Ga naar inhoud

Website afbeeldingen

Aanbevolen berichten

beste,

In "mijn" webshop autoelectra wil ik graag op de homepage een afbeelding (groot ;) ) die na een bepaalde tijd met een fade in/out of slideshow effect in een andere afbeelding verandert...

Het probleem is...

Het is geen HTML code...

het "programma" dat ik gebruik om de website te beheren is Bluecms

kan iemand mij hiermee helpen?

mvg,

ricje20

aangepast door ricje20
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je de foto van het bedrijf rechtsboven? Als je die bedoelt, dan kun je beter een GIF afbeelding van dat plaatje maken. Gif kan namelijk bewegende plaatjes ondersteunen.

Je zou dan een GIF editor moeten downloaden en plaatjes toevoegen. De overflow moeten aanpassen in fade-out en fade-in.

Dat plaatje moet je dan uploaden als jouw nieuwe template. En dan is je "header" bewegend met plaatjes. Dan hoef je niet perse een slideshow toe te voegen aan het CMS systeem.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!

Eigenlijk is de oplossing van Leroy niet de beste oplossing. Het is erg inflexibel om het met een .GIF plaatje te doen, maar misschien wel de beste oplossing als je geen verstand hebt van JavaScript.

En het mag dan wel een CMS-systeem zijn, maar dat wil alleen zeggen dat je via een gebruikersvriendelijke website gegevens in bijvoorbeeld een database kunt wijzigen. Een PHP script kan dit weer uitlezen en de juiste content weergeven.

Als je deze PHP scripts aanpast, kun je gewoon JavaScript gebruiken.

Jasper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ricje20 verteld lijkt het mij om de header van de website te gaan. Dit is geen content voor op je pagina. Dit behoort toe aan de template die het CMS systeem gebruikt. Dit staat waarschijnlijk vast (Statisch) in een folder op de FTP. Je kan dan in de template wel javascript gaan plaatsen, maar dat maakt je website een tikkie trager. (niet heel veel, maar dat komt door de template engine van dat CMS systeem).

Dan moet je nog maar hopen dat de template engine Javascript ondersteund. Wanneer je dan een plaatje wilt toevoegen moet je het template gaan aanpassen en terug opnieuw uploaden. Hier stap je juist vanaf dat je continu opnieuw moet uploaden als je een CMS systeem gebruikt en dat wil je dus niet.

Dan zou je nog een controle moeten toevoegen dat wanneer javascript UIT staat hij maar één plaatje inlaad. Anders zie je allerlei plaatjes onder elkaar staan wat je website weer helemaal overhoop gooit en niet netjes is. Een gif plaatje laad altijd, en wordt tegenwoordig nog steeds fatsoenlijk gebruikt in bewegende banners etc.

Gif wordt ook toegepast in jp(e)g plaatjes die een witte achtergrond hebben. Deze witte achtergrond wordt dan overlayed met een gif plaatje van 1 bij 1 pixel groot. Dit gif plaatje is leeg en zal de achtergrond van je website weergeven.

In zo'n geval zitten er meer dan 1.000 gif plaatjes op je website wat je website niet vertraagt en ook niet inflexibel maakt.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

erg bedankt voor de reacties maar ik zal het even duidelijker uitleggen ;)

(gebruik ctrl + om in te zoomen en ctrl - om weer uit te zoemen ;) )

siteq.pngImageShack® - Online Photo and Video Hosting

De grote lange tekst die er nu staat ga ik ergens anders zetten.

dan wil ik waar die tekst nu dus staat een afbeelding die om de xxx seconden verandert in een andere afbeelding.

ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

is de onderhoud "mode"...

daarin moet alles gebeuren

ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

is de HTML mode van die "onderhoud mode"

dat is ook een optie dus ;)

ik hoop dat jullie hier meer mee kunnen.

mvg,

ricje20

aangepast door ricje20
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.