Ga naar inhoud

Harde schijven verwijderen + Windows herinstalleren

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb het een beetje gehad met mijn oude pc en zou graag helemaal opnieuw beginnen (met dezelfde hardware). Kan ik alle data (inclusief windows xp) verwijderen van de HDs en daarna opnieuw windows xp herinstalleren.

De rede hiervoor is dat hij al meer dan 5 jaar oud is en er al zoveel is op gewerkt, dat alle orde van de schijven verdwenen is enzo.

Ik kan windows 7 x32 (volgens upgrade advisor) erop installeren of zou het beter zijn om windows xp er op te zetten?

Kan iemand mij zeggen hoe ik alles verwijder en hoe ik windows xp er opnieuw opzet?

Ik heb alle belangrijke bestanden enz. al gebackupt.

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

U kan controleren of uw computer Windows 7 aankan. Dit kan met het programma Windows 7 Upgrade Advisor, dat u hier kunt vinden:

Download Details Windows 7 Upgrade Advisor

Als je pc het aankan, zou ik inderdaad Windows 7 aankopen. Windows XP heeft zijn tijd gehad. Er komen trouwens geen beveiligingsupdates meer uit voor Windows XP (of deze stopt zeer binnenkort), zodat je pc extra kwetsbaar is zélfs met een goede antivirus!

Windows XP en Windows 7 zijn erg stabiel. Maar Windows XP is achterop aan het geraken. Dit betekent bijvoorbeeld dat moderne randapparatuur straks niet of nauwelijks meer herkend wordt. Op naar Windows 7 zou ik zeggen...

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.