Ga naar inhoud

disc reader werkt ni zoals het moet

Gast Butras

Aanbevolen berichten

• Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Volg eerst de tips hierboven van Jean Pierre. (bericht 11)

Als ik de cd insteek waarop de bestanden staan om dit te installeren, zegt mijn laptop dat het gaat om een lege cd. Hij ziet de bestanden hier dus niet op staan.
Volgens mij heeft je pc eventueel een autorun probleem?

1. Ga naar de ronde startknop onderaan links van je scherm

2. Typ onderaan in het witte vlak het woord automatisch

3. Bovenaan kiest u uit het menu voor automatisch afspelen

4. Scroll helemaal naar onder en probeer op de knop standaardwaarden instellen te klikken

Herstart de pc. Werkt het nog niet, probeer dan dit :

1. Maak een herstelpunt

2. Probeer deze fix: Your CD or DVD drive can't read or write media

heb je de "fix it" hier al geprobeerd:

http://support.microsoft.com/kb/929461/nl

3. PC herstarten. Als dit het probleem niet heeft opgelost, zet je een herstelpunt terug.

(Welk soort cd is het? Staat er RW op of R+, R-, ...).

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
  • 3 weken later...

Hey, sorry dat ik zo lang niets meer gezegd heb. Ik had de situatie toen opgelost door alles van die CD op een USB apparaat te zetten en zo had ik de software die ik moest installeren geïnstalleerd.

Nu zit ik eigenlijk nog steeds met hetzelfde probleem, ik moet weer een bepaalde software installeren voor school. Het gaat weer om een zowat dezelfde CD. Er staat CD-R op. Ik steek hem erin en hij doet alsof er niets op de CD staat. Ik heb dezelfde CD ook boven op de PC gebruikt en daar werkt het wel.

De gegevens van de CD op een usb apparaat zetten werkt wel maar het installeren van de software via de usb lukt me niet. Het gaat om de boekhoud software "proacc". Deze zal beveiligd zijn zodat je deze alleen maar met de cd kan installeren?

Ik heb bovenstaande methodes geprobeerd maar zonder resultaat.

het rare vind ik dat andere cd's wel gelezen worden. Het lijken echt die cd-R te zijn... Hierdoor denk ik dat het niet aan de hardware ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gegevens van de CD op een usb apparaat zetten werkt wel maar het installeren van de software via de usb lukt me niet. Het gaat om de boekhoud software "proacc". Deze zal beveiligd zijn zodat je deze alleen maar met de cd kan installeren?

Ik heb bovenstaande methodes geprobeerd maar zonder resultaat.

het rare vind ik dat andere cd's wel gelezen worden. Het lijken echt die cd-R te zijn... Hierdoor denk ik dat het niet aan de hardware ligt.

Nu wordt het wel heel raar.

Je vermeld dat je de gegevens van de cd op een usb-stick kan zetten.

Dus leest je cd-rom wel je cd.

En wat bedoel je met andere cd's?

Ik vermoed dat die cd-r geen originele cd is maar een met de PC gebrande cd-r.

De cd zal geen auto-run functie hebben, daardoor start die cd ook niet automatisch op.

Je kan dan wel via "deze computer" of je "verkenner" de inhoud zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan wel de gegevens van de cd lezen vanop een andere pc, op mijn andere pc zet ik dan de gegevens op een usb stick.

andere cd's : cd's van spelletjes ofzo.

neen, ik kan niet via de verkenner de inhoud zien. Hij vraagt me of ik iets op de cd wil branden omdat deze leeg is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die HLDS driver krijg ik het kadertje: The firmware of the drive will be updated to a new version. Can't find the target drive. En dan moet ik iets selecteren... maar als ik op het pijltje naar beneden klik om dan iets te hoeven selecteren staat er niets...

Bij die tweede zowat hetzelfde. F/W file not opened. Dan zou ik op search naar een document moeten zoeken? een download file (*BIN)??? geen idee hoe ik dit moet doen, waar ik die file kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.