Ga naar inhoud

modem beveiligen

Aanbevolen berichten

Hallo beste vrienden,

Ik bezit een SpeedTouch 706 (0605KTONE) modem. Regelmatig merk ik dat er andere personen op mijn modem zitten (draadloos). Heb al geprobeerd om deze te beveiligen en het lukt me maar niet. Kan hier me iemand helpen om mijn modem te beveiligen. En wanneer deze beveiligd is kan mijn zoon en vrouw dan nog op het draadloze van deze modem of niet?

Dank bij voorbaat voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn verschillende opties om uw draadloos netwerk te beveiligen.

Een minimum aan beveiliging lijkt me toch een wep-key in te stellen.

Dit is een soort wachtwoord dat je moet opgeven om gebruikt te kunnen maken van de draadloze verbinding.

(Geen nood: dit dien je maar 1 keer in te stellen op je computer, nadien zal deze dat automatisch doen)

Als je nog geen wep-key hebt ingesteld, raad ik je aan om de volgende website eens te bekijken: WEP Beveiliging Base internet box

Het gaat daar om hetzelfde type, dus ik vermoed dat het er allemaal wel wat op zal lijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de modem/router ook instellen om op MAC adres (MAC adres is PC gebonden en moet je opzoeken) te filteren wat nog een stapje verder gaat dan dat wat funyboyke reeds aangaf.

Hoe je dit het best instelt daarvoor ga ik een collega vragen om je verder te helpen.

Heb ik vroeger ook altijd gebruikt, maar dit houdt wel in dat je voor alle pc's die je draadloos op je netwerk wil laten gaan het mac-adres moet ingeven in de router.

Mag die er niet meer op moet je die instelling in de router weer aanpassen.

Maar het is een zoals Jean-Pierre zegt nog een stapje verder.:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn weten kan je enkel mac adressen blokkeren van computers die je niet op uw netwerk wilt hebben bij uw geval van router.

Je kan dat zien bij wireless gedeelte.

Clarkie,

Je kan ook tijdelijk mac adressen opheffen zodat vreemde computer op uw netwerk kan en dan daarna weer inschakelen. Dit is veiliger dan mac adres toevoegen van vreemde computer.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op bladzijde 30 van de handeleiding kan je zien hoe je de mac adressen kan toelaten of blokkeren.

Er is wel een beperking om mac adres toe te voegen.

De meeste router kunnen ongeveer 22 computers / laptop / printers mac adressen toevoegen.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn verschillende opties om uw draadloos netwerk te beveiligen.

Een minimum aan beveiliging lijkt me toch een wep-key in te stellen.

Dit is een soort wachtwoord dat je moet opgeven om gebruikt te kunnen maken van de draadloze verbinding.

(Geen nood: dit dien je maar 1 keer in te stellen op je computer, nadien zal deze dat automatisch doen)

Als je nog geen wep-key hebt ingesteld, raad ik je aan om de volgende website eens te bekijken: WEP Beveiliging Base internet box

Het gaat daar om hetzelfde type, dus ik vermoed dat het er allemaal wel wat op zal lijken.

Wanneer ik een wep of wpa sleutel ingeef kan mijn zoon geen verbinding maken met draadloos internet, zelfs komt er geen mogelijkheid om een sleutel in te geven. Alleen dat er geen verbinding kan gemaakt worden.

De bedoeling is wel dat mijn zoon en vrouw op één of andere manier wel op draadloos kunnen maar geen anderen (zoals geburen)

---------- Post toegevoegd om 21:23 ---------- Vorige post was om 21:19 ----------

Op bladzijde 30 van de handeleiding kan je zien hoe je de mac adressen kan toelaten of blokkeren.

Er is wel een beperking om mac adres toe te voegen.

De meeste router kunnen ongeveer 22 computers / laptop / printers mac adressen toevoegen.

Op de homepage van mijn router die ik volg volgens Funyboyke zie ik nergens waar ik mac adressen kan ingeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.