Ga naar inhoud

Budget Gaming PC

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

Aan de hand van een aantal BBG's ben ik van plan om zelf een systeem samen te stellen en te assembleren. Een systeem wat de komende jaartjes weer dienst mag gaan doen. De muis, dvd speler, etc heb ik zelf nog liggen. Ook een monitor heb ik nog.

Dit gaat mijn eerste doe het zelf project worden, maar daarin voorzie ik geen problemen. Overclocken, etc staat nog niet op de planning.

Mijn eisen aan dit systeem zijn:

1) Hij moet relatief stil zijn, maar toch ook koel blijven.

2) Ik moet ermee kunnen film kijken, een game kunnen spelen en vooral multitasken.

Muziek draaien, bestanden kopiëren, downloaden en gamen tegelijk met wat IE schermen op de achtergrond terwijl Excel open staat. De enige game die ik ermee wil gaan spelen is WoW, het liefst op hoge instellingen. Misschien in de toekomst nog een shooter, maar vooralsnog niet.

3) Budget is ongeveer €600,- / €650,-.

Nu vraag ik mij af of de mensen met meer ervaring aan mijn opstelling nog iets kunnen verbeteren, of dat dit systeem zo wel aan mijn gebruik moet kunnen voldoen. Zien jullie nog zwakke punten..?

- AMD Phenom II X4 965 Boxed

- ASRock 870-Extreme3 AMD 870

- Asus HD6850

- Cooler Master Midi Tower Sileo 500

- Kingston 2x2GB, DDR3, PC10666, CL9

- Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103SJ

- Seasonic M12II 520Watt

Alle advies is welkom! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samenstelling

Als processor nemen we een Intel Core i3 2120. Het nieuwste platform, zo heb je altijd later de kans om een sterkere processor te nemen. Aangezien je computer stil moet blijven zit er een Scythe Mugen 2 Rev. B. op.

Als moederbord gaan we natuurlijk voor een recent model; een MSI P67-C45. Dit moederbord heeft dus géén last van de falende Sata poorten. Je vindt er ook USB 3 en Sata 600 op terug.

Een HD 6850 is wel een goede keus als je nu voornamelijk MMO's wilt spelen en later meer FPS gaat spelen. Eentje van ASUS past goed in het budget.

Qua geheugen zetten we er een setje Kingston HyperX 2 x 2 GB DDR3 Ram in, en als opslag een Samsung Spinpoint F3 1TB.

De behuizing is een nette CM 690 II Advanced, en al dit wordt gevoed door de Corsair CX-600.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er naast het later upgraden nog meer redenen om voor een Intel i3 te gaan boven een AMD X4 965? Ben niet van plan om hem later te upgraden. Vanwege het multitasken leek me 4 cores wel handig. Al heb ik geen idee of dat in de praktijk ook zo is :s

Het moederbord snap ik met deze processor.

Die Scythe Mugen Rev. B. is een hele goede tip. Had nog niet gekeken naar processor koeling, die gaat er ook op!

Weet iemand of er veel verschil in geheugen zit tussen de Kingston HyperX en de Value Ram in de praktijk? Zie in veel BBG's dat die Value Ram wordt genoemd, maar das meer vanwege de prijs denk ik.

Ik zal nog eens gaan kijken naar die corsair CX-600. Al had ik zelf meer naar 500W voedingen gekeken, dat leek wel wel voldoende voor dit systeem. Zolang hij maar stil is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

AMD X4 965 loopt op een AM3 socket en deze word vervangen binnenkort (waarschijnlijk aangezien AM4 socket al is aangekondigd) de AM3 socket zal nog zeker worden ondersteund tot eind 2011 maar daarna weet ik niet. (dit kan ik verkeerd hebben, ik lees dit op andere fora)

---------- Post toegevoegd om 21:44 ---------- Vorige post was om 21:42 ----------

de i3 2120 heeft hyperthreading en kan dus 4 processen tegelijk draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip. Na wat speurwerk heb ik ook gevonden dat die i3 2120 betere resultaten neerzet dan de hogere AMD quadcores, ondanks dat hij "slechts" 2 cores heeft.

Ergens de komende maanden moet AMD met een antwoord komen met AM3+, maar daar wil ik niet op wachten.

Ik ga toch maar over naar een Intel :D Bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als moederbord gaan we natuurlijk voor een recent model; een MSI P67-C45. Dit moederbord heeft dus géén last van de falende Sata poorten.

Deze kwam ik tegen op Tweakers van begin februari:

"Moederbordfabrikant MSI heeft zijn klanten aangeraden om de verkoop van MSI-moederborden voorlopig te staken."

En op Hardware.info zag ik dat de levertijd van de B3 stepping nog niet echt bekend is.

Helaas heb ik van diverse artikelen en webshops vernomen dat ook deze borden worden omgeruild. Toch maar even wachten nog.. :hmpf:

aangepast door Sjakie?
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.