Ga naar inhoud

Probleem met away mode system

Jee

Aanbevolen berichten

Ik krijg een wit vlaggetje in mijn traytask rechtsonder dat komt zeggen dat er een probleem is met mijn awaymode systeem. Ik weet niet goed wat dit is maar ik heb er eigenlijk geen last van. Moet ik hier zelf iets aan doen ?

Of kan ik ergens deze foutmelding uitschakelen ?

Een probleem met uw Away Mode System oplossen

Dit probleem is veroorzaakt door een compatibiliteitsprobleem tussen Away Mode System op uw computer en uw 64-bits versie van Windows. Away Mode System is alleen compatibel met 32-bits versies van Windows.

Dit probleem is niet kritiek, maar u kunt voorkomen dat het opnieuw optreedt door Away Mode System uit te schakelen in het BIOS van uw computer. Raadpleeg de instructies die bij uw computer werden geleverd waarin wordt beschreven hoe u toegang krijgt tot het BIOS en hoe u ondersteuning voor Away Mode System uitschakelt.

Opmerking

Voor het wijzigen van de BIOS-instellingen zijn gemiddelde tot geavanceerde computervaardigheden vereist. Als u niet bekend bent met het wijzigen van BIOS-instellingen, kunt u overwegen iemand met meer geavanceerde vaardigheden te vragen u te helpen.

down.gifWat betekent 32-bits en 64-bits?

De termen 32-bits en 64-bits verwijzen naar de manier waarop de centrale processor (CPU) in de computer gegevens verwerkt. De 32-bits en 64-bits versies van Windows zijn ontworpen voor computers met respectievelijk een 32-bits en 64-bits processor.

Zie het volgende Help-onderwerp op de Windows-website voor meer informatie:

globe16.pngwhite_gradient.png32-bits en 64-bits Windows: veelgestelde vragen

down.gifWat is BIOS?

Software die is ingebouwd in de computer en die wordt uitgevoerd zodra de computer wordt ingeschakeld. Deze software start onder andere het besturingssysteem en ondersteunt de gegevensoverdracht tussen hardware-apparaten (bijvoorbeeld het toetsenbord en het beeldscherm).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een handleiding hebt van het moederbord, kan je daar in vinden hoe je naar het bios gaat en waar je de optie "away mode" kan vinden.

Als je geen handleiding hebt, probeer dan het volgende.

Als je de pc opstart en nog voor windows begint te laden, krijg je een scherm met het logo van de fabrikant van je pc of moederbord.

Hierop staat ergens onderaan op welke toets je moet drukken om in het BIOS (setup) te gaan.

Zodra dit in beeld verschijnt, moet je dus die toets enkel malen indrukken. Als je niet snel genoeg bent, zal de pc gewoon opstarten en moet je het nogmaals proberen.

Als je in het bios komt, overloop je alle opties tot je de away mode tegenkomt.

Schakel deze mode uit (disable) en druk op de toets F10 om de wijzigingen op te slaan en het bios te verlaten.

De pc zal nu verder opstarten en de melding zou moeten verdwenen zijn.

Als je meer gedetaillerde instructies wil, hebben wij het merk en model van je moederbord nodig om de handleiding op te zoeken.

Om de gegevens van het moederbord te achterhalen moet je het volgende doen.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.