Ga naar inhoud

Oude p.c

rina.bekker

Aanbevolen berichten

Ik heb een ME p.c mijn besturingsysteem is te oud om verschillende zaken te kunnen downlaoden.Moet ik nu een nieuwe computer kopen of kan ik een programma downlaoden waardoor ik een ander besturingsysteem krijg?Ik ben geen ervaren computer gebruiker.Rina.

Rina heeft volgens mij windows ME als besturingssysteem.

Speccy vereist minstens windows xp, windows ME is ouder dus daarom werkt het niet.

Het ligt niet aan de leeftijd van de PC maar aan de windows versie.

Dus als je software, toepassingen wil downloaden en installeren waarvan de systeemvereisten minstens windows xp zijn zal dat voor jouw PC niet gaan.

Dat heeft dus nogmaals niets te maken met de leeftijd van je Pc zelf maar met het besturingssysteem (windows ME).

Hier kan je free everest downloaden en installeren, probeer het nog eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je hebt free everst geïnstalleerd zeg je.

Dat is goed. Dus je kan wel downloaden en installeren als de software geschikt is voor windows ME.

Speccy kan je niet downloaden, omdat je minstens windows xp nodig hebt, zie bericht 11.

Maar dat is niet erg.

Het enigste wat je zelf moet uitmaken is:

Wat wil ik doen met mijn huidige PC?

Dan is de vraag kan dat mijn huidige PC?

Als je weet wat je van de PC verlangt, kan er pas gekeken of een windows xp nodig is en kan.

Of dat je best naar een nieuwe PC uitkijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is het niet zo´n probleem dat ik bepaalde dingen niet kan downloaden,ik weet nu in iedergeval waar het aan ligt.

Het was alleen even vervelend dat ik een virusscanner niet kon downloaden en een programma waardoor de helpdesk van tele2 mijn p.c niet kon overnemen.Bedankt in iedergeval.Rina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rina,

Je klikt op de link die ik opgegeven heb, vervolgens op de groene knop "Download" en dan kies je van welke server je het wil downloaden. Ik heb juist gekozen voor "Server 1" en het downloaden starte op.

Mijn citaat?

Uw probleem was "speccy requires windows xp or later". Jij hebt Windows ME en dat is ouder dan Windows XP. Maar dat wil niet zeggen dat je pc (jou hardware) ouder is zoals ruben2 verondersteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rina,

Je klikt op de link die ik opgegeven heb, vervolgens op de groene knop "Download" en dan kies je van welke server je het wil downloaden. Ik heb juist gekozen voor "Server 1" en het downloaden.

Free everst heb ik geinstalleerd wat is er nu mogelijk met mijn p.c?Speccy kan ik in iedergeval nog

steeds niet downloaden toen ik het nog een keer probeerde kreeg ik het zelfde verhaal.Rina.

@ joke,

Free everst is reeds gedownload en geïnstalleerd door Rina, zie bericht 12.

@ Rina,

Het is dus niet nodig om free everest nog eens te downloaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start Everst op en Klik bovenaan op File en dan op preferences.

Je kan nu de taal instellen op Nederlands en klik OK.

Klik nu op Rapport en dan Rapport assistent.

Klik Verder

Selecteer dan aangepaste keuze en klik verder.

Vink alles uit en klik dan op de + bij computer.

Vink overzicht aan en klik verder

Selecteer zuiver tekst en klik klaar.

Als het rapport getoond word, klik je op opslaan in bestand.

Sla het rapport op in de map mijn documenten. De bestandsnaam mag je behouden.

Voeg nu het opgeslagen rapport toe als bijlage aan een volgend bericht; dan kunnen wij zien of je hardware geschikt is voor een recentere windows versie dan ME.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het rapport is goed gelukt maar wat er in staat is eigenlijk niet zo best.

Je kan deze pc nog gebruiken zoals hij is en als hij het opgeeft, is het gedaan.

Je zou Windows XP nog kunnen installeren maar het zal niet erg vlot draaien met slechts 192 MB Ram geheugen. Geheugen bijsteken zal lastig worden want dit type geheugen wordt niet meer gemaakt. Misschien in het 2de hands circuit maar dan heb je geen enkele zekerheid dat het zal werken.

De ondersteuning voor XP loopt ook al ten einde hetgeen wil zeggen dat er geen (beveiligings)updates meer worden uitgebracht.

De hardware upgraden om Vista of Windows 7 is onbegonnen werk want je moet om te beginnen een recente processor hebben en die past niet op jou moederbord. Moederbord moet dus ook vervangen worden samen met het geheugen.

De huidige harde schijf is te klein om een recente windows te installeren en moet dus ook vervangen worden.

Zelfde verhaal voor de grafische kaart. Deze is niet krachtig genoeg voor de recente toepassingen en moet dus ook vervangen worden.

Als dus al deze componenten meot vervangen, kom je goedkoper uit met een nieuwe pc.

Als je recente programma's nodig hebt voor het werk of school, ga je toch een nieuwe pc moeten aanschaffen.

Als je hulp nodig hebt om een pc te kiezen die bij je behoeften past, kan je altijd tercht op onze afdeling Aan- en verkoopadvies

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.