Ga naar inhoud

hulp nodig, computer bouwen, graag advies

rob1

Aanbevolen berichten

hallo mijn naam is rob , wil een nieuwe computer bouwen voor mijn 2 kinderen huiswerk ik zelf ben gek op music en films downloaden en branden en surfen dus ik wil een computer waar ik een tijdje mee vooruit kan , heb zelf al wat op papier gezet maarja wil toch graag advies of het beter kan wil voor +- 850euro klaar zijn hier mijn lijst van arzety mvg rob1

Aantal Subtotaal

M_004.jpg Scythe Kama Reader 2 artnr. 97217 : stukprijs a € 11,78

€ 11,78

M_006.jpg OCZ Gold XTC Triple Channel Kit artnr. 102031 : stukprijs a € 64,14

MSI P67A-GD55 - moederbord - ATX - iP67 € 143,82

M.jpg

€ 110,15

M_005.jpg Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ artnr. 225309 : stukprijs a € 49,98

€ 49,98

M_003.jpg Nexus NX-5000 R3 artnr. 241597 : stukprijs a € 70,48

€ 70,48

M_008.jpg Be Quiet Dark Rock Advanced artnr. 385709 : stukprijs a € 45,68

€ 45,68

M_009.jpg Processor artnr. 363575 : stukprijs a € 274,97

€ 274,97

M_007.jpg Gigabyte GV N430OC-1GL artnr. 352140 : stukprijs a € 62,87

€ 62,87

M_002.jpg Cooler Master CM 690 II Advanced artnr. 252897 : stukprijs a € 79,93

bedankt voor u hulp Have A Nice Day

aangepast door rob1
Link naar reactie
Delen op andere sites

goede avond,

zou je dit nog even dit vragenlijstje langs kunnen lopen? (de meeste van mijn vragen staan hier namelijk al in).

verder zie ik dat er nog een cd/dvd brander mist:

azerty <-- de bovenste is de cd/dvd brander.

als het vragenlijstje is ingevuld zal ik alles controleren.

PS als je de link naar het winkelmandje wil hebben/posten dan kun je op directe link klikken en vervolgens die link kopieren, deze zit tussen de knoppen leegmaken en verder winkelen.

aangepast door bergkid
winkelmandje
Link naar reactie
Delen op andere sites

oke hier mijn lijst

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? Voornamelijk muziek, internet, branden music+ films en huiswerk voor de kinderen

2. Wat is mijn budget ?+- 850,00euro

3. Een merkcomputer of een samenstelling ? een samengestelde

4. Ga ik overklokken ? misschien

5. Ga ik later upgraden ? ja
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? denk ik wel , als ze er op zitten gebruik je het ook denk ik

7. Ga ik zelf assembleren ? nee

8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? heb windows 7 liggen

9. Ga ik zelf installeren ? ja
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? ja goed moederbord asus en coolmasterkast

11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? Nee
  12. Heb ik specifieke wensen ? nee

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, ik heb even het een en ander gecontrolleerd en zelf wat samengesteld, met jouw samenstelling als basis:

azerty

Processor: die heb ik het zelfde gelaten aangezien deze makkelijker is om over te klokken

videokaart: ook het zelfde gelaten

moederbord: ik heb hier een andere genomen omdat de 1155 socket moederborden zonder B3 of rev 3.0 een foutje bevatten. ik zat hier te twijfelen tussen 2 moederborden omdat jij liever asus hebt, maar deze minder goede moederborden aanbood voor de 1155 socket dan MSI (met name als je kijkt naar PCIE aansluitingen in crossfire of SLI). als je echt perse een asus moederbord wil raad ik deze aan p8p67

ramgeheugen: deze heb ik ook veranderd omdat je bij de 1155 socket moederborden alleen dubbelgeheugen architectuur hebt (4 ram geheugen sloten), ik zat hier te twijfelen tussen 4 GB of 8 GB maar omdat jullie niet gaan gamen of iets dergelijks ben ik gegaan voor 4GB aangezien dit goedkoper was.

behuizing: heb ik het zelfde gelaten, het is gewoon een goede kast.

processor koeler: heb ik vervangen voor een andere, omdat deze beter word gevonden in reviews en deze goedkoper is.

voeding: heb ik ook veranderd aangezien dit een bekender merk is, in reviews goed uit de bus komt en meer stroom levert voor bijna de zelfde prijs

overige: gelijk gelaten

zijn er nog vragen?

aangepast door bergkid
uitleg gegeven waarom ik voor iets koos
Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo bergkid dat was alles wat ik wilde weten , even de foutjes er uitgehaald perfect , want ik ben aan het zoeken geweest op het internet , en dat is wel moeilijk als je er niet in zit bedankt voor je snelle reactie , kan ik de computer gaan bestellen , ik blij, kinderen blij gr rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.