Ga naar inhoud

2 partitie's 2 keer xp

Gast patrickmh

Aanbevolen berichten

Beste Lezers,

Ik heb me ooit is een keer wijs laten maken, dat xp 2 keer op me pc zetten beter voor mij was.:hmpf:

Partitie 1 kon ik dan gebruiken voor mijn script's/msn/internet ect

Partitie 2 kon ik dan gebruiken voor mijn games te instaleren en te spelen

op deze 2 partities staat dus ook 2 keer XP op bij het opstarten kan ik dus kiezen welke ik zal nemen.

Maar deze 2 partitie's zijn allebij verschillend kwa grote

Partitie 1 ( internet/scripts/msn ) 57.26 GB

Partitie 2 ( games ) 186.30 GB

Maar ik gebruik Partitie 2 bijna tot helemaal niet meer. maar nou is mij vraag eigelijk is het de mogelijkheid om de ruimte/groote van partitie 2 over te zetten naar partitie 1.

Zodat de partitie 2 komt te vervallen en dat ik meer ruimte hebt op partitie 1

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk hebt uitgelegt zodat iemand mij mischien kan helpen.

Hier onder heb ik even een printscreen gemaakt hoe ik het nu heb

post-15307-1417704326,865_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zou de tweede partitie behouden (D) en daar je persoonlijke bestanden op plaatsen.

Zoals De map "mijn documenten", back-ups, foto's, muziek, enz....

Als windows op de C problemen geeft en een herinstallatie zich opdringt staan je belangrijke bestanden op een veilige plek.

Dan zou die windows XP op je "D" zo heb ik begrepen toch, verwijderd moeten.

Maar heb je buiten die window op die D nog belangrijke dingen staan die je niet kwijt wil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee op 2 de schijf/partitie ( :E ) staan geen belangrijke dingen.

Vandaar dat ik dacht mischien zou het makkelijk of kunnen dat de ruimte van schijf/partitie ( :E ) naar me ( :C ) kon.

Maar wat kan ik het beste doen, of wat zou U in dat geval doen zoals ik het nu hebt?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp wil je zo i zo van die duallboot af dus slechts 1 xp versie die gewoon opstart?

Nu daar moet de bootsector voor aangepast worden maar dat moet ik voor de zekerheid even opzoeken hoe je dat het beste en gemakkelijkste doet.

Alsook wil ik clarkie bijtreden en melden dat het altijd beter is om data en besturing gescheiden te houden dit uit veiligheidsoverweging.

Beste is dus zeker de partitie's te behouden maar dan zonder de duallboot XP.

Edit:

Heb je een XP installatie cd want die hebben we zeker nodig?

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean-Pierre.

Jah hoe het allemaal heet heb ik geen verstand van dus ik weet wel dat er 2 keer xp op staan

Ik heb een instalatie CD van XP.

Maar even een vraag, moet alles dan opnieuw geinstaleert worden. of blijf ik mij :C gewoon behouden?

Want als het blijkt dat alles opnieuw geinstaleerd moet worden dan laat ik het gewoon zoals het nu is.

Alvast bedankt

aangepast door patrickmh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je c:\ behoud je gewoon met de daarop geinstalleerde windows xp en software.

Allereerst formateer je de d:\ schijf om deze windows vrij te maken.

Plaats nu je xp cd en herstart je pc,als de bootvolgorde goed is ingesteld zal deze vanop cd opstarten.

Volg deze handleiding om in de herstelconsole te komen.

Eens je die c:\windows ziet staan dan geef je de commando's in : fixboot <enter> en fixmbr <enter> .

Maar zoals eerder reeds aangehaald maak EERST een BACKUP van al je belangrijke bestanden alvorens bovenstaande uit te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patrickmh

Jean-Pierre,

Bedankt voor de uitleg, ik ga proberen om dit aankomende de dagen te doen.

De backup('s) die gemaakt moeten worden, moeten gemaakt worden voor :C of :D schijf

Nogmaals bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patrickmh

Jean-Pierre of Clarkie,

Er schoot mij net iets te binnen, als ik de : D Schijf formateer dan is natuurlijk windows helemaal deraf.

Dus dan staat er weer veel ruimte op, maar kan ik dan niet zo doen dat : D schijf gewoon een ruimte schijf word waar ik alles op kan zetten.

Mischien bespaart dit moeite en tijd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.