Ga naar inhoud

[Probleem] W32 Blaster Worm

Aanbevolen berichten

Ik ben de onfortuinlijke eigenaar van de worm met de naam W32/Blaster. Talloze programma's kunnen niet meer gestart worden omdat exe.files als 'infected' bestempeld zijn.

Konden helaas geen oplossing bieden :

- Download HijackThis

- Download Findykill

- Download hier CCleaner

Dit omdat ze na het aanklikken van 'Uitvoeren' meteen terug afgesloten worden met een melding ongeveer als volgt : Findykill[1].exe is infected with W32/Blaster, please activate Spyware Protection.

Hoe pak ik dit probleem aan?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Start Findykill en laat dit programma runnen. Kies voor de optie 1 en plaats dan het logje in je volgende bericht.

Voer daarna nogmaals uit met optie 2 en plaats hiervan ook het logje.

Het probleem is dat de worm actief is en de boel blokkeert zodra je windows opstart; zelfs in veilge modus.

Met de AVG Rescue CD omzeil je dit probleem want je gebruikt windows niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eindelijk een labtop ter beschikking voor korte tijd, dus ging meteen aan de slag om die Rescue CD te branden. Ik volg wat er op de site staat.

Een opstart-cd/dvd maken met het ISO-bestand

Met behulp van het gedownloade ISO-bestand kunt u heel eenvoudig een cd of een dvd maken met AVG Rescue CD. U hebt er wel een toepassing voor nodig waarmee u cd's of dvd's kunt branden (Nero, imgburn, BurnAware Free). Gebruik daarvoor niet de in Windows geïntegreerde toepassing voor het branden van cd's, want daarmee kunt u geen schijf branden die geschikt is om het systeem mee op te starten.

Kies in die toepassing de functie voor het branden van een image (een ISO-bestand of vergelijkbare optie). Plaats de cd/dvd in het station en bevestig de opdracht om een image op dat medium te branden. Er zijn geen speciale instellingen vereist.

Op deze PC staat Nero StartSmart Essentials ter beschikking. Ik neem de optie 'Gegevens branden', bij doelstation heb ik de keuze tussen D: en 'Image Recorder'. Een 'Image' gaat niet, dus ik neem 'D:' ... er zijn geen verdere opties, ik selecteer het ISObestand en branden maar ... Met deze CD kan ik bijgevolg dus niets doen, want het is gewoon 't ISO bestand dat werd gebrand, niet meer dan dat.

Ik heb geen flauw idee wat ik hier nu eigenlijk mee moet aanvangen ...

+ Wanneer ik de PC opstart, komt er nergens nog reactie op. ESC, F2, F8 ... haalt allemaal niets uit, hij start gewoon Windows op.

aangepast door esteban²
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.