Ga naar inhoud

Windows update probleem

amazone

Aanbevolen berichten

Best grappig. Ik heb een mail gestuurd met de afbeeldingen zoals hier op de website in bijlage.

Ze antwoorden mij dat ze geen .jpg bestanden kunnen ontvangen.

Heb ze nu in een word document geplakt.

Als ze ook geen .doc bestanden kunnen ontvangen zal ik ze misschien naar hier verwijzen LOL

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb antwoord gekregen van Microsoft support:

Wij hebben uw verzoek in ons team onderzocht. Dat is ook de reden waarom het antwoord op uw vraag wat langer op zich heeft laten wachten. Hier is volgende uit gekomen. U meldt dat u bij het installeren van de updates geen melding krijgt waar uit zou kunnen blijken dat er iets aan de hand is met de updates. U meldt alleen dat u meldingen in het logboek van Windows vindt. Het probleem met de logboeken is dat in ieder logboek op iedere computer meldingen staan zoals u ze beschrijft. Dat is ook op mijn computer het geval. Ook op mijn computer kan ik melden vinden waarin gemeld wordt dat iets niet werkt of gaat zoals het zou moeten gaan. De door u gevonden meldingen in het logboek van Windows zijn daarom dus geen reden tot zorg. De bedoeling van de logboeken is ook niet om er in te kijken als alles goed werkt. Het is eerder juist omgekeerd. De logboeken zijn bedoeld voor als zou blijken dat iets niet goed werkt. In uw geval lijkt alles juist goed te werken. U hoeft daarom dan ook niet in de logboeken te kijken.

Ze zijn blijkbaar vergeten dat alles bij mij wel gestart is met problemen waardoor ik in het logboek ging kijken!!!

Intussen heb ik de US helpdesk gecontacteerd.

Daar heb ik heel wat meer raadgevingen gekregen. Zij kunnen wel schermafbeeldingen ontvangen en hebben mij gevraagd logboeken en dergelijke op te sturen.

Ongeloofelijk hoeveel beter die engelse support is.

Ik laat weten wat er tenslotte uit de bus komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo amazone,

dan zou ik dat toch nog eens herhalen naar 'het team', feit dat je net naar die logboeken bent gaan kijken om een oplossing voor je probleem te vinden...een probleem dat wel degelijk aanwezig is...

Desnoods probleem nog eens bondig opnieuw formuleren in je reply en kijken welke reactie daar op komt.

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ik wil jullie even op ,de hoogte houden.

Ik heb de melding dat de update niet bestemd was voor mijn systeem (Vista Service Pack 2) gekregen voor de volgende updates:

KB2419640, KB2485376, KB2483185, KB905866, KB2393802, KB2117917, KB2479628

De Nederlandse helpdesk antwoordde dat de updates wel voor mijn systeem zijn. Verder zeggen ze:

Het probleem met de logboeken is dat in ieder logboek op iedere computer meldingen staan zoals u ze beschrijft. Dat is ook op mijn computer het geval. Ook op mijn computer kan ik melden vinden waarin gemeld wordt dat iets niet werkt of gaat zoals het zou moeten gaan. De door u gevonden meldingen in het logboek van Windows zijn daarom dus geen reden tot zorg. De bedoeling van de logboeken is ook niet om er in te kijken als alles goed werkt. Het is eerder juist omgekeerd. De logboeken zijn bedoeld voor als zou blijken dat iets niet goed werkt. In uw geval lijkt alles juist goed te werken. U hoeft daarom dan ook niet in de logboeken te kijken.

Ze vergeten daarbij dat ik hen vertelde dat ik in de logboeken ging kijken omdat ik problemen had en eerder al virussen en hardware als oorzaak had uitgeschakeld

De Engelse helpdesk heeft mij al een paar zaken laten doen maar komt niet tot een oplossing.

Intussen heb ik ontdekt dat er nog mensen hetzelfde probleem hebben. Iemand heeft een lijst met alle updates waarvoor hij die foutmelding kreeg op het internet gezet:

JJ's Choice - Windows 'updates'

Ik heb hem gecontacteerd en hij heeft blijkbaar een jaar lang melding van dit probleem gemaakt op het MS forum ('Not applicable' updates - Microsoft Answers)

Maar behalve één reactie met enkele vragen reageert Microsoft niet.

Deze m/v heeft alle updates waarvoor hij de foutmelding kreeg verwijderd. Dat heb ik niet gedaan. Het probleem is blijkbaar gestart in october 2009 dus ik kan toch niet alles terugdraaien.

Kunnen jullie hier bij een nieuwe update van Microsoft (op Vista pc's) ook eens in de logboeken kijken. Je krijgt waarschuwingen (gele driehoek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere denkpiste die ik insla en wel de volgende.

Een andere verklaring is misschien dat ze wel eens updates uitbrengen welke niet voor alle versies van vista geschikt zijn.

Zo zou een update misschien wel een systeemfunctie of onderdeel kunnen patchen in Vista Home Basic, Vista Home Basic N, Vista Home premium en niet in de andere versies of omgekeerd.

Dit verklaart misschien de vermelding in je logboek van Pakket KB X is niet geschikt voor dit systeem.

Als jij je systeem hersteld naar voor dat je denkt dat de problemen begonnen zijn en zorgt dat je de updates niet binnenhaalt blijf je dan problemen hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dasle,

Ik ben vorig weekend teruggekeerd naar een image van 24/12/2010 en heb momenteel enkel de updates van 8/1 van Windows geïnstalleerd. Voor één van die twee updates heb ik de melding gekregen dat hij niet voor mijn systeem zou zijn. Voorlopig is mijn systeem nog niet vastgelopen.

Momenteel moet ik nog alle updates van 8/2 installeren en ik wacht op een antwoord van Microsoft.

Je schreef :

Dit is een bekend probleem waar toch wel wat meldingen van zijn .

Lees hier eens >> KB2419640 Failed for Windows 7 Clients

Echter heb ik geen probleem met het installeren van de updates. De installatie verloopt zonder problemen.

Alleen zijn er die vermeldingen in het logboek.

JJ (zie eerdere post) heeft alle updates waarvoor hij die meldingen kreeg weer ongedaan gemaakt. Ik zou gewoon te weten willen komen wat ik moet doen.

Ik hoopte dat er hier misschien mensen zouden zijn die ook eens in hun logboeken zouden kijken of ze de meldingen zien.

Tenminste als ze met Vista Home Premium Service Pack 2 werken.

Via Geschiedenis > updates nakijken op welke datum pakket 2419640 geïnstalleerd werd en dan in logboeken Windows logboeken > systeem op die datum gaan kijken naar de waarschuwingen (gele driehoek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel moet ik nog alle updates van 8/2 installeren en ik wacht op een antwoord van Microsoft.

Dat is toch al 2 weken geleden en nog steeds geen antwoord van Microsoft :thumpdown:

Ik had ook al eens gegoogeld naar dit probleem maar het levert niets bruikbaar op.

Kreeg net als jij een melding van 2008 en verder niets wat verder iets voor je kan betekenen.

Zelf maak ik geen gebruik van Windows Vista anders had ik al wel in men logboeken gekeken:-)

Dan is het afwachten of Microsoft nog een reactie naar je stuurt of dat misschien andere gebruikers nog iets voor je kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.