Ga naar inhoud

uitbreiden netwerk

jv9090

Aanbevolen berichten

Gegroet!

Aangezien mijn kennis over netwerken nog niet al te goed is had ik graag wat info gehad over volgende situatie.

Momenteel bestaat ons netwerk uit volgende apparaten: bbox2; vaste pc en laptop die draadloos zijn verbonden met de bbox en een vaste pc die via de kabel verbonden is met de bbox.

Op bovenverdieping staan echter nog een aantal pc's(waarvan een ubuntu-testserver) die niet zijn continu zijn aangesloten op het internet wegens gebrek aan voldoende lange kabels. Ik zou deze graag ook opnemen in het netwerk. Kan ik nu gewoon een switch aansluiten op de bbox en daarna alle vaste pc van de bovenverdieping via een kabel aansluiten op de switch zodat ik volgend resultaat krijg:

Beneden:

BBox2

Vaste pc draadloos verbonden met Bbox

Boven:

Switch via kabel aansluiten op Bbox

pc1,2,3 en 4 aansluiten op de switch.

[ATTACH]9369[/ATTACH]

netwerk.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan zonder probleem doen met switch.

Gewoon kabel in de vrije poort van BBox en in de vrije poort van de switch.

Als je nog moet kopen dan zou ik van Dlink kopen wagen héél vertrouwbaar.

Op de switch kan je ook een access-point op aansluiten indien je graag boven draadloos wilt.

De access-point heb ik zelf ook en héél betrouwbaar.

Heel gemakkelijk in te stellen door middel van cd.

Er zijn geen vrije poorten op de access-point.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er nog geen gekocht, maar zag deze op het internet:

D-link 10/100 ethernet switch - Te koop op 2dehands.be

TP-LINK TL-SF1005D - 5-Port 10/100M Mini-Desktop-Switch - TP-LINK  | redcoon België

Deze zijn waarschijnlijk van veel mindere kwaliteit dan jou voorstel, maar de prijs is dan ook wat lager. Uiteindelijk is het enkel maar om wat uit te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.