Ga naar inhoud

laptop start niet meer op

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik krijg mijn laptop (windows xp) niet meer opgestart (ik zend boodschap van andere pc). Volgende schermen openen zich:

blauw scherm - windows wordt gestart

windows boot failure. press ok to fix boot

disk diagnostics; check disk options; hard drive sectors en file system integrity

a problem with the hard disk has been detected. It is strongly recommended that you download and install the following certified software to fix hard rive errors.

Bij ja opent hij WindowsTool maar dit 'scant' alleen maar doet overigens niets. Bij neen heb ik een zwart scherm met enkel de booschap safe mode.

Enige optie is de laptop uitschakelen.

Wat kan ik doen ?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Caroline81,

Waarschijnlijk ben je besmet met Rogueware, dit is nep software die de indruk wekt dat je systeem geïnfecteerd is of een grote hoeveelheid fouten vind in je besturingssysteem.

Meestal wordt je als je de problemen wil fixen doorgestuurd naar een website waar je tegen betaling de software kan activeren maar dit is allemaal nep. Ga hier ook niet op in.

Als een malware helper online komt helpt deze je wel verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog kan, start dan op in veilige modus met netwerk en doe het volgende.

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Als je ook in veilige modus niet meer kan opstarten, volg dan deze procedure.

Download het iso bestand voor het maken van een AVG Rescue Cd (Dit kan met een werkende pc)

Hoe je met dit iso bestand een opstartcd maakt en hoe je deze dan gebruikt, kan je nalezen in de AVG Rescue CD-Gids

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.