Ga naar inhoud

snelle internet trage wifi

de caje

Aanbevolen berichten

beste,

niet echt een leek, maar toch een probleem. heb hier thuis een internetabbo van telenet (turbonet), waarop een router (D-link DIR-635) is op aangesloten voor mijn thuisnetwerk. mijn netwerk bestaat uit 1 vaste verbinding en 5 wifi clienten. nu, qua internet heb ik niet te klagen. op alle zes de pc's heb ik een aangename snelheid van om en bij de 5MBps. maar nu komt het. als ik een verbinding tot stand breng tussen onderliggende pc's heb ik maar een verbinding tussen de 5OOKB en 1MB/sec. alle pc's draaien hier windows 7 drie ervan starters editie (eeepc) en de overige de ultimate edition. nu is eigenlijk mijn vraag waaraan dit eigenlijk kan liggen. weetwel dat het thuisnetwerk de traagste verbinding aanneemt, maar zelfs indien ik via de twee snelste pc's een connectie maak (bestandsoverdracht) is die behoorlijk traag. heb hier aan mijn router een usb poort waarop een externe schijf is aangesloten en zelfs die is traag. alleen de pc met vaste verbinding haalt hioer een degelijke snelheid.

bedankt voor de reacties

de caje

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry, enkele dagen zonder internet gezeten. om te antwoorden: heb al alles geprobeert. router opnieuw starten, modem (hoewel het ni aan internet ligt) opnieuw opstarten, alle verbindingen en adapters opnieuw ingesteld, maar de onderliggende verbindingen blijven traag. inzake internet heb ik geen klagen op geen enkele pc. de internetverbinding is snel genoeg voor mijn wifi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.