Ga naar inhoud

opmaak, scroll over

tamoti

Aanbevolen berichten

Ik ben een database aan het maken en daarin is de opmaak echt belangrijk.

Dus ik wil in plaats van knoppen gebruik maken van afbeeldingen (of een afbeelding met daar een transparante knop over). Nu zou ik graag hebben dat wanneer je over de afbeelding (of knop) beweegt, dat dan de afbeelding verdwijnt (visible = onwaar).

Dit lukt me alleen wanneer ik de afbeelding (of knop) effectief indruk, ik kan er niet in slagen om een gebeurtenisprocedure te laten gebeuren wanneer ik gewoon over de knop beweeg zonder hem in te drukken. Is het mogelijk om dit toch te doen.

(met macro(eigenschap instellen), programmacode, expressie,... maakt niet uit hoe)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ver ik weet is dat niet mogelijk want in access moet er een gebeurtenis gebeuren en bij knoppen of afbeelding hebt je een paar mogelijkheden althans toch niet met gewoon de muis erover.

Wat misschien wel doch nog niet getest is in de eigenschap van de formulier zelf.

Waarschijnlijk eens kijken bij Expressie.MouseMove

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan wel hoor

Want, ik heb nog wat liggen zoeken op internet en ik heb iets gevonden waarmee het lukt:

-> Eigenschappenvenster (van de knop of afbeelding)

-> gebeurtenis

-> Bij muis verplaatsen

-> via macro (eigenschap instellen, zichtbaar, 0), programmacode (naamafbeelding.visible = false) of expressie (=[naamafbeelding].[visible]=onwaar) instellen dat afbeelding niet zichtbaar is.

Nu heb ik wel een ander probleem, als je dan weg van de afbeelding (of knop) gaat moet de afbeelding weer verschijnen.

Dit heb ik dan gedaan via bijna dezelfde werkwijze:

-> Eigenschappenvenster (nu van details !!!)

-> gebeurtenis

-> Bij muis verplaatsen

-> via macro (eigenschap instellen, zichtbaar, -1), programmacode (naamafbeelding.visible = true) of expressie (=[naamafbeelding].[visible]=waar) instellen dat afbeelding zichtbaar is.

Nu is het probleem dat elke keer je de muis beweegt, voert hij de code of macro opnieuw uit. waardoor de afbeelding knippert.

Dit klinkt misschien als chinees daarom het bijgevoegde linkje (hoop dat het werkt) Naamloos document, in het formulier "frm1" zie je de afbeelding sluiten1 als je er overheen beweegt verdwijnt afbeelding1 en komt afbeelding2 tevoorschijn, als je hierop klikt sluit het formulier.

Zoals je zal merken knippert de afbeelding telkens je de muis verplaatst over het formulier dit is dan ook het probleem.

(ik heb met macro's gewerkt, een oplossing mag gerust in programmacode of expressie of nog iets anders)

post-20240-1417704333,9482_thumb.jpg

aangepast door tamoti
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het geprobeerd en nu is het probleem:

Als je in het formulier komt zie je afbeelding1 en als je over de afbeelding beweegt verdwijnt de afbeelding en komt afbeelding2 zichtbaar, dus dat werkt.

Maar als je dan van de afbeelding weggaat blijft afbeelding2 zichtbaar totdat je met je muis van het formulier gaat en er weer op komt.

Maar afbeelding1 moet weer zichtbaar worden vanaf dat je van de afbeelding weggaat met je muis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.