Ga naar inhoud

MonitorResolutie / Gfx probleem


Rudlar

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik heb al vele forums afgeschuimd om mijn probleem opgelost te krijgen. Maar niets heeft

geholpen tot nu toe.

Het probleem:

Wanneer ik mijn computer opstart staat de resolutie lager als normaal: 1600x1200 ; terwijl het normaal 1680x1050 is. Wanneer ik de resolutie hoger wil zetten, geeft hij aan dat ik niet hoger kan gaan.

Wanneer ik opstart zegt mijn scherm ook dit in een kadertje.

Not optimum Mode

Recommended mode:

1680x1050 60 Hz

[?]

Analog

Wanneer ik in safemode opstart kan ik ook niets veranderen. In mijn Nvidia Control Panel geraak ik ook niet. Daarin zegt hij dit:

Nvidia Display Settings are not available.

You are currently not using a display attached to an Nvidia GPU.

Dus ik checkte mijn kabel in en uitgangen, maar dat hielp ook niet.

Ik geraak ook in geen enkele game, want dan krijg ik een foutmelding (Heroes of Newerth/ Call of duty 4):hmpf:

Ik had graag een oplossing gevonden voor het probleem,

en zou erg dankbaar zijn als iemand mij zou kunnen helpen.:adore:

Met vriendelijke groetjes Ruud

pc specs:

Intel core 2 duo (@3.16 ghz)

MSI geforce 9800 Gx2

Asus P5K/EPU

4 gig ram

Samsung Syncmaster 2232BW

aangepast door Rudlar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In safe mode worden de standaard vga drivers gebruikt en niet de drivers van de grafische kaart. Daarom kan je deze ook niet wijzigen in safe mode.

Je hebt blijkbaar 2 grafische kaarten die niet gekoppeld zijn (sli disabled)

Graphics

(1600x1200@1Hz)

NVIDIA GeForce 9800 GX2 (nVidia)

NVIDIA GeForce 9800 GX2 (nVidia)

ForceWare version:

266.58

SLI Disabled

Ik ben geen expert op gebied van grafische kaarten of hardware maar ik zou toch proberen om de sli te activeren.

Ik heb wel geen idee hoe je dit moet aanpakken maar er zijn anderen die dit wel weten.

Heb je bij het scherm geen cd met drivers en/of software gekregen? Misschien daar eens kijken of er een tooltje bij zit om het scherm te beheren en de resolutie aan te passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt blijkbaar 2 grafische kaarten die niet gekoppeld zijn (sli disabled)

Waarschijnlijk krijg je de melding (sli disabled) omdat het een grafische kaart met dubbele GPU is.

@Rudlar

Je hebt maar 1 grafische kaart of niet?

Volgens Speccy zou je monitor freq. ingesteld staan op 1 Hz :hmmmm:

1299212138-710.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.