Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedendag beste mede elektronica liefhebbers biggrin1.gif

Ik heb een pc gebouwd met losse onderdelen bij 4Launch weg maar nu heb ik een probleempje. Eerst maar eens de specs van de pc.

ASUS p5n-t deluxe

Core 2 duo e8400 met goede cooler

Kingston Hyperx DDR2 CL5 8500(1066mhz)

Samsung 1,5 TB SATAII

Saphire HD4670 1GB

ASUS Xonar DG

Windows XP pro 64 tweaked

Krijg soms op momenten dat ik aan het surfen ben ofzo ineens dit beeld. Zie deze link: PC Help Forum - Het forum voor gratis pc hulp! Dan moet ik hem even opnieuw opstarten, want hij reageerd nog wel goed. Ook is de performance wel goed kan de nieuwe Test Drive2 bijv. goed draaien.

Wat ik al heb gedaan:

Orthos Stress Blend 30 min. Cpu min: 25 max:39

Furmark 4 uren achter elkaar min:45 max:65

Memtest86 3.5a Passed no errors

Heb van alles geprobeerd verschillende windows had trouwens eerst bsod op dezelfde soort momenten. Toen heb ik het werkgeheugen verplaats naar andere slots. Heb de FSB:RAM op 1:1 gezet. Reepjes draaien nu dan op 667mhz bios zet ze standaard op 800mhz en ze horen op 1066mhz. Op 667 lijken ze het beste te draaien. Zit nu te denken om de CL waarden handmatig in te stellen zou dat kunnen helpen? Dit werkgeheugen staat niet tussen de Qualified Vendor List van ASUS.

Ik weet het niet echt meer hopelijk dat iemand hier iets herkend en mij kan verlossen.yess.gifrespect.gif

Geplaatst:
Ik zou de bios updaten doen.

Typ in de linker bovenhoek dit: p5n-t

Daar onder kies je voor ALL

Nu krijgt je uw moederbord en geeft de windows aan.

Download de bios update.

Dit wou ik ook nog proberen maar lukte maar niet. Er zijn 3 manieren maar laat die nou allemaal niet werken voor mij. Makkelijkste leek mij via BIOS kan je in EZ Flash Bios komen maar dan wilt hij de flash disk maar niet vinden tenminste het bestand niet. Heb verschillende stickjes geprobeerd. Het moet ook in het windows omgeving kunnen maar dan zegt hij dat ik Asus dos utility moet gebruiken? Geen idee wat ze bedoelen. Maar heb nu de een na laatste BIOS 1501 die er fabrieks af op zit.

Geplaatst:

Heb nu net BIOS kunnen updaten door middel van de derde flashdisk die werkt. Drie maal scheepsrecht :thumpdown: Zit nu op de nieuwste versie 1702 van asus website. Daarna gelijk reboot gedaan en werkgeheugen op 1066mhz zetten. Nu wou hij wel booten wat eerst nog neit gelukt was. Blijf er toch weer hoop in hebbenxD Ga hem nu instellen zoals ik hem wou hebben. Hou jullie op de hoogte!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.