Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wawa gaf in een andere thread aan hoe hij af en toe de computer nakeek. En o.a.:

Dan Winkey + R (Uitvoeren scherm) en je typt: »Perfmon /report«. Als er wat mis is dan wordt na ong 2 min rekenen alles gezegd wat nog zou kunnen te doen zijn.

Mijn Dell, die 3 jaar lang liep als een trein begint plots raar te doen. Ik heb intussen al allerlei geprobeerd en hier ook al een paar posts over geplaatst.

Nu heb ik die System Diagnostics van Wawa laten lopen en ik krijg foutmeldingen.

1.De Eerste is een Fout en gaat over:

Onjuist gestopte systeemservices

MSDTC Pad : C:\Windows\System32\msdtc.exe

Resolutie is : service terug starten. Maar ik vindt deze service niet bij de Services???

2. De tweede is een Waarschuwing over Ontbrekende gebeurtenissen in gebeurtenislogboek Ik krijg de raad uit te zoeken waarom er 14% van de gebeurtenissen tijdens het verzamelen verloren zijn gegaan. Hoe doe ik dat????

3. Ik zou geen antispyware of antivirus op het systeem hebben. Ik heb Comodo NIS en Windows herkent die normaal wel want als ik hem uitschakel krijg ik een waarschuwing van het beveiligingscentrum????

Geplaatst:

Sorry - had ik moeten vermelden.

Ik heb Windows Vista.

Services had ik wel gevonden maar daar staat dus die msdtc service niet bij.

Als ik nu in mijn logboek kijk heb ik ongeveer 500 MSDTC fouten tussen 16u02 en 16u28 dan stopt het weer.

Ik wordt hier gewoon gek van

Geplaatst:

Ik heb nu in een Engels forum iemand gevonden, die ook MSDTC probleem had.

Blijkbaar zou dit kunnen veroorzaakt zijn door die Image, die ik teruggezet heb.

Nu wordt daar het volgende aangeraden:

1) Delete the msdtc.log file (%windir%\system32\msdtc). You'll lose any in-flight transactions doing this. But you'll be ok, as you have rebuilt the machine.

2) msdtc.exe -uninstall

3) msdtc.exe -install

Ga dat eens proberen

Geplaatst:

Druk op de Windows + R toets en het uitvoervenster opent

typ hier nu services.msc en druk op enter.

Zoek in het scherm dat opent naar de volgende services Distributed Transaction Coordinator

Geplaatst:

Bedankt Dasle.

Stond bij mij op handmatig en Gestopt. Heb hem op automatisch gezet en gestart.

Er gebeurt niets.

Ook geen foutmeldingen in het logboek maar na die 500 tussen 16:03 en 16:28 waren er ook geen meer.

Ik zit al heel de namiddag op het internet te zoeken.

Overal waar er MSDTC problemen zijn spreken ze van een DTCLog folder waarin de msdtc.log zou moeten zitten.

Die folder zit normaal in c:\Windows\System32

Bij mij zit hij nergens. Ik heb met Agent Ransack heel mijn computer doorzocht. Heb jij die folder???

Geplaatst:

Bij mij staat de services op handmatig. Kan geen DTCLog folder vinden in C:\Windows\System32

3. Ik zou geen antispyware of antivirus op het systeem hebben. Ik heb Comodo NIS en Windows herkent die normaal wel want als ik hem uitschakel krijg ik een waarschuwing van het beveiligingscentrum????

Krijg hier de zelfde melding en heb ook een antivirusprogramma geïnstalleerd.

---------- Post toegevoegd om 21:07 ---------- Vorige post was om 20:59 ----------

msdtc.exe zorgt ervoor dat meerdere servers goed met elkaar kunnen communiceren en wordt gebruikt door Microsoft Personal Web Server of door Microsoft SQL Server

Geplaatst: (aangepast)

msdtc.exe zorgt ervoor dat meerdere servers goed met elkaar kunnen communiceren en wordt gebruikt door Microsoft Personal Web Server of door Microsoft SQL Server

Kijk dat zit ik nu al heel de tijd te denken. Ik zit hier gewoon met een Vista PC, geen netwerk (ben wel via modem bij Telenet - ik vraag mij af of dat dan een netwerk is). In bijna alles wat ik over die msdtc.exe lees spreken ze van "Server"

Ik heb wel vorige week een nieuwe externe schijf My Passport geïnstalleerd met WD Smartware maar die was bij de foutmeldingen deze namiddag niet verbonden.

In feite zijn al mijn problemen begonnen na de Windows Update van 8/2. Daar heb ik hier elders over gepost. Ben er ook met Microsoft over bezig maar die lossen niets op. Ze konden de documenten niet openen, die ik hen stuurde en zijn tenslotte hier op de site naar de afbeeldingen, die ik hier heb gepost moeten komen kijken.

Zou het kunnen dat ik ergens een verkeerde update binnengekregen heb???????

aangepast door amazone
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.