu ergens in één of ander "vreemd" land. :hmmmm:

Wie op wie herkent dit probleem en nog belangrijker, wie o wie heeft er een oplossing voor??

Mijn dank is groot! :top::adore:

Jan

Geplaatst:
Ga naar configuratiescherm / muis

Klik op tab bladerwieltje en staat daar op 3

Sommige muizen moet je op de middelste knop drukken om te vertragen of te versnellen.

Hoi stegisoft,

dank voor je snelle reactie maar dit is het niet. Ik kan niet eens scrollen. Zodra ik iets wil installeren of ik wil in de verkenner naar de submappen in een map dan gaat de cursor/aanwijzer of hoe je het noemt direct naar beneden naar de laatste keus. Ik doe daardus dan nog niets.

Met name voor installaties is dit zeer vervelend want ik kan niet bijv. de nederlandse taal selecteren. Het gaat direct naar de laatste keus en dat is vaak een taal die ik niet spreek of kan lezen.

Maar, nogmaals bedankt!

Jan

Geplaatst:

Dan is het een hardware probleem.

Mogelijk is de muis stuk

Mogelijk is de cdrom of dvdrom niet goed meer.

Andere oorzaken kunnen ook zijn maar de twee mogelijkheden is de meest mogelijke.

Ook zou ik eens kijken of de koeler van de processor niet vuil is.

Geplaatst:

Dit vond ik op internet:

Yes someone had pressed scroll lock(middle of top right hand corner of pc)which I had never used and didn t even know such marvels of modern technology even existed.A bit like a close encounter with an alien for the very fist time.

Dus zie ook eens op je laptop of de toets Scroll Lock is ingedrukt? Ik zou niet weten waar die staat aangezien ik niet zo vaak met een laptop werk.

Geplaatst:

Beste mensen,

wat ik absoluut niet verwacht had bleek toch de oorzaak te zijn. Een onwillige draadloze muis. Zodra de muis uitgeschakeld is werkt alles naar behoren.

Iedereen bedankt voor de reacties! Heeft er toe geleid dat ik toch gezocht heb bij iets waarvan ik op voorhand verwachte dat het niet tot resultaat zou leiden.

Bedankt!!

Geplaatst:

Bedankt om de oplossing te posten. Op die manier hebben anderen er ook nog wat aan!

Als het probleem opgelost is, mag je op de knop Opgelost klikken.

U bent altijd van harte welkom op ons forum voor andere vragen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.