Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

als ik mijn computer opstart zegt hij hp computer opstarten met hp discovery cd voor de rest doet hij niets. ik had begrepen dat ik met F10 in de bios kon komen maar dat lukt niet krijg alleen met F11 en F2 een scherm maar dat is van die recovery denk ik want bij boot staat alleen boot time diagnostick [disabled] Quik boot mode [enabled] en boot device priority en staat er rechts menu level en als ik die pak krijg ik scherm met exit saving changes---edit discarding changes----load setup defauld discart changes------ save changes hopelijk kan u er wijs uit groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit alle open toepassingen af. Klik op Start , Afsluiten , klik op Computer opnieuw starten en klik vervolgens op OK .

Als het scherm met het rode Compaq-logo of het blauwe HP-logo wordt weergegeven, drukt u op F10 op het toetsenbord om het BIOS Setup-hulpprogramma te openen.

OPMERKING: U kunt naast de hiervoor genoemde stappen de computer ook uitschakelen. Dit kan vooral nuttig zijn wanneer het scherm met het logo te snel verdwijnt. Wacht 30 seconden, schakel de computer in en druk op F10 of F1 wanneer het scherm met het logo wordt weergegeven.

De BIOS Setup heeft vijf verschillende tabbladen aan de bovenkant.

1. main

2. advanced

3. power

4. boot

5. exit

Daar kies je boot.

de onderdelen op het tabblad boot (Opstart van BIOS Setup):

1.The order for the bottom process (opstartvolgorde processen); bijvoorbeeld: verwijderbare apparaten, cd-rom-station of vaste schijf.

2. Boot-time Diagnostic screen (diagnosescherm opstarttijd)

Gebruik daar de eerste optie om je cd/rom als first boot te zetten.

Als dat gelukt is moet je naar het scherm exit.

de onderdelen die mogelijk op het tabblad Exit (afsluiten) van het BIOS Setup-hulpprogramma worden weergegeven:

1. Wijzigingen opslaan, afsluiten

2. Wijzigingen verwijderen, afsluiten

3. Load Setup Defaults (standaardwaarden laden)

4. Discard Changes (wijzigingen negeren)

5. Save Changes (wijzigingen opslaan)

Kies optie 5, save changes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het geprobeerd zoals u zei maar ik kon alleen bij boot de optie boot device priority als ik dan op enter druk de boot van cd-rom op 1 zetten maar om te save met F10 gaat niet en dat scherm gaat ook niet weg met esc als ik dan de computer opnieuw start kan je weer horen dat hij met de floppy dick opstart maar volges mij is die F1 of F11 niet de goede bios en met f10 start de bios niet op op de computer van mijn vrouw staat boven de bios gewoon bios setup utility maar bij de hp staat boven het scherm smos setup utility copyrichgt [c] 1984-2001 award software dus geen bios kan dat kloppen groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.