Ga naar inhoud

Run32dll vervangen om Windows 7 gif viewer te laten werken... Mogelijk te herstellen

Ant-99

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb enkele maanden geleden run32dll.exe en shimgvw.dll vervangen om Windows 7 gif Viewer proper te laten werken. Nu pas merk ik dat deze dll's zeer belangrijk zijn. Ik vrees er voor dat er ooit eens een dag zal komen dat mijn laptop niet meer opstart omdat de dll's niet de originele zijn... Momenteel draait alles nog normaal. Moet ik me zorgen maken en krijg ik de originele dll's terug door er .old achter te zetten ? Of moet ik de opstart cd van Windows 7 bovenhalen ?

Mvg,

Anthe

PS : Run32dll wordt gerunt in compatibiliteitsmodus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Ik krijg dit van Anti-Malware Bytes :

Malwarebytes' Anti-Malware 1.50.1.1100

Malwarebytes

Databaseversie: 6111

Windows 6.1.7601 Service Pack 1

Internet Explorer 9.0.8080.16413

20/03/2011 16:30:30

mbam-log-2011-03-20 (16-29-46).txt

Scantype: Snelle scan

Objecten gescand: 171190

Verstreken tijd: 3 minuut/minuten, 47 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0

Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0

Registersleutels geïnfecteerd: 0

Registerwaarden geïnfecteerd: 0

Registerdata geïnfecteerd: 1

Mappen geïnfecteerd: 0

Bestanden geïnfecteerd: 1

Geheugenprocessen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

Registersleutels geïnfecteerd:

Registerwaarden geïnfecteerd:

Registerdata geïnfecteerd:

HKEY_CLASSES_ROOT\regfile\shell\open\command\(default) (Broken.OpenCommand) -> Bad: ("regedit.exe" "%1") Good: (regedit.exe "%1") -> No action taken.

Mappen geïnfecteerd:

Bestanden geïnfecteerd:

c:\rundll32.exe (Heuristics.Reserved.Word.Exploit) -> No action taken.

Mag ik rundll32 verwijderen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze mag je rustig laten verwijderen door Malwarebytes.

De normale plaats voor rundll32.exe is C:\WINDOWS\system32 en niet C:\

Voor de volledigheid mag je ook het volgende doen.

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...

Ik heb het laten verwijderen en wat ik dacht dat ging gebeuren is gebeurt... Mijn pc boot. Tot aan het bureaublad. Daar is het scherm zwart. Soluto, het programma dat mijn boot in de gaten houdt om te kijken hoe lang het duurt runt zonder problemen, en ook staat Windows 7 build 7601 er rechts beneden. Ik probeer nu met Ubuntu dezelfde run32dll.exe terug te zetten op de plaats waar hij stond. Alleen zit ik met het probleem dat ik hem niet in compatibiliteitsmodus kan runnen. Het is het proberen waard...

Hier is tevens de website waarvan ik de run32dll.exe heb gehaald :

Windows 7 Gif Viewer

EDIT: Run32dll.exe is teruggezet, maar alles blijft nog steeds hetzelfde... Er is ook nog "regedit.exe", het programma om het register mee te bewerken, verwijderd en zogezegd vervangen. Ik twijfel aan AMBAM... Nu haal ik het logje van AMBAM even boven, via Ubuntu... Ik hoop dat jullie me dan verder kunnen helpen... :/

Het logje van AMBAM is onvindbaar... Zal herinstallatie van Windows worden...

aangepast door Ant-99
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, maar ik heb wel HPSystem Care herstelschijven liggen. In 4 delen...

Besturingssysteem Windows 7 herstellen met HP Recovery - HP Klantenondersteuning (Nederland - Nederlands)

Dit moet wel mogelijk zijn om te herstellen. Hoop ik. Dan heb ik alle HP programma's nog, en kan de bestanden gekopieerd zijn met Ubuntu terugzetten. Het herstellen van de antivirus is geen probleem. Alles is dus eigenlijk klaar voor herstel.

EDIT : De herstel CD heeft nog geen gewijzigde run32dll.exe. Dan zijn mijn onzekerheden erover direct opgelost :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.