Ga naar inhoud

Kan geen internetverbinding meer maken

Dippie

Aanbevolen berichten

Ik denk dat de fout zit bij je DNS server(s).

Het ip dat jij hebt voor dns is van een privaat netwerk zoals vaak door bedrijven wordt gebruikt. IP die met 10. beginnen, zijn nooit rechtstreks vanaf het web te bereiken.

Normaal gezien heb je 2 dns servers en is het ip van de dns server hetzelfde als dat van de gateway (als je een eigen router gebruikt), ofwel gebruik je de ip's die door je provider zijn opgegeven.

Je kan ook deze van Open DNS gebruiken: primary DNS 208.67.222.222, secondary DNS 208.67.220.220

Je kan deze dns instellen in de router en dan zet je de dns op de pc op automatisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik gebruik SysLink Wireless-G Broadband Router WRT54G.

Ik kan inloggen op de router, en zal als ik toestemming heb kijken of iedereen goed internet kan ontvangen op een ander kanaal. Ik zit nu op kanaal 11, en kijk of ik op één van de andere kanalen goed internet kan ontvangen.

Maar jullie hulp is altijd welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan er met m'n hoofd niet bij. Het overschakelen naar een ander kanaal werkt niet. En volgens NetworkStumbler is er maar een router in de omgeving.

Misschien zal het dan toch aan de netwerkkaart liggen, maar dan moet de hele laptop weer uit elkaar (ja, heb 'm al eens uit elkaar gehaald; gedoe met schroefjes..).

Als jullie toch nog hulp kunnen bieden, of tips kunnen geven, mag dat altijd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbindt de pc met een kabel aan de router.

Open je browser, typ het ip adres van de gateway (192.168.1.1) in de adresbalk en druk enter.

Geef eventueel je naam en paswoord in om de configuratie van de router te openen.

Ga naar Setup - basic configuration.

Onderaan deze pagina moet je normaal de IP voor de gateway en dns van je provider invullen.

Bij dns geef je dan deze waarden in: DNS1 208.67.222.222, DNS2 208.67.220.220

Klik op Save om de instellingen op te slaan.

Kijk nu of je op internet kan met de bekabelde verbinding.

Als dit lukt, gaan we verder met de wireless verbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ik zal er vanmiddag even naar kijken ;)

M'n zus zit nu ook thuis op haar laptop, en ze wordt boos als ik de instellingen weer verander...

Maar zoals ik al zei: vanmiddag zal ik ernaar kijken.

Update:

Als ik geen internetverbinding kan maken als ik de DNS1 en DNS2 invoer, kan ik dan nog wel bij mijn router komen?

aangepast door Dippie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja kan altijd naar de router gaan.

Moest het om een of andere niet lukken dan zo doen:

Ga naar configuratiescherm / netwerkverbinding

Klik op draadloos of lan naargelang je verbonden bent en dan met de rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik op TCP/IPv4 en dan eigenschappen

Vul daar in:

Ip = 192.168.1.10

subnetmasker = 255.255.255.0

Standaard-gateaway = 192.168.1.1

Op die manier kan je altijd naar de router.

Dan kan je weer instellen en dan zet je boven staande weer op automatisch ip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk nu of je op internet kan met de bekabelde verbinding.

Als dit lukt, gaan we verder met de wireless verbinding.

Ik heb nu de DNS1 en DNS2 gewijzigd in de door jou opgegeven waarden. Ik kan nog gewoon internetten, dus op naar de volgende stap :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.