Ga naar inhoud

Internet valt uit na een tijdje

Aanbevolen berichten

Zou er iemand mij kunnen helpen met het volgend probleem aub?

Al een ganse tijd heb ik het probleem dat mijn internet na een tijdje uit valt (meestal als ik op facebook bezig ben). Ik werk met een laptop via een draadloze verbinding via mijn router.

Ik merk dan dat de internetverbinding weggevallen is (ik kan wel nog met mijn router communiceren). Wanneer ik mijn router reset (via ip-adres in mijn browser in te vullen - ik heb dus nog steeds verbinding met mijn router) kan ik terug op het internet.

Nu heb ik al geprobeerd om het kanaal van mijn router te veranderen maar ook dit haalt niks uit...

Ik heb volgende router (de laatste firmware is geïnstalleerd op de router): Belkin Revolutionizes Networking Industry with First Wireless Pre-N Products @ Mobility Today

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar de router

Dan naar wireless bij SSID en channel

Misschien kan je daar de snelheid op N zetten.

Bij system of zo kan je van alles instellen.

Ziet je daar forever (altijd) en dat dient je te wijzigen in 2 uur.

Maar ik vermoed dat uw router de snelheid van internet niet goed aan kan en dat je moet uitkijken naar een nieuwe router gezien het feit dat het van 2003 is.

Zelf ken ik uw model router niet.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info,

Ik merk dat ik zelfs de snelheid niet op N kan zetten (heb het nu wel veranderd naar "only 802.11g only" ipv "802.11g and 802.11b"; denk niet dat dit het verschil zal uit maken maar je weet nooit).

Wat bedoel je met forever dat ik moet verzetten naar om de 2h? Dit vind ik niet terug.

In de bijlage heb ik een printscreen genomen van de instellingen die ik kan in voeren in mijn router (tabblad staat op system).

Ik wil gewoon nog eens proberen. Lukt het niet; dan zal ik inderdaad een nieuwe router moeten kopen.

Greetz

post-25325-1417704332,8823_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.