Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

bij het maken van een nieuwe (sub)map heb ik volgend fenomeen:

De fotos die ik naar de submap kopiëerde zijn in Windows verkenner ook zichtbaar in de bovenliggende map.

Naast het feit dat dit vervelend is (probleem qua overzicht) vraag ik me af of ik me hier zorgen over moet maken.

Is er iets fout aan het lopen in het map systeem van de schijf (partitie van de harde schijf met letter D)?

Het is de eerste keer dat ik dit probleem vaststel. Kan het te maken hebben met de upgrade van Windows 7?

bedankt voor de moeite

Geplaatst: (aangepast)
post-25273-1417704330,5194_thumb.jpgop het eerste beeld zie je rechts dat de subfolder(huisapotheek) niet getoond wordt in de parent folder(fotos), onderaan de lijst zie je de jepgs uit de subfolder wel verschijnenverschijnen. Op het 2de beeld zie je de folder "huisapotheek" wel met de juiste inhoud. Als ik de fotos in de subfolder verwijder verdwijnen ze ook uit de lijst van de parent folder. vr gr Marc aangepast door MarcV
2 keer zelfde beeld mee genomen, sorry, stuur nog nieuw bericht met "eerste" beeld

dank voor de tip, maar dat deed ik al eerder, heb niets bijzonders gevonden. Testen wezen uit dat het bij andere folders in dezelfde structuur wel correct werkt.

Eureka! oplossing gevonden (hoewel ik niet begrijp waarom dit een goede oplossing is):

ik had enkel problemen met de folders die 'fotos' of 'filmpjes' noemen.

Als je in de map op het rechter venster in verkenner rechtsklikt kreeg ik ook niet de optie om een nieuwe map te maken in het linker venster wel..

Op die manier makkelijk te testen welke folders de afwijking vertoonden.

Nieuwe naam ('_fotos' en '_filmpjes') en alles is in orde... ooit van dit fenomeen gehoord? vr gr marc

---------- Post toegevoegd om 16:43 ---------- Vorige post was om 16:39 ----------

misschien nog toevoegen dat ik dit probleem niet heb op mijn externe harde schijf!?

als ik een willekeurige andere folder de naam 'fotos' geef ist van t zelfde laken een broek... op dezelfde folderdiepte... als ik een niveau minder diep ga in de tree: geen enkel probleem

aangepast door MarcV
bijkomende info

Sorry, ik begrijp het niet goed. Kan je het anders uitleggen maar gebruik in je uitleg mappen en submappen (ipv het woord parent folder) als je wil.

Misschien ben je hier iets mee: (handleiding door mij geschreven)

http://www.pc-helpforum.be/f251/actuele-map-automatisch-uitvouwen-de-verkenner-29494/

Probeer dit ook eens in de verkenner: (eventueel eerst op Alt drukken om menubalk te krijgen)

- Ga in de verkenner naar Extra/Mapopties

en bij Navigatievenster zet je een vinkje voor "Alle mappen weergeven" en "Automatisch uitvouwen tot huidige map".

aangepast door Kurtt
Geplaatst:

beide vinkjes stonden aan.

Om een goed beeld te geven heb ik 2 nieuwe screenshots toegevoegd.

Ik maak in de map 'filmpjes' een submap 'Test'. In deze map maak ik een file 'Tekst.txt'

Als ik in verkenner dan de map 'filmpjes' open zie ik niet de submap 'Test' in de lijst in het rechter venster, maar wel de file 'Tekst.txt' (die eigenlijk in de submap 'Test' zit). zie picture 'fout.jpg'

Nu hernoem ik de map 'filmpjes' naar een '_filmpjes'. Als ik dan deze map open is het rechtervenster correct volgens de structuur. zie picture 'correct.jpg'. vr gr Marc

post-25273-1417704331,742_thumb.jpg

post-25273-1417704331,693_thumb.jpg

Probeer dit eens (tijdelijke oplossing)

Maak een map filmpjes op c:

daarna een submap test

als je nu op de map filmpjes gaat staan, zie je aan de rechterkant de map test niet, hé?

- ga op de map filmpjes staan

- druk nu eens de alt toets in, dan krijg je een menu. Ga naar het menu Beeld en kies "Vernieuwen"

krijg je nu wel aan de rechterkant je map test te zien?? (met F5 kan je ook 'verversen')

Mogelijke oplossing 1

- druk onderaan je scherm op de ronde blauwe startknop

- klik aan de rechterkant op Configuratiescherm

- typ bovenaan rechts in het zoekveld het woord zoeken en druk enter

- klik daarna op de groene tekst Indexeringsopties

- daarna klikt u op de knop Geavanceerd

- daarna klikt u op "Opnieuw samenstellen".

- herstart de pc

Mogelijke oplossing 2:

- ga naar de verkenner

- druk op de Alt toets

- ga naar het menu Extra en kies Mapopties

- op het tabblad "Algemeen" drukt u op "Standaardinstellingen herstellen". Druk op Toepassen.

- op het tabblad "Weergave" drukt u eveneens op "Standaardinstellingen herstellen". Druk op Toepassen.

- herstart de pc

Mogelijke oplossing 3:

Ook dit kunt u eens proberen: (want internet explorer hangt vreemd genoeg samen met Windows Verkenner!)

- start internet explorer op (NIET firefox)

- druk op de alt toets

- ga naar het menu Extra en kies Internetopties

- ga naar het tabblad Geavanceerd en druk op de knop Opnieuw instellen...

- druk op Toepassen

- herstart de pc

Mogelijke oplossing 4:

Cache opruimen met CCleaner.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Tip:

Het kan tevens een bug zijn van Microsoft, maar het is vreemd dat bij mij de submappen wel correct langs rechts worden weergeven. Hebt u de laatste windows updates binnengehaald?

aangepast door Kurtt
Geplaatst:

als ik bij de map 'filmpjes' of 'fotos' op vernieuwen klik verandert er niets. Ik probeerde dit reeds eerder.

Als ik de structuur namaak op de c: of een andere willekeurige plaats in de mappenstructuren op verschillende disks of partities doet het probleem zich niet voor!

Totnogtoe heb ik enkel dit fenomeen op 1 bepaalde plaats in de mappenstructuur, en enkel indien de map letterlijk 'fotos' of 'filmpjes' als naam heeft.

De fout gaat weg en komt terug, telkens ik de namen heen en terug wijzig zoals hierboven omschreven, dit zonder te vernieuwen. Ongelofelijk!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.