Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik was pas bezig met opruimen, dus ook de glazen die er nog stonden. Toen ik glazen ging stapelen, kwam er een beetje water uit een glas en dat kwam op mijn laptop terecht, ik denk ergens in de buurt van de usb-poorten, terwijl mijn laptop aan stond. Op het scherm kwamen groene streepjes enzo, en daarna ging hij uit. Nu krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aan. Ik ben bang dat er kortsluiting was, maar ben ik nu dan ook al mijn bestanden kwijt? Heeft iemand misschien ook enig idee of ik hem weer aan de praat kan krijgen, moet repareren of gewoon beter een nieuwe kan kopen?

Groeten

Geplaatst:
Toen ik glazen ging stapelen, kwam er een beetje water uit een glas en dat kwam op mijn laptop terecht, ik denk ergens in de buurt van de usb-poorten, terwijl mijn laptop aan stond.

Als er een kortsluiting veroorzaakt is door water in een USB poort dan heb ik minder goed nieuws voor je.

De kans is dan tamelijk groot dat het moederbord onherstelbare schade heeft opgelopen.

Hoelang is het geleden dat dit je overkomen is?

Geplaatst:

Als het zuiver drinkwater was is er misschien nog een 'waterkansje' dat ie nog te redden is...op voorwaarde dat er inderdaad geen sprake is van Dasle's 'worst case scenario'...

Zeker geen haardroger, warmeluchtblazer of gecomprimeerde lucht gebruiken nu...dan ga je het water niet opdrogen maar verder in de diverse componenten blazen !

Eventueel behuizing achterkant demonteren zodat ie 'vrij kan ademen'...batterij afkoppelen...

Fingers crossed !....

Geplaatst:

het is nu 3 dagen geleden.

Maar volgens mij is het niet in de usb-poorten gelopen.

En, goed nieuws gelukkig ook nog, mn vader vertelde dat ik er een verzekering op had zitten, dus volgens mij is het opgelost. Maar dan ben ik misschien als nog al mijn documenten kwijt..

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.