Ga naar inhoud

Wat is de beste gratis firewall die weinig geheugenbronnen gebruikt?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja standaard is het mét "Comodo Security DNS".

Je kan dit terug naar "normaal" zetten (dus dat de DNS van je eigen provider gebruikt wordt) op deze manier:

In Windows 7:

- start/configuratiescherm/Netwerkcentrum(eerst Weergeven op: kleine pictogrammen zetten)

- Aan de linkerkant kiest u voor "Adapterinstellingen wijzigen"

- rechtsklik nu op LAN-verbinding en kies Eigenschappen

- Daarna dubbelklikt u op Internet Protocol versie 4

- en zet een vinkje bij "Automatisch een IP-adres laten toewijzen" én bij "Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen".

Ik merk echter weinig verschil in snelheid, dus ik heb het maar op automatisch gezet in plaats van de DNS van Comodo te gebruiken.

Geplaatst:

Ik maak ook al enige tijd gebruik van Comodo. Enige nadeel is inderdaad dat die telkens een bevestiging vraagt wanneer je een nieuw programma wil installeren en gebruiken. Vooral als je aan het programmeren bent en je programma wil testen is dit irritant. Moet je telkens eerst bevestigen en dan wordt het uitgevoerd.

Nu ja, voorkomen is beter dan genezen zeker?

Geplaatst:

De beste firewall is er eentje die perfect werkt zonder dat je er naar moet omkijken.

Je hebt gratis software en je hebt de betalende (meestal volledig pakket).

Ik gebruik Norton internet security.

Ben er heel tevreden over, maakt mijn systeem niet echt trager.

Maar zo heeft ieder zijn reden om een bepaalde software onder de arm te nemen.

Jij kiest voor een gratis oplossing.

In voorgaande berichten heb je al tips gekregen.

Veel succes met je keuze.

Geplaatst:
Ik denk dat ik de tweede optie heb genomen bij de installatie. Ik vind deze instellingen nergens meer terug, maar ik kan er ook gewoon over kijken.
Dit kan je als volgt controleren, als er ip adressen zijn ingevuld in plaats van dat Automatisch is geselecteerd:

In Windows 7:

- start/configuratiescherm/Netwerkcentrum(eerst Weergeven op: kleine pictogrammen zetten)

- Aan de linkerkant kiest u voor "Adapterinstellingen wijzigen"

- rechtsklik nu op LAN-verbinding en kies Eigenschappen

- Daarna dubbelklikt u op Internet Protocol versie 4

- en zet een vinkje bij "Automatisch een IP-adres laten toewijzen" én bij "Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen".

Ik merk echter weinig verschil in snelheid, dus ik heb het maar op automatisch gezet in plaats van de DNS van Comodo te gebruiken

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.