Ga naar inhoud

beheer van draadloze verbindingen

Stargasm

Aanbevolen berichten

Vorige week heeft een Telenet-installateur alles komen installeren zodat ik op nu via fibernet surf. Eén van onze laptops heeft hij ter plekke al in orde gemaakt, maar de andere niet. Toen ik dat zelf wilde doen, bleek dat ik het paswoord van de nieuwe modem/router nodig had. Volgens een man van de Telenet-helpdesk kwam dit doordat ik gebruik maakte van Intel PROset/Wireless voor het beheer van mijn draadloos internet. Een vriend van me heeft dit inderdaad ooit op die computer geïnstalleerd. Nu heb ik op die laptop de software voor Intel PROset/Wireless gedeïnstalleerd en Wireless Zero Configuration proberen in te schakelen. Ik ben helemaal geen kenner van die zaken; via een beetje surfen op net kwam ik hiertoe. Maar ik heb het blijkbaar verre van correct gedaan, want ik slaag er niet in het internet weer te doen werken. Kan het zijn dat er ooit drivers voor die Wireless Zero Configuration verwijderd zijn of zo? Moet ik nog iets verwijderen/installeren/in- of uitschakelen? Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ons beginnen met het register "proper" te maken en alle restjes van verwijderde programma's op te ruimen.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het en start CCleaner op.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, lees dan deze handleiding.

Wireless Zero Configuration is een windows service die automatisch de draadloze netwerken gaat selecteren om te verbinden.

Hiervoor zijn geen drivers nodig en deze service mag gerust uitgeschakeld worden.

Kan je het merk en model van de laptop eens opgeven?

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dan kunnen we gaan kijken welke drivers je juist nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, alvast bedankt voor je hulp.

Het register schoonmaken heb ik gedaan.

De laptop is een notebook van Asus.

Een snapshot van Speccy maken lukte niet, ik kreeg een foutmelding. Daarom heb ik wat info gekopieerd en geplakt die me nuttig lijkt. Hopelijk ben je hier iets mee?

Operating System

MS Windows XP Professional 32-bit SP3

CPU

Intel Mobile Core 2 Duo T5500 @ 1.66GHz 44 °C

Merom 65nm Technology

RAM

1.0GB Single-Channel DDR2 @ 332MHz (5-5-5-15)

Motherboard

ASUSTeK Computer Inc. F3JC (Socket 478) 43 °C

Graphics

Default Monitor (1280x800@60Hz)

256MB NVIDIA GeForce Go7300 (ASUStek Computer Inc)

Hard Drives

117GB Hitachi Hitachi HTS541212H9SA00 (SATA) 28 °C

Optical Drives

MATSHITA DVD-RAM UJ-850S

Audio

Realtek High Definition Audio

Network

You are not connected to the internet

Computer Name

NetBIOS Name E5C9C4FC516141F

DNS Name e5c9c4fc516141f

Domain Name E5C9C4FC516141F

Remote Desktop

Console

State Active

Domain E5C9C4FC516141F

WinInet Info

Er is een interne fout opgetreden.

Wi-Fi Info

Using native Wi-Fi API version 1

Available access points count 1

Wi-Fi ([1]Ɛ)

SSID [1]Ɛ

Name No name

Signal Strength/Quality 786797

Security Enabled

State The interface is not connected to any network

Dot11 Type Unsupported value set as network type

Network Not connectible for reason:

Network Flags Currently Connected to this network

Cipher Algorithm to be used when joining this network Unsupported

Default Auth used to join this network for the first time Unsupported

WinHTTPInfo

WinHTTPSessionProxyType No proxy

Session Proxy

Session Proxy Bypass

Connect Retries 5

Connect Timeout 60000

HTTP Version HTTP 1.1

Max Connects Per 1.0 Servers INFINITE

Max Connects Per Servers INFINITE

Max HTTP automatic redirects 10

Max HTTP status continue 10

Send Timeout 30000

IEProxy Auto Detect Yes

IEProxy Auto Config

IEProxy

IEProxy Bypass

Default Proxy Config Access Type No proxy

Default Config Proxy

Default Config Proxy Bypass

Adapters List

Realtek RTL8168/8111 PCI-E Gigabit Ethernet NIC - Packet Scheduler Miniport

IP Address 0.0.0.0

Subnet mask 0.0.0.0

Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection - Packet Scheduler Miniport

IP Address 0.0.0.0

Subnet mask 0.0.0.0

Network Shares

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een eindje utp kabel om deze laptop eens met draad te verbinden aan de telenet modem of switch?

Kan je met kabel wel op internet?

Welke windows staat er op de andere laptop?

Je kan beide laptops naast elkaar zetten en dan de netwerkinstellingen vergelijken en evntueel aanpassen op de laptop zonder internet.

Je moet misschien het mac-adres nog toevoegen in de router en de beveiliging (wep of wpa) nog instellen op de laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de laptop waar het niet werkt, staat windows XP. Op de laptop waar het wél werkt, staat windows 7.

Hoe vergelijk ik de netwerkinstellingen van beide laptops en hoe pas ik dit aan?

En wat is een mac-adres? Maar het instellen van de beveiligingssleutel en eventuele andere gegevens, kan je dus enkel doen met behulp van zo'n programma voor beheer van draadloze netwerken. En daar ligt nu net het probleem. Ooit heeft iemand op die laptop Intel ProSET/Wireless geplaatst, maar bij de Telenet helpdesk beweerde men dat hier het probleem lag. Ik heb de software hiervan dus verwijderd, maar nu weet ik niet hoe ik het oude programma weer kan gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het probleem intussen gedeeltelijk kunnen verhelpen. Ik had de software van Intel/PRO Wireless gedeïnstalleerd, maar dat was blijkbaar geen goed idee, want eigenlijk moest ik dit programma om mijn netwerken te beheren uitschakelen. Op die manier zou de Wireless Zero Configuration, het standaardprogramma van windows om draadloos internet te beheren, het weer overnemen. Dus heb ik nu de software van Intel/PRO Wireless opnieuw geïnstalleerd en deze service uitgeschakeld. Het probleem lijkt nog wel dat ik dit elke keer opnieuw moet doen telkens ik de computer opstart. Iemand een idee hoe ik dit definitief kan instellen?

En ik heb nog een ander probleem. De reden dat ik (gratis) naar fibernet ben overgeschakeld, is dat we op een derde laptop draadloos wilden surfen. Mijn vriendin, een onderwijzeres, heeft een laptop gekregen van haar school. Deze maakt probleemloos verbinding met het internet in haar klas, maar niet hier. Ik krijg helemaal geen lijst met draadloze internetverbindingen te zien. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.