Ga naar inhoud

ENIGE TIPS OM JE PC OP TE KUISEN? Alle hulp geapricieert!!

JavaCrash

Aanbevolen berichten

• Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

JavaCrash, | Opgeheven? Bewaar toch maar alles voor slechtere tijden. Op de site van HP zal je zeker de Recovery software vinden die gebruik maakt van het stuursysteem die nog op je pc staat. | Heb je de gebruiksaanwijzing niet meer? Dikwijls is er een »One-bottom Recovery«. Dan volstaat het om met een opengeplooide paperclip in het gaatje te gaan om de Recovery op te starten | Vergis je niet met het gaatje in de DVD-drive. Dit dient om »Eject« te doen in noodgevallen. |

Anders had ik je nog voorgesteld om een met »Winkey+R«, »dxdiag« te typen. Dan zie ook alles wat loos is, nadat je op de knop uitprinten hebt gedrukt. Je krijgt een lange lijst in kladblok. Als je er iets van verstaat tenminste (ik niet) maar, je kan dan gerichte vragen stellen. | mvg WaWa

aangepast door WaWa
correcties
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik heb dxdiag opgegeven en heb nu zeer veel informatie over deze pc!

Wat moet ik doorgeven?

En heb ook Perfmon /report ingegeven en kwam toen uit op een venster dat prestaties heet,

er komt een grafiek op en er zijn nog veel mogelijkheden... maar ik zie niet echt iets van een melding

Ik heb btw na wat zoeken dit gedownload maar nog niet gebruikt: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=us&prodTypeId=12454&prodSeriesId=321857&swItem=ob-54858-1&mode=3

Moet ik dit gebruiken?

Mvg J.

aangepast door JavaCrash
En
Link naar reactie
Delen op andere sites

JavaCrash,

Dat ziet er mij de juiste plaats uit om je recovery mee te doen. Zeker geen Phising-site denk ik. Met wat Engels krijg je het zeker voor mekaar. Ik zou downloaden en Recovery doen. De taal kan je later aanpassen als dat nodig mocht zijn. Dan start je met een maagdelijke pc, maar office en zo ben je kwijt. Als je die later wilt kan ik je aan een legitieme versie helpen (via SkyDrive) die je waarschijnlijk ook nog gratis kan upgraden naar 2010, want hij is in de juiste periode vóór 2010 gekocht voor drie pc's en maar op één geïnstalleerd. Als je Recovery doet heb je de voorgaande suggesties niet meer nodig.

Su6 | WaWa

Link naar reactie
Delen op andere sites

JavaCrash,

Dat ziet er mij de juiste plaats uit om je recovery mee te doen. Zeker geen Phising-site denk ik. Met wat Engels krijg je het zeker voor mekaar. Ik zou downloaden en Recovery doen. De taal kan je later aanpassen als dat nodig mocht zijn. Dan start je met een maagdelijke pc, maar office en zo ben je kwijt. Als je die later wilt kan ik je aan een legitieme versie helpen (via SkyDrive) die je waarschijnlijk ook nog gratis kan upgraden naar 2010, want hij is in de juiste periode vóór 2010 gekocht voor drie pc's en maar op één geïnstalleerd. Als je Recovery doet heb je de voorgaande suggesties niet meer nodig.

Su6 | WaWa

Hallo,

Ik begon met de instalatie en neem aan dat ik tussen

Backup:

Backup van het gehele station

Een backup maken van afzonderlijk bestanden en gegevens

Backups plannen

Herstellen:

Afzonderlijke bestanden en gegevens herstellen

Pc Recovery starten

dat ik pc recovery starten moet kiezen?

Maar waneer ik dit doe krijg ik dit:

Dit systeem heeft geen herstelpartitie. Dit herstelproces vereist de herstelschijf of rescue-schijf. /n/n Gelieve schijf 1 van de herstelschijven of de rescue=schijf in te brengen.

Nogmaals ik heb geen cd. Enige ideeen wat ik nu moet doen?

Alvast erg bedankt!

mvg J.

Link naar reactie
Delen op andere sites

JavaCrash,

Dat ziet er niet goed uit. Er zal niets meer aan te doen zijn. Of je moet er al de fouten uithalen en je hebt nu ervaren hoe moeilijk dat is. Soms doen mensen de herstelpartitie weg om een paar Megabytjes te winnen. Dom is dat.

Weet je wat? Ga naar Mediamarkt/Saturn en koop (beter dan downloaden en met kredietkaart betalen). Je beschikt dan altijd over een opstartschijf in geval van problemen. «Windows7 Pro«. Geen home versie. De herstelmogelijkheden zijn niet zo goed - zelfs in Home Premium. Je zal er veel plezier aan beleven. Het is zoveel beter dan XP. Véél beter. Ik heb met XP gewerkt (en nog soms bij mijn zoon). Wel moet je 2GB RAM installeren € 30) . Niet minder. Een schijf met weinig GB is geen nadeel. Voor 70-80 € heb je al Een TB voor een externe schijf. Een paasgeschenk misschien vóór Pasen. Een fortuin kost dat nu ook niet. Overtuig wie je moet overtuigen. | WaWa

aangepast door WaWa
correctie
Link naar reactie
Delen op andere sites

JavaCrash,

Dat ziet er niet goed uit. Er zal niets meer aan te doen zijn. Of je moet er al de fouten uithalen en je hebt nu ervaren hoe moeilijk dat is. Soms doen mensen de herstelpartitie weg om een paar Megabytjes te winnen. Dom is dat.

Weet je wat? Ga naar Mediamarkt/Saturn en koop (beter dan downloaden en met kredietkaart betalen). Je beschikt dan altijd over een opstartschijf in geval van problemen. «Windows7 Pro«. Geen home versie. De herstelmogelijkheden zijn niet zo goed - zelfs in Home Premium. Je zal er veel plezier aan beleven. Het is zoveel beter dan XP. Véél beter. Ik heb met XP gewerkt (en nog soms bij mijn zoon). Wel moet je 2GB RAM installeren € 30) . Niet minder. Een schijf met weinig GB is geen nadeel. Voor 70-80 € heb je al Een TB voor een externe schijf. Een paasgeschenk misschien vóór Pasen. Een fortuin kost dat nu ook niet. Overtuig wie je moet overtuigen. | WaWa

Dus ik moet windows 7 kopen? En dan installeren en dan is het opgelost? Want ik kan niet zo goed uit je mail halen wat ik precies moet kopen.

Mvg J.

aangepast door JavaCrash
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er daadwerkelijk geen recoverypartitie aanwezig is worden de mogelijkheden al wat beperkter...

° proberen om huidige situatie in orde te krijgen.

° herinstallatie van je besturingssysteem, in geval van 'upgrade' uiteraard eerst checken of dat haalbaar is omwille van de drivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

JavaCrash,

«Windows7 Pro«. Geen home versie. De herstelmogelijkheden zijn niet zo goed - zelfs in Home Premium. Je zal er veel plezier aan beleven. Het is zoveel beter dan XP. Véél beter. Ik heb met XP gewerkt (en nog soms bij mijn zoon). Wel moet je 2GB RAM installeren € 30) . Niet minder. Een schijf met weinig GB is geen nadeel. Voor 70-80 € heb je al 1 TB voor een externe schijf. Een paasgeschenk misschien vóór Pasen. Een fortuin kost dat nu ook niet. Overtuig wie je moet overtuigen. | WaWa

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.