Ga naar inhoud

2 partitie's 2 keer xp

Gast patrickmh

Aanbevolen berichten

Als dat twee fysieke schijven zijn dan zal de backup die op je d:\ staat gevrijwaard blijven van schade als je c:\ schijf zou crashen.

Echter als dat twee partities zijn op 1 fysieke schijf dan bestaat het gevaar dat ook je d:\ partitie beschadigd raakt door een crash.

Voor zover ik het zie in je screenshot van schijfbeheer heb jij twee fysieke HDD's en dan zijn de backup's die op de d:\ opgeslagen worden vrij veilig.

Ik ga dit straks even voor de zekerheid controleren in mijn windows 7 maar dan moet ik eerst terug XP mode installeren dus ik kom er zeker nog op terug.

Voor een goed backup programma ga ik iemand vragen om je daar wegwijs in te maken.;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast patrickmh

Jean-Pierre,

Heel erg bedankt voor alle informatie en hulp.

Ik wacht rustig af

Edit:

Jean-Pierre,

Even een vraagje.

als ik bijvoorbeeld een progamma download. kan ik die progamma nu ook op me extra schijf/: D schijf instaleren ? zodat me C schijf lekker leeg blijft ?

aangepast door patrickmh
Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik bijvoorbeeld een progamma download. kan ik die progamma nu ook op me extra schijf/: D schijf instaleren ? zodat me C schijf lekker leeg blijft ?

Ja bij de meeste programma's kan je het installatie pad kiezen en daar zul je verder geen hinder door ervaren.

Maaaarrr!!!! zelf heb ik het ooit meegemaakt dat ik voor een programma een update niet kon installeren daar de update de install directory niet kon vinden van het programma.

Na lang zoeken er achter gekomen dat de update er vanuit ging dat het programma in Program Files op men C schijf zou staan, tevens kon ik het installatiepad bij de updater niet kiezen en heb daarom als nog het programma terug op men c schijf moeten zetten.

Maar dit is wel bij één enkel geval gebleven en ben het daarna nooit meer tegengekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees nu pas dit topic en maak mij toch een paar bedenkingen.

De TS zit (zat) met een dualboot met 2x Windows XP. Verder is er iemand die de opmerking maakt om één en ander te testen op zijn Windows 7. Dat zijn appelen mengen met citroenen, ze gebruiken een verschillende bootmanager. Dus de oplossingen voor Windows 7 zijn niet toepasbaar op Windows XP.

Het verwondert mij dat in heel dit verhaal nergens gesproken wordt over het bestand c:\boot.ini want dit bestand regelt bij Windows XP de dualboot. Door dit bestand aan te passen was heel het verhaal van de dualboot al van de baan. Na het heropstarten van de pc kon je dan de bestanden en mappen van je tweede Windows XP gewoon met de Windows verkenner behandelen, verwijderen/verplaatsen.

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via PB toegestuurd door patrickmh.

Beste,

U vertelde mij vorige keer in het topic dat ik mijn Dual Boot kon verwijderen dmv de windows XP CD.

Ik heb even gezocht en ik ben er achter gekomen dat dit veel makkelijker kan.

Mischien vind u het wel intressant dat ik u vertel hoe het moet.

Ik werk met XP dus ik zal het uitleggen voor mensen die XP gebruiken.

Je gaat naar start dan klik je Deze Computer aan, dan staat er links

Links staat er Systeem Informatie Weergeven

Klik daar op, dan klik je Geavanceerd aan.

dan klik je bij Opstart-en herstel instellingen dan klik je op Instellingen.

Dan kan je kiezen waar mee je pc gaat opstarten.

Daar onder staat Bewerken klik daar op.

en krijg je een kladblok schermpje en daar zie je de volgende regels staan

( zo had ik het staan )

[boot loader]

timeout=2

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Internet" /noexecute=optin /fastdetect

multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Games" /noexecute=optin /fastdetect

Als je de Dual Boot weg wilt hebben dan verwijder je 1 van die regels.

ik heb dan de onderste regel verwijdert.

Ik hoop dat ik het een beetje goed hebt uitgelegt zodat u nu ook weet dat het wat makkelijker kan.

Met vriendelijke groet,

Patrick

---------- Post toegevoegd om 10:42 ---------- Vorige post was om 10:33 ----------

@ Joke

Ik had het NIET over windows 7 maar XP Mode in windows 7 wat een groot verschil is uiteraard.

Bedankt voor het aandragen van deze zeer eenvoudige stap om een duallboot ongedaan te maken.

Voor velen onder ons ligt XP in een zeer ver verleden (voor mij minstens 5jaar geleden) dus liggen de oplossingen niet altijd zo voor de hand helaas.:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.